ongebalanceerde Actieve kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

ongebalanceerde Actieve kast

Hallo forum leden
    Binnenkort moet ik een ongebalanceerde actieve Yamaha 12"/1" op een afstand van +/- 30 meter aansluiten voor een speciale gelegenheid ( werd mij gevraagt )
    Nu heeft dit kastje alleen maar een jack input ongebalanceerd , dus 30 meter kan ik al vergeten .
    Hoe kan ik dit het beste oplossen ?
    De output komt uit en dynacord cms 1000 via aux XLR gebalanceerd
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

Je zou -voor de ingang van de LS- een passieve DI kunnen gebruiken, maar dan andersom. Dus XLR in > jack uit.
    Of je bouwt een adapterkabel XLR>jack kunnen maken,waarbij je pin 2 XLR op de tip, pin 3 XLR op sleeve soldeert.

EDIT: We hebben trouwens bij de band jarenlang een (geleende) 30m-haspel gebruikt waarvan achteraf bleek dat de monitor-returns ongebalanceerd waren. Nooit echt problemen mee gehad, behalve dan een afzwakking van het signaal. Bij line-signaal zou het dus ook zonder aanpassing moeten werken.

Groet, Rob.
    Last edited by keenoncoolstuff; 19-11-07, 10:50. Reason: Aanvulling
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Originally posted by keenoncoolstuff
      Of je bouwt een adapterkabel XLR>jack kunnen maken,waarbij je pin 2 XLR op de tip, pin 3 XLR op sleeve soldeert.
      Bij mijn weten werkt dat alleen bij een gebalanceerde jack-ingang, anders loopt je signaal gewoon ongebalanceerd over wat meer adertjes, maar dat schiet nog niet op.
      Ik zou een DI-box gebruiken, of gewoon een klein mixertje vooraan zetten waar je gebalanceerd XLR vanaf je CMS1000 in stopt, en vanaf de outputs van dat mixertje met een veel kortere kabel naar je speakers kunt.

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Originally posted by 4uss
        Bij mijn weten werkt dat alleen bij een gebalanceerde jack-ingang, anders loopt je signaal gewoon ongebalanceerd over wat meer adertjes, maar dat schiet nog niet op.
        Nope, je hebt dan de afscherming van de kabel, die hangt aan de ene kant (in dit geval bij de mixer) aan massa. Die behoedt de 2 binnenliggende aders voor storing. En omdat de box dan het signaal afneemt tussen + en - (en niet tussen + en GND) heb je nog eens een winst van 6dB.
        Zou toereikend moeten zijn om zonder storing je box aan te sturen.

Groet, Rob.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by keenoncoolstuff
          Nope, je hebt dan de afscherming van de kabel, die hangt aan de ene kant (in dit geval bij de mixer) aan massa. Die behoedt de 2 binnenliggende aders voor storing. En omdat de box dan het signaal afneemt tussen + en - (en niet tussen + en GND) heb je nog eens een winst van 6dB.
          Zou toereikend moeten zijn om zonder storing je box aan te sturen.

Groet, Rob.
          Alleen waar als de box niet aan de systeemaarde ligt, dus dubbel-geisoleerd is.
          Anders is een kant nog steeds gewoon de "common" .

Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...