Behringer PRO Mixer VMX 1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tom200
    • Dec 2007
    • 16

Behringer PRO Mixer VMX 1000

Hoi, ik ben van plan om mij voor het eerst een menpaneel aan te schaffen. ik ga het gewoon gebruiken om gewoon te kunnen wisselen van mini-disk, tussen cd 1 en cd2 en pc en ipod. en soms eens op fuifen in men flight case van broer te bouwen. zou dit een geschikt paneel zijn? heeft iemand ervaring?
    Alvast bedankt
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Originally posted by tom200
    Hoi, ik ben van plan om mij voor het eerst een menpaneel aan te schaffen. ik ga het gewoon gebruiken om gewoon te kunnen wisselen van mini-disk, tussen cd 1 en cd2 en pc en ipod. en soms eens op fuifen in men flight case van broer te bouwen. zou dit een geschikt paneel zijn? heeft iemand ervaring?
    Alvast bedankt
    Met een beetje goede wil kun je dat mengpaneel wel in "jouw kist van broer" bouwen. Misschien moet je een beetje zagen en frotten, maar het zal wel passen. Hangt ervanaf hoe groot de kist is.
    En voor het wisselen van MD, CD en iPod zou het wel moeten werken.

Groet, Rob.
    Last edited by keenoncoolstuff; 04-12-07, 00:47.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• tom200
      • Dec 2007
      • 16

Ik Snap heel wat niet = Bij alle ingangen staat line. bijvoorbeeld bij cd op input 5 daarnaast staat line. wat is dat? op wat kan ik bv. dan mijn ipod aanlsluiten.? kan ik enkel waar cd staat de cd speler aansluiten en voor de rest niets anders? wat als ik op 1 kanaal input 5 bv. de cd aanluit op cd en de line op mp3? hier de foto :

[PHP]
      http://www.behringerdownload.de/VMX1000/VMX1000_VIEW_Rev_A.pdf
      [/PHP]

Comment

• vasco

• Oct 2003
        • 2568

Ze hadden wat bij betreft hier ook input 5A en input 5B van kunnen maken als ik dit zo zie. Ik zie bij elk kanaal een schakelaar waar je kan kiezen uit A of B, zeg jou Line (A) of CD (B). Dus kies je voor ingang 5 Line dan hoor je die als je de fader open schuift en anders ingang 5 CD.

Maar deze afbeelding komt uit de handleiding, misschien kun je die zelf eens gaan lezen, uitleg over de ingangen, wat je kan aansluiten, waar en hoe de kanalen werken staat er gewoon in. Behringer maakt duidelijke handleidingen.

Comment

• tom200
          • Dec 2007
          • 16

dus als ik het goed begrijp heb ik eigenlijk een 10 kanaals paneel.^

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by tom200
            dus als ik het goed begrijp heb ik eigenlijk een 10 kanaals paneel.^

met de microfoon kanalen erbij zelfs 12...

2 mike,
            3 phono en 7 line inputs, waarvan je er maar 5 tegelijk kunt gebruiken, ja...
            (beetje lastig faden tussen a en b....)
            Last edited by Gast1401081; 04-12-07, 15:02.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

Misschien een goede tip voordat je dit "paneeltje" aaschaft. Kijk eens wat je kunt vinden met de zoekfunctie. Ik persoonlijk vond de toonregeling erg beperkt en wat ik op div. fora terugvond is dat de faders wel eens lastig kunnen doen ( denk aan "lekken" en kraken)... maar goed, voor het geld helemaal niet zo slecht hoor.

Comment

• joeri369
                • Jan 2009
                • 22

Tips voor mengpaneel gevraagd

Hallo

Ik ben opzoek naar een mengpaneel en wil graag jullie mening en/of tips.
                Ik vond deze wel mooi en heb er het geld ook wel voor over:
                Behringer PRO MIXER VMX1000 - J&H Licht en Geluid
                Graag jullie mening en hoe lang zou ik er mee voort kunnen.
                Als jullie andere tips hebben ze zijn welkom.
                Andere voorstellen voor mengpanelen zijn ook welkom.

groeten joeri369
                Last edited by moderator; 08-05-09, 20:28.
                ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                banned

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by joeri369
                  Hallo

Ik ben opzoek naar een mengpaneel en wil graag jullie mening en/of tips.
                  Ik vond deze wel mooi en heb er het geld ook wel voor over:
                  Behringer PRO MIXER VMX1000 - J&H Licht en Geluid
                  Graag jullie mening en hoe lang zou ik er mee voort kunnen.
                  Als jullie andere tips hebben ze zijn welkom.
                  Andere voorstellen voor mengpanelen zijn ook welkom.

groeten joeri369
                  Als je een mengpaneel uit de VMX serie pakt, ga dan voor de VMX200 of VMX300, die hebben namelijk VCA faders, waardoor je minder last krijgt van kraken. Voor doorsnee huis-tuin-en-keuken gebruik zijn de mixers van Behringer niet slecht, je moet ze niet te intensief in de verhuur gebruiken, maar als je er alleen zelf mee draait kan er weinig mis mee gaan. Mijn VMX300 heb ik nu ook al 3 jaar en daar heb ik nooit problemen mee gehad (behalve een keertje door eigen stomme fout), een keertje zelf een schoonmaakbeurt gegeven en verder weinig aan gebeurd.

De DDM4000 van Behringer ziet er ook leuk uit, maar het is een nieuw model dus ik denk dat die zich op het gebied van duurzaamheid nog even moet bewijzen. De DJX serie van Behringer staat er bijvoorbeeld bekend om dat ze redelijk snel de prullenbak in verdwijnen.

Verwacht uiteraard voor het geld wat je er voor van plan bent neer te leggen (als ik de prijs van de VMX1000 zo bekijk) natuurlijk geen Pioneer kwaliteit, maar het is een prima plek om te starten.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Ik heb zelf ook de vmx1000 en heb er nog helemaal geen problemen mee gehad. Voor het geld een prima starters mixertje.

ps. De VMX1000 heeft ook VCA faders niet alleen de 200 en 300
                    Last edited by dj-wojcik; 10-05-09, 13:35.
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...