Musical

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Musical

In december verzorg ik weer de techniek bij een 5 tal voorstellingen van een schoolmusical. Dat betekent 5 x 150 mensen in de zaal, veel leerlingen en dus veel rumoer. Het probleem is het weergeven van de spraak, het zijn leerlingen die de musical uitvoeren en die hebben dus geen ervaring.
    Ik heb voorgaande jaren geexperimenteerd met microfoons om de spraak goed op te kunnen vangen en weer te geven. O.a. ook met grootmembraam microfoons. De beste resultaten had ik echter vorig jaar met een drietal Shure Beta 91 (de kickmic) opgehangen vooraan het podium. Maar echt tevreden was ik nog niet.
    Beltpackjes zijn geen oplossing of ik zou er zo'n 20 moeten en mogen huren.
    Hebben jullie misschien nog andere suggesties of tips.
    Het grootste probleem is de vloer, die is van hout en hol.....
    Heerlijk die stilte
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Als de vloer een probleem is, probeer deze dan ook aan te pakken met een dik tapijt of zo, dat dempt al behoorlijk en lost je probleem wellicht voor een groote deel op ??

Verder vind ik een aantal goede richtmicrofoons beter werken dan die beta 91 voor dit soort toepassingen.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Zelf gebruiken wij een 3 tal "Shotguns" (Sennheiser ME66) voor deze toepassingen (Podium circa 20 m2). Tot nu toe werkt dit perfect.
      Goede EQ's zijn wel van belang. Voor de grotere zalen werken wij altijd met PA en een Delaystack (Nexo PS10 en PS8).
      Ook het PA krijgt een Delaynummertje, zodat de stemmen gelijktijdig de oren van het publiek bereiken (Veel uittesten!)
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

De Sennheisers ME66 zijn inderaad erg leuk voor dit soort dingetjes.
        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

Working...