Ik heb een nieuw draadloos setje van Shure (ULXP4/R4, 784-820MHz) aangeschaft en wil dit t.z.t. uitbreiden met 2 flaggen. Ik twijfel echter wat de meest verstandige keuze is qua type. UA870 WB (470-900MHz) of UA870A (782-810MHz) of UA870MB (800-830MHz). Graag motiveren.
Welke type vlaggen (Shure) aanschaffen?
Collapse
X
-
bij de antennes die jij noemt heb je een voeding nodig die een antenne distributie moet leveren dit zijn namelijk actieve antennes.
Ik zou als ik jou was gaan voor de Senheiser A2003 = een passieve richtantenne, of een A1031-u is een passieve omni antenne
de richtantenne straalt in een hoek van 100 graden , en de omni is rondom stralendFreelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act -
Je zegt het zelf al, de Shure UA870WB staat voor Wide Band, die kun je dus voor meerdere sets in verschillende banden gebruiken. Handig als je dus andere sets hebt, met MA of MB of het meest voorkomende, de MC.
Je zit met deze dus altijd goed. Allen kan ik me voorstellen dat deze hierom dus ok duurder zijn dan de gespecificeerde vlaggen voor jou setje.
Ik zou (als je maar 1 set hebt, oig, sets in dit frequentie gebied) gewoon gaan voor de vlaggen die erbij horen dus ik zou gaan voor de MA.
Je mist dan wel een klein stukje, maar zou dat van belang zijn met 1 setje?
En anders dus de WB dat zit je overal en altijd goed. (kan je ze ook ooit eens beter en sneller verkopen.)
Naar mijn weten heb je er GEEN distributie voor nodig.
Ik gebruik het spul al jaren zonder, dus zou niet weten waarom dat nu ineens nodig is??Don't give me that shit!!Comment
-
Distributie heb je inderdaad niet nodig omdat de ULXP-ontvanger de remote 12VDC spanning voor de antenne versterker levert.
Dat de UA870WB altijd zal lukken begrijp ik, maar is door de breedbandigheid de kans op RF-verstoringen dan niet veel groter of is dit een non-issue.Comment
-
Je vlagje doet niet meer dan het signaal opvangen en doorgeven. Storingen krijg je alleen door een slecht afgestelde ontvanger (gevoeligheid) of iets of iemand die op je freqeuntie zit.Distributie heb je inderdaad niet nodig omdat de ULXP-ontvanger de remote 12VDC spanning voor de antenne versterker levert.
Dat de UA870WB altijd zal lukken begrijp ik, maar is door de breedbandigheid de kans op RF-verstoringen dan niet veel groter of is dit een non-issue.Comment

Comment