DB audio speakers VS RCF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

DB audio speakers VS RCF

Ik heb ergens vernomen dat DB audio RCF speakers gebruikt of gebruikte.
    Het is wel goedkoper dan RCF
    Is de algemene kwaliteit van DB audio te vergelijken met RCF?
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

RCF speakers zitten ook in EAW of Nexo,
    Met andere woorden, het zegt niet over de geluidskwaliteit van een kast.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by frederic
      Ik heb ergens vernomen dat DB audio RCF speakers gebruikt of gebruikte.
      Het is wel goedkoper dan RCF
      Is de algemene kwaliteit van DB audio te vergelijken met RCF?
      Bedoel je D&B of DB technologies?
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

ik heb zo'n klein vermoeden dat ie db technologies bedoelt gezien de opmerking goedkoper als RCF ;-)

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Inderdaad db technologies gebruikt RCF speakers maar ook bvb B&C
          In de DVA S 20 zitten RCF's , in de Stage opera 6118 zitten B&C's
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• eddie
            • Nov 2004
            • 169

hallo, ik beweer niet dat dit altijd het geval is , maar dikwijls worden in die kasten geen originele luidsprekers gestoken, maar op vraag gebouwde, dit was
            ondermeer zo bij zeck waar onder meer jbl luidspr. instaken, en die luidsprekers
            kon je bij jbl niet los bestellen, dan moest je het serie nr. van uw kast opgeven , daarmee wil ik wel niet bedoelen dat het geen goed luidspr. zouden
            zijn , maar denk ze dus zomaar niet effe na tebouwen
            mvg eddie

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Eddy dit is bij vele merken zo, dus soms is het moeilijk ter achterhalen wat er precies inzit .
              sis

Comment

• flash-a-new-generation
                • Nov 2006
                • 228

In de complete DVA serie zit RCF. zowel in de s10/s20 als in de T4. tot nu toe dan. het is hetzelfde als met de Mackie SRM450 serie toen deze nog in italie werd gemaakt. toen zat er ook RCF in. ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat dB technologies de DVA productie ook naar China verhuisd (denk ik dan). dan krijg je hetzelfde als wat er nu met de SRM serie is gebeurt.

maar ik ben benieuwd
                EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by flash-a-new-generation
                  In de complete DVA serie zit RCF. zowel in de s10/s20 als in de T4. tot nu toe dan. het is hetzelfde als met de Mackie SRM450 serie toen deze nog in italie werd gemaakt. toen zat er ook RCF in. ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat dB technologies de DVA productie ook naar China verhuisd (denk ik dan). dan krijg je hetzelfde als wat er nu met de SRM serie is gebeurt.

maar ik ben benieuwd
                  Kleine correctie, de eerste serie SRM 450 werd gemaakt in de USA daarna in Italia , daarna in China met alle gevolgen vandien
                  Wat ik wel weet dat de eindtrappen slecht zijn , werkelijk !!
                  Ik heb hier 2 monitors staan ( HR824 ) Made In USA , prima , alles in orde !
                  Nu dezelfde speakers getest made in China, nope, klote enz...
                  het geluid is niet hetzelfde enz...
                  Mackie zegt dat hun speakers en al wat er rond hoort door EAW gemaakt zijn
                  Nope, dat is !!!!!!! b
                  sis

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by sis
                    Kleine correctie, de eerste serie SRM 450 werd gemaakt in de USA daarna in Italia , daarna in China met alle gevolgen vandien
                    Wat ik wel weet dat de eindtrappen slecht zijn , werkelijk !!
                    Ik heb hier 2 monitors staan ( HR824 ) Made In USA , prima , alles in orde !
                    Nu dezelfde speakers getest made in China, nope, klote enz...
                    het geluid is niet hetzelfde enz...
                    Mackie zegt dat hun speakers en al wat er rond hoort door EAW gemaakt zijn
                    Nope, dat is !!!!!!! b
                    sis
                    Hoe zit het met de kwaliteit van db tov RCF?

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Originally posted by flash-a-new-generation
                      Denk niet dat dat gaat gebeuren... dB Technologies is en blijft van dezelfde holding waar RCF ook van is. Voor meer informatie kun je met Joris Vervecken bellen, z'n nummer kun je op de dB-site vinden.

De eerste SRM450's zijn naar mijn weten ook in Italiƫ gebouwd. Alleen zijn de versterker-units in de VS gebouwd. Alhoewel ik dit ook betwijfel... Mischien dat deze bedoeld waren voor alleen de VS? Bedrading is iig wel VS-standaard.

Mackie staat tegenwoordig helemaal los van RCF en dB. Gelukkig. De enigste reden waarom Mackie in China zit, is de pegels. China produceert nou eenmaal goedkoper. Maar het is wel zo dat al die ontwerpen uit dezelfde koker komen. Die van de het huidige KV2-ontwerpteam.
                      Last edited by Outline; 31-12-07, 16:16.

Comment

Working...