Behringer DDX3216 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifespan
    • Dec 2007
    • 47

Behringer DDX3216 probleem

Hallo, ik heb een DDX 3216 die van de week spontaan in een soort foutmodus ging; alleen bij de mainfader blijft lampje branden van "AUTO/REC", verder alle controlelampjes uit (ook de LED display van de snapshot automaat), het beeldscherm geeft 1 horzontale streep en over de speakers komt soort zacht tikkend geluid.
    Ter info, op het moment dat dit gebeurde had ik alleen op kanaal 1 en 2 microfoons aangesloten (SM 58 beta's) en een MP3 speler op kanaal 15 en 16 via "tape in".
    Geen enkele functie doet het meer, kent iemand dit probleem of heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
    mvg, Pep
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Hoi Lifespan,

Dit lijkt hetzelfde probleem als bij mij een 2 tal jaar geleden. Deel van de voeding weggevallen en daarom enkele componenten zonder stroom.
    Binnensturen en laten herstellen bij service center .

Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• lifespan
      • Dec 2007
      • 47

Dank!!

Ga ik doen, had al vermoeden dat het in de voeding zat.
      BTW, weet jij waar ik hiervoor het beste heen kan gaan? Ik woon in Alphen aan den Rijn.

Pep

Comment

• lifespan
        • Dec 2007
        • 47

oeps, vergeet ik nog wat

Hallo Pino, blijkbaar heb jij de DDX al langer, ik heb nog een probleempje waarvan jij wellicht ook weet hoe ik dit oplos.
        Als ik microfoons aansluit en ik draai de gain open dan geeft die microfoon ook nog geluid als de fader helemaal uit staat, zelfs met de gain helemal teuggedraaid blijft er signaal komen, enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan voorkomen zónder de gain terug te draien?

Pep

Comment

• Pino
          • Jul 2002
          • 390

Hoi Pep,

In jou geval kan je best aan jou dealer vragen waar je hem naartoe stuurt.
          Ik heb momenteel net hetzelfde aan de hand en weet van de vorige keer dat ik in Hoei (België) terecht kan bij "sound image" (Christophe Smets). Dat is het service center voor België en Luxemburg. Voor Nederland staat er niet echt een service center op de website, maar dat wil niet zeggen dat ze jou niet kunnen helpen uiteraard.
          Maak een duidelijk verslag van wat er precies aan de hand is en voeg dat bij in de (liefst originele) doos als je hem opstuurt.
          Stuur hem ook altijd "naakt" op, dus zonder accesoires en kabels; zodat er niets kan verloren gaan.
          Ik werk nu reeds 5 jaar met 2 DDX'en en moet nu slechts voor de 2de maal 1 opsturen.
          Zij werken normaal ook met vaste herstelprijzen, en volgens de website is dat voor de DDX €134,00,- ex BTW en verzendingskosten; dus daar zal je niet van doodgaan.
          Maak je dus geen zorgen, zolang er stukken zijn , kan hij hersteld worden.

En anders... een 01V96 of een LS9-16 ...

Groetels,

Pino
          Last edited by Pino; 25-12-07, 10:49.

Comment

• lifespan
            • Dec 2007
            • 47

..Gaan we doen...

Hallo Pino, bedankt man, ik heb de tafel vandaag bij Feedback in Rotterdam gebracht, zij gaven aan dat het ergens tussen de € 100,00 en € 150,00 zou kosten, dus dat ligt in lijn.

Ehh... had je eventueel ook antwoord op mijn tweede vraag? ("Als ik microfoons aansluit en ik draai de gain open dan geeft die microfoon ook nog geluid als de fader helemaal uit staat, zelfs met de gain helemal teuggedraaid blijft er signaal komen, enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan voorkomen zónder de gain terug te draaien?)

Hoor graag van je.

grtz, Pep

ps alvast all the best voor 2008!

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

Het kan goed zijn dat ook dat probleem is opgelost als jou mixer terugkomt. Ik heb zo'n vermoeden dat jouw faders moeten worden gecalibreerd.
              Kijk eens op p. 53 van de handleiding: terugzetten naar fabrieksinstellingen en faders calibreren.
              Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat ik denk dat het punt "- oneindig" niet wordt bereikt als de fader helemaal onderaan staat.
              Ik hoop wel dat je dit ook vermeld hebt op een bijgevoegd schrijven, dan kunnen ze dat in één keer mee oplossen.

Groetels,
              Pino

Comment

• desteigerstalkers
                • Sep 2006
                • 1

probleem met ddx3216

Hallo mensen,

Ik lees hier dat er een probleem was met de ddx.
                Nu heb ik zelf ook een ddx en heb daarmee sinds een tijdje ook problemen:

[FONT=Times New Roman][FONT=Verdana]Het eerste half (dat hij aanstaat) uur knispert de ddx3216 op de output, en is er een constante, soort van, piep/ruis. Deze piep/ruis wordt niet harder of zachter door de main te verschuiven. Na 30-45 minuten is er niks meer van te merken; het is een geleidelijke overgang de ruis/piep verdijnt eerst, maar dan is er nog wel geknisper op de output en op een gegeven moment is het helemaal weg en functioneert het mengpaneel naar behoren. Als het mengpaneel in een warmere ruimte heeft gestaan, functioneert hij sneller goed (binnen 30 min) als dat hij in een koudere ruimte heeft gestaan (ca. 45 min.)[/FONT].[/FONT]
                [FONT=Times New Roman][/FONT]
                De meters slaan soms ook allemaal uit zonder dat er signaal is.
                [FONT=Times New Roman][/FONT]
                Herkent iemand van jullie dit probleem?
                [FONT=Times New Roman][FONT=Verdana]En hoe zijn de ervaringen met het servicecentrum?[/FONT] [/FONT]

Comment

Working...