eaw sb750 met sb1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

eaw sb750 met sb1000

Hoi,

We zit met het volgende probleem, we gebruik nu 2x kf750 top per kant met 3x sb750, alleen is dit in zalen vaak een probleem met stapelen aangezien je de toppen dan veels te laag hebt staan(in feesteneten gaat dit wel aangezien we dan gewoon vanaf het podium stapelen), nu zitten wij er aan te denken om 2 sb 750 subs te verkopen en er 4 sb1000 voor weer te kopen zodat deze onder de sb750/kf750 kunnen om ze op hoogte te krijgen en om meer power op de grotere feesten/tenten te krijgen(we zouden ze dan per 4 in een midden kluster kunnen gebruiken), nu is natuurlijk de vraag of iemand met deze combinatie ervaring heeft en of dit wel net zo goed zou koppelen en zou klinken als bijfoorbeeld 4 sb750 per kant.We gebruiken een eaw ux 8800 als proccessor en 4x labgruppen fp7000+ op het laag, alvast bedank groeten arjan
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

je spreekt jezelf tegen...

eerst wil je de sb1000 gebruiken om je set "op te hogen" en vervolgens wil je die 4 kasten in het midden neerdonderen.

Ik heb verder geen ervaring met sb1000 en kf750 bij elkaar.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Freek Fokker
      • Aug 2003
      • 495

Dit gaat perfect. Je kan het zelfs op dezelfde settings draaien zonder problemen.
      Ik zou zeggen, doen! Die hoogte is echt wel belangrijk bij de KF750.
      De SB1000 heeft ook nog een stuk meer output.
      SR20DET

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

Originally posted by Watt Xtra
        je spreekt jezelf tegen...

eerst wil je de sb1000 gebruiken om je set "op te hogen" en vervolgens wil je die 4 kasten in het midden neerdonderen.

Ik heb verder geen ervaring met sb1000 en kf750 bij elkaar.

Je kunt waarschijnlijk zelf wel bedenken dat ik hiermee de feestenten bedoel, ik zou door gebruik van de sb1000 gewoon een stuk flexibeler worden in het gebruik van de set, groeten arjan

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

... even een waarschijnlijk domme vraag, maar EAW specificeert altijd een system powerhandling (bijv. 700W per driver) en een transducer powerhandling (bijv.1000W per driver). Wat is het verschil nu eigenlijk, er zit toch geen filter of electronica tussen ? De mechanische constructie (kast) kan mijns inziens hierin geen rol spelen toch ?

... beetje off-topic maar ben nieuwsgierig.

Groeten en bedankt !

ps Arie; succes met de SB1000's, mooi spul hoor !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

1000w is het vermogen volgens de AES norm.
            700w is het vermogen volgens de accelerated life test.
            SR20DET

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

... bedankt Freek !

Die accelerated life test is ahw een "very very long term power handling" ;-) ?
              Maar goed, die AES norm aanhouden geeft (bij mij iig) geen problemen, het spul kan wel ergens tegen ... !

Groeten !
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• kowlier
                • Feb 2007
                • 45

Misschien moet je ook eens kijken naar LA400 van EAW.
                Het zijn goedkope subs met meer of voldoende output en veelzijdig in gebruik.
                Wij gebruiken deze samen met KF750 of met KF730.
                We gebruikten ze vroeger ook soms samen met HP700 zonder problemen dus zal dit met de SB750 ook geen probleem zijn.
                Nu gebruiken we enkel nog LA400.

Comment

• FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

Inderdaad, kijk zeker eens naar de LA400. Ben erg tevreden over dit kastje.

Wij gebruiken ze ook onder kf730. Compact kastje, output en klank is goed, en 6 kasten op 1 fp6400.
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

Ik heb inderdaad ook gekeken naar de la 400kasten alleen mis ik hierbij het vette sub dat uit de sb750 komt, en ik heb in het verleden veel met hoorngeladen bassen gewerkt alleen vind ik ze niet voldoende multifunctioneel genoeg voor mijn toepassingen(geluid draagd zeer ver en dit geeft met name binnen in zalen vaak problemen met geluids overlast).

Ook heb ik me laten vertellen dat ze pas serieus goed gaan met minimaal 4 per cluster bij elkaar(en dan de hoornmonden naar elkaar toe), ik wil namelijk het systeem niet groter hebben dan de ruimte die het nu in neemt(mag wel hoger maar niet breder aangezien je dan in kleinere gelegen heden niet weg komt met de brete/zichtlijnen) en dat zou met la 400 wel het geval worden met 4 per kant eronder ga je dan namelijk naar een brete van over de 180.

Ik denk inderdaad ook dat als ik voor 730/760 bassen zou moeten kopen dat ik dan ook iets van la400/kf940 er onder zou leggen aangezien dit met mindere aantallen gewoon verder draagt dan een frontgeladen sub, nu vind ik zelf dat kf750 met 2 kasten per kant niet veel verder bruikbaar is dan +-40/45 meter(mijn ervaring in tenten)dus dan is hoorngeladen sub ook nog niet echt nodig.

Als je dit dan optelt blijft er van eaw niet veel meer over dan sb1000, ik was daarom ook zeer benieuwd of deze combinatie van kasten kan.Of zeggen jullie, voor in zalen met 2x sb750 bassen per kant draaien en dan een soort van podium als verhoging voor de set maken, en er dan voor in de grotere tenten/buiten hoornkasten bij kopen?alvast bedankt groeten arjan
                    Last edited by arie; 18-12-07, 23:00.

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Originally posted by arie
                      ...Of zeggen jullie, voor in zalen met 2x sb750 bassen per kant draaien en dan een soort van podium als verhoging voor de set maken...
                      Wat ikzelf altijd best fijn en snel vind werken is een ALP lift gebruiken om conventionele toppen te vliegen. Zeker in feesttenten kun je daar veel plezier van hebben aangezien je spreiding wat egaler wordt en je je toppen minder tegen het dak kunt laten aanspelen. Ik heb het best een aatal keren gedaan en ben er eigenlijk altijd erg tevreden over geweest. Maar ik geloof wel dat die 750 toppen nogal diep zijn, toch? Afijn... kan allicht een mooie tip zijn, toch?

Cheers!
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Freek Fokker
                        • Aug 2003
                        • 495

Met die SB1000's eronder zit je op precies de goede hoogte. Precies de goede breedte, en precies de goede diepte. Je kan ze ook nog eens gewoon aan elkaar doorlussen.
                        Dus, waar wacht je nog op
                        SR20DET

Comment

• theo
                          • Nov 2001
                          • 503

stacken

Arie je hebt 3 sb 750 zou er nog 2 bij kopen ben je toch klaar, mooie evenredige stack die lekker op hoogte zit.
                          sb1000 met sb750 komt op 1.70 je zou zeggen mooie hoogte, maar mijn ervaring (moet zeggen het is met meyer) dat t net te laag is.
                          Als ik de top boven de 2 meter weg kan zetten gaat t net allemaal wat lekkerder. Draagt verder en word allemaal frisser.
                          Groeten

Comment

• kowlier
                            • Feb 2007
                            • 45

1.70m is veel te laag, dan is het zonde van zo dure kasten te gebruiken.
                            Vooraan veel te luid en 20m verder bijna niks meer.
                            Met de SB1000 erbij zal je de KF750 toch optimaal moeten gebruiken voor mee te gaan met de rest, zeker voor langere zalen.

Comment

• Freek Fokker
                              • Aug 2003
                              • 495

Dus Theo, je gaat op 2,4m nog ff een KF750 erop zetten? Hoog stapeltje voor het formaat feestje.

SB1000 met SB750 is een prima hoogte om je KF750 op te zetten.
                              Dan zit je hooghoorn op 2.10m prima dus.
                              SR20DET

Comment

Working...