eaw sb750 met sb1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

yup

ja freek wij wel zetten rustig topje van 100 kilo boven de 2 meter.
    Desnoods vanaf het podium.
    Heb ook vaak gehoord dat wanneer de hoorn op 2.5m zat het voldoende was.
    Maar bij mij en vooral in feesttenten wees de praktijk anders uit.
    Zette ik de toppen hoger desnoods beetje tippen vooral de binnenste.
    Ging het allemaal veel beter.
    En omdat arie al 3 sb750 heeft is 2 erbij mooie stack leek mij.
    Maar goed gaf alleen maar ideetje aan.
    Had de maten effe bekeken op de eaw site en dat matcht nou niet echt perfect leek mij.
    Groeten

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Ben het met Theo wel eens. De top hoger plaatsen heeft alleen maar voordelen voor het geluid. A je kunt het beter richten, B je hoeft minder hard vooraan, het gaat immers over de mensen zodat de eerste rij het niet tegenhoudt.

Eigen ervaring met andere toppen wees ook telkens weer uit dat het vaak een prima oplossing is om gelijd goed op zn plaats te krijgen dmv de top "hoog" te plaatsen.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

Het is wel zo dat ik in feestenten eingelijk altijd vanaf het podium stapel dus dan heb ik al 1 meter podium en dan de sb750 bassen en dan de toppen. Staan de toppen ook ruim op 2 meter hoogte.

Het probleem zit bij mij met name in zalen waar maximaal 600man in kan hiervoor vind ik 220 om de toppen op te zetten wel heel hoog aangezien men stack dan 3 meter hoog wordt en sommige zalen zijn niet eens zo hoog dat je dit goed neer kunt zetten.

Ik zit nog wel sterk te twijvelen aangezien ik ook van plan voor in de kroegen en dergelijke 2x kf650 aan te schaffen, deze huur ik nu altijd voor de kleinere dingen en zet ze dan op een sb750 bas en laat de bas dan op de wieldolly staan zodat ze wat extra hoogte hebben, in middel grote lokaties zou ik dan sb1000/sb750/kf650 neer kunnen zetten en op de grotere locaties sb1000/sb750/kf750 (en dan dubbel per kant). Hoe denken jullie hierover?het voordeel van nog 2x sb750 extra is dat je altijd hoogte genoeg hebt(alleen is dit het nadeel op de kleiner locatie's)groeten arjan

Comment

• bewap
          • Jun 2002
          • 239

Ik zou als ik jouw was twee 750 subs erbij kopen:
          1. Hoort origineel bij de KF750 toppen, ook al werden de eerste 750 systemen vaak in combinatie met de SB1000 gebruikt.
          2. Ziet er netter uit, en de subs sluiten netjes aan, minder last van schuiven dus (denk aan die blokken en inkepingen in de kast)
          2. Tweedehands worden complete 750 sets beter verkocht. Men heeft toch de voorkeur voor een complete gehele set.
          3. Een 750 top moet je echt hoog stapelen, liever te hoog dan te laag.

Zoals je weet heb ik zelf ervaring gehad met 750 in combinatie met LA400, dit gaat ook prima alleen werkt de LA400 niet in kleine aantallen. Overigens valt de breedte van een LA400 wel mee, dus volgens mij 4 naast elkaar is geen probleem. Sterker nog de LA400 is smaller dan een KF750 top. Maar een LA400 is ook maar een meter hoog, dus eigenlijk zou je deze ook 2 hoog moeten stapelen om een goed resultaat te krijgen.

Het beste wat je met KF750 kunt doen is vliegen, dan kun je immers exact richten wat bij deze toppen cruciaal is.

Comment

• Husss
            • Jul 2003
            • 220

Originally posted by arie
            Het is wel zo dat ik in feestenten eingelijk altijd vanaf het podium stapel dus dan heb ik al 1 meter podium en dan de sb750 bassen en dan de toppen. Staan de toppen ook ruim op 2 meter hoogte.

Het probleem zit bij mij met name in zalen waar maximaal 600man in kan hiervoor vind ik 220 om de toppen op te zetten wel heel hoog aangezien men stack dan 3 meter hoog wordt en sommige zalen zijn niet eens zo hoog dat je dit goed neer kunt zetten.

Ik zit nog wel sterk te twijvelen aangezien ik ook van plan voor in de kroegen en dergelijke 2x kf650 aan te schaffen, deze huur ik nu altijd voor de kleinere dingen en zet ze dan op een sb750 bas en laat de bas dan op de wieldolly staan zodat ze wat extra hoogte hebben, in middel grote lokaties zou ik dan sb1000/sb750/kf650 neer kunnen zetten en op de grotere locaties sb1000/sb750/kf750 (en dan dubbel per kant). Hoe denken jullie hierover?het voordeel van nog 2x sb750 extra is dat je altijd hoogte genoeg hebt(alleen is dit het nadeel op de kleiner locatie's)groeten arjan
            Gaat een deel 750 er weer uit?

Zag een advert op heuff.

Grt Husss

Comment

Working...