vervanging geluidssysteem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronda
    • Dec 2007
    • 1

vervanging geluidssysteem

hallo,

Ik werk in een theater dat het bestaande geluidssysteem (renkus-heinz "smart system") zou willen vervangen omdat het versleten is.

De zaal is 15 meter breed, 20 meter lang, 7 meter hoog en heeft 365 zitplaatsen. Gebruik van de zaal is zeer divers: theatervoorstellingen, muziekoptredens, debatten, filmprojecties enz...

Het budget inclusief versterkers ligt rond 10.000 euro. Wat zijn momenteel merken die voor deze prijs een goed systeem kunnen bieden ?

Tevens wil het theater een nieuw geluidssysteem voor de foyer (225 m²), dat vooral gebruikt zal worden voor feesten en toespraken. Iets zoals Bose, bestaan hier misschien goedkopere alternatieven voor ?

Aangezien wij hier weinig verstand van hebben zijn alle tips welkom.

dank bij voorbaat
  • ikweetvannix
    • Oct 2006
    • 66

Mag ik vragen over welk theater we het hebben? Dan kan ik me er een beetje een beeld bij vormen...
    "Speakons in je oren..."

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by ronda
      hallo,

Ik werk in een theater dat het bestaande geluidssysteem (renkus-heinz "smart system") zou willen vervangen omdat het versleten is.

De zaal is 15 meter breed, 20 meter lang, 7 meter hoog en heeft 365 zitplaatsen. Gebruik van de zaal is zeer divers: theatervoorstellingen, muziekoptredens, debatten, filmprojecties enz...

Het budget inclusief versterkers ligt rond 10.000 euro. Wat zijn momenteel merken die voor deze prijs een goed systeem kunnen bieden ?

Tevens wil het theater een nieuw geluidssysteem voor de foyer (225 m²), dat vooral gebruikt zal worden voor feesten en toespraken. Iets zoals Bose, bestaan hier misschien goedkopere alternatieven voor ?

Aangezien wij hier weinig verstand van hebben zijn alle tips welkom.

dank bij voorbaat
      Pff. 10.000 incl amp's?
      Koop je net een EV RX systeempje voor met 2xRX118 en 2xRX115 + AC-One+amps.
      En dat lijkt mij niet echt voldoende.
      In theater is het zeker gewenst met een center erbij te werken.
      En dus goede processing ivm eq, delay etc.
      Voor 10K kan ik niets goeds voor zo'n zaal met de gevraagde toepassingen voorstellen. Bijv. Filmvoorstellingen vragen veeeeel (sub)laag.
      Kom je dus al niet met 2 subjes mee rond.

Maar, bovenstaande vraag is een goede. Welk theater praten we over?

Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Twee keer dezelfde reactie, dus even een verwijzing: http://www.licht-geluid.nl/forum/the...-theather.html
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...