Goede Geluidset Voor Solo Artiest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magicsound
    • Nov 2004
    • 27

Goede Geluidset Voor Solo Artiest

Ik zit met volgend probleem en hoop dat jullie mij een stuk verder kunnen helpen.

Mijn blinde broer speelt al jarenlang piano en zingt daar ook bij. De laaste tijd gaat het allemaal wat professioneler worden. hij krijgt steeds meer aanvragen of hij op feestjes wil komen spelen. Erg leuk allemaal natuurlijk maar technisch komt daar ook wat bij kijken.

Veelal speelt hij nu op de aanwezige piano van de locatie waar hij speelt en zingt hij daar zonder versterking bij.
    Echter voldoet dit niet meer en ben ik voor hem opzoek naar een klein setje om net dat beetje extra te kunnen geven.
    Echter is hij zelf in het bezit van een Roland EP 85 Digitale Piano.
    En ik denk dat hij hier met uitbereiding van een mixer en luidsprekers een heel leuke set mee neer kan zetten.

Ik ben zelf al een flinke tijd actief op geluidgebied. Verzorg jaarlijks alle activiteiten die worden georganiseerd bij Bartimeus.
    Graag zou ik van jullie horen wat jullie adviseren om te gaan kopen.

Ik ben al vast aan het inventariseren geweest en ik kom op volgend lijstje.

Luidsprekers:
    - HK audio Soundhouse one 2x top 150 watt, 1x sub 300watt
    - dB Technologies Entertainer M 500 sub-top combinatie
    - Lem D400
    - RCF Art 310a (tweede hands)

Mengtafel:
    - Yamaha MG 12/4 12-CH
    - Soundcraft EPM, 6 mono, 2 stereo, L-R

Ik hoop dat jullie snappen wat mijn idee is en me wat ervaringen kunnen geven met bovenstaande sets of mogelijk aanvullen met andere alternatieven.

Met Vriendelijke groet,

Coen Kettelarij
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Hallo Coen,

Naast wat je nu hebt staan aan speakers en mixer ga je nog wel meer nodig hebben. Denk hierbij vooral aan:

- Bekisting (anders gaan dingen snel kapot)
    - Kabels (altijd duurder dan je van tevoren denkt)
    - Microfoon + Statief

Van wat je als speakers hebt staan ken ik niet allemaal, wat ik van HK Powerworks weet is dat de monitors mij niet kunnen bekoren (heb 3 Actieve + Passieve sets) maar dat de écht HK Audio producten mij wel bevallen (HK Elias PX).Er zit dus nogal kwaliteitsverschil tussen de budget Powerworks serie en de duurder HK Audio modellen.
    Verder zie ik twee actieve 12'' kastjes (de LEM en de RCF), ik betwijfel echter of je daarmee de piano er lekker uit krijgt. De DB-set die je noemt ken ik niet, ziet er leuk uit, maar dat zegt niets.
    Voor hoeveel mensen wil je maximaal kunnen versterken? Dat speelt wel mee in de keuze voor je speakersetje.

Qua mixertjes:
    Van de modelletjes die je noemt ken ik de Yamaha, en die zou ik dan ook meteen niet nemen. Dit tafeltje is nogal beperkt met EQ namelijk. Ik zie dat het met de SoundCraft EPM6 al beter is. Let er op dat je misschien bij sommige zalen je speakers ook moet EQ'en.

Ik ben ook benieuwd naar de meningen van de mede-forummers...

Comment

• Magicsound
      • Nov 2004
      • 27

wat betreft microfoon ben ik al in bezit van een aantal sm58 van shure. Ik denk dat hij hier goed mee kan beginnen omdat dit een erg lekkere allround microfoon is.
      De bekabeling heb ik voor een groot deel al in bezit en kan ze zonodig zelf maken. Dus ook dat zal niet het grote probleem zijn.

Graag hoop ik wat meer reacties over de set te kunnen krijgen. want ik ben van plan op korte termijn een beslissing te gaan nemen.

MVG Coen

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Het probleem is dat niemand nu een idee heeft van je budget... je bent zelf met wat dingetjes gekomen, maar het is lastig om daar van af te wijken zonder dat je weet wat de grenzen zijn.
        Als ik nu zoiets neer zou moeten zetten zou ik gaan voor een HK Lucas setje, niet de allergrootste, maar ik denk iets als de 'Performer' (HK Audio - Portable Sound), met daarop een A&H MixWizard 12:2, niet vanwege het aantal kanalen wat meer is dan bij de mixertjes die jij aandraagt, maar vooral vanwege de ruimere EQ, en het ingebouwde FX, iets dat je in kleine zaaltjes wel nodig gaat hebben.
        Daarbij op termijn nog een 2x31 bands EQ, mocht je daar de behoefte voor voelen, maar met 1 piano en 1 zang kun je dat denk ik wel afvangen met de EQ op de tafel.
        De SM58 zal vast voldoen, een condensator (SM86 of iets dergelijks) zal hier misschien beter tot zijn recht komen.

Comment

• Magicsound
          • Nov 2004
          • 27

Het budget op dit moment is ongeveer 1000 euro voor een setje speakers en een mixertje.. het is een begin.. mocht blijken dat ik het hier niet mee redt dan zal het budget omhoog gaan..
          Ik wil meteen iets goeds voor hem kopen waar hij wat jaren mee vooruit kan. Het hoeft niet meteen top-of-the-bill te zijn.. maar een representatief geluid moet er zeker inzitten.

MVG Coen

Comment

Working...