akoestische muziek versterken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • willem51
    • Dec 2007
    • 5

akoestische muziek versterken

Welke kleine pa set is geschikt om akoestische muziek te versterken.
    We zijn met 3 man en spelen veel verschillende instrumenten en zingen.
    er zijn verschillende opties:
    powered speakers zoals lem d400 met een mixer met effecten
    hk audio lucas lijkt me erg handig met een mixer met effecten
    of ??????????????
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

OF??????????????????????

Begin eens te zeggen wat je budget is zodat we daar een zinnig antwoord op kunnen geven...

We wachten af..

Dave.
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

Even budget buiten beschouwing:

Kijk eens of een digitaal mengtafeltje iets voor jullie is. Als je dit nog eens combineert met in-ear monitoring dan heb je steeds dezelfde monitormix die je ook kan opslaan in de tafel. Scheelt weer een hoop gesoundcheck. Heb je natuurlijk steeds dezelfde microfoons nodig, mar die zitten bij je setje. Digitaal hoeft trouwens niet duur te zijn: behringer is er ook hoor, maar das dan een budgetkwestie.

Als monitoring niet aan de orde is (je speelt akoustisch, kan misschien al wat schelen), dan is een analoog tafeltje met eventueel ingebouwde effectjes reeds voldoende. En wat voor instrumenten bespelen jullie? Zit daar iets bij wat veel laag gebruikt? Neen? dan heb je geen subkasten nodig, anders wel. ZO kunnen 2 actieve topjes reeds voldoende zijn.

Om toch even verder te borduren op dat digitaal verhaal: Ik heb ooit een 2 koppige band gezien die wireless in-ears had, allebei een wireless headset voor stem, en wireless zenders voor hun gitaren. Digitaal rekje met ontvangers op het podium, en zij konden rustig de zaal rondwandelen. En digitaal: geeft je een eind/monitormix die je kan opslaan.

Maargoed, dat kost dan weer wat. Daarom: welke instrumenten spelen jullie? Wandelen jullie veel rond? Heb je veel monitoring nodig? Heb je veel laag nodig, of wil je bijvoorbeeld enkel de stemmen uiversterken? Hoeveel man wil je dat je setje aankan? Het is een heel verschil als je er feesten/cafés mee wil doen, of eerder tenten-evenementen. En last but not least: wat wil je er aan geven? En kom niet af met 1000 euro, daar heb je niet veel voor. 4000 euro is een redelijk budget voor alles (microfoons, statieven, mengtafel, luidsprekers), maar dan nog steeds geen neusje van de zalm.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Hoi Willem, paar vraagjes:

Welke instrumenten spelen jullie allemaal precies, zingen jullie ook?
        Welke stijl muziek?
        In wat voor gelegenheden spelen jullie over het algemeen, hoe groot? hoeveel publiek?
        En wat mag het kosten?
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• willem51
          • Dec 2007
          • 5

budget is rond 2500 euro
          instrumenten zijn : draailier doedelzak giteerne cister vedels
          portatief orgel , slagwerk dus zoon beetje alle middeleeuwse instrumenten die er zijn.

Echt veel bas zit daar niet in maar een basdrum moet er ook behoorlijk uitkomen, en mijn dochter speelt basgitaar en mijn zoon djt
          moet dus eigenlijk een allround setje zijn.

Comment

• willem51
            • Dec 2007
            • 5

we zingen ook en spelen voor max 300 man, maar ook op feesten, hoeft dan niet rete hard te zijn maar wel kwalitatief goed. Alsof je acoustisch speelt. Als het kan wil ik zonder monitors spelen.

Comment

• Poelmans
              • Feb 2004
              • 804

Zonder monitors KAN altijd, hangt er mar vanaf hoe goed jij speelt zonder

Ik denk dat je met een hk lucas setje al veel bent, en klein soundcraftje. Dan nog bijhorende microfoons en statieven, kabels. Maar dan ben ik je budget aant overschrijden: heb geen prijlijst bij de hand, maar 4000 euro is zo weg.

Goedkopere opties zijn behringer, dap, en dan ga je wél in dat budget passen. Alleen klinken die dingen niet echt zuiver

Comment

• willem51
                • Dec 2007
                • 5

Ik heb al gekeken naar het systeem van bose pas. Dat is duur en heeft volgens mij te weinig power. Voordeel is wel dat je in je eigen geluid staat
                dus goede controle hebt over de balans. Nb wij zijn professionele musici.

Heb ook hk audio lucas gehoord, Vond ik wel goed klinken de kleinste
                smart lijkt me een beetje te weinig pit te hebben, is de performer misschien een goede keuze?
                Lijkt me ook handig in het gebruik.
                Dit soort setjes heb je ook goedkoper is de kwaliteit dan veel minder?

Ik betaal liever meer voor goede spullen. Mijn budget is voor mixer en boxen.

willem

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

BOSE PAS niet doen. Dat gaat in jouw butget ook totaal niet. Daar kun je net twee instrumenten mee versterekn voor dat geld. Een PAS zal nooit harder worden dan je doedelzak.

Koop vooral goede microfoons. Als je die eenmaal hebt gewoon een kleine mackie en en paar RCF tien inch ART speakers. Dan ligt het zwaartepunt van je investering in goede microfoons/opnemers wat altijd een goede investering is. En je installatie kan dan het volume goed naar elkaar trekken hoewel het niet knoerthard gaat. Maar dat is waarschijnlijk niet de bedoeling van je investering. Als jij vedels over doedelzakken en (hand)slagwerk heen wil uitversterken dan ga je voor 4000 euro echt niets krijgen wat goed klinkt.

Bij grote optredens huur je extra PA of staat er waarschijnlijk een installatie maar je microfoons blijven top en je speakers kun je als personal monitor gebruiken.
                  lekker belangrijk!

Comment

• willem51
                    • Dec 2007
                    • 5

Ik heb al wat goede microfoons met snoeren en statieven om opnames te maken . Dit zijn 2 rode nt 1000 grootmembraan en 2 rode nt3 medium membraan , kan ik die gebruiken?

Comment

Working...