TAC AMEK SR6000 ervaringen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

TAC AMEK SR6000 ervaringen

Hoi ik sta op het punt om een Tac Amek SR6000 voor een aardige prijs aan te kopen.
    Echter ik kan weinig vinden over deze tafel (40 kanalen, 2 stereo, VCA's enz.).
    Wie kent deze tafel en heeft er ook mixervaring mee?
    Tevens ben ik eigenlijk op zoek naar ee nmanual oid van zo'n tafel maar zonder veel succes tot nu.

vast bedankt.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

wereldtafel.... maar wel voor studio, enne, dan wel goeie monitoren nemen....

live ken ik de AMEK niet,wel de TAC, en ben daar niet echt kapot van.

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

Euhmm Mac, deze is wel bedoeld voor live werk.
      Waarom zou jij hem in de studio planten?

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

voor zover ik weet ( en excuse me if i;m wrong) had Tac de roadversies, en Amek de studioversies.
        Resulteert in dikkere prints, betere koperlagen en soldeerverbindingen etc, voor op de wielen. En iets dunnerder pcb's, maar betere componenten voor studio...

but, excuse me etc..

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

TAC was de budget versie van Amek (wat weer bekend geworden is door Rupert Neve). Tac had ook studiotafels zoals de Matchless. De Scorpion van Tac wordt en werd zowel live als in de studio gebruikt.
          De groeten => Micha

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

ben tac al in de live wereld tegen gekomen. Was toen idd een tac scorpion monitor tafel. ziet er robuust uit, na even draaien, voelt het ook robuust aan
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• gvvulpen
              • Jan 2005
              • 27

Volgens mij had de effenaar (eindhoven) er vroeger een liggen in hun oude zaal. De techniek mensen daar zullen je dus wel wat kunnen vertellen.

Ik heb zelf live wel op scorpions en bullits van TAC en Recall van Amek gewerkt en vond het altijd goed klinkende tafels. Meen me wel veel krokende pots te herinneren, maar laatste keer dat ik die tafels tegenkwam is ook al weer een behoorlijke tijd terug.

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Tja krakende pots zijn natuurlijk jammer maar vervangbaar.
                Een goede klank is het belangrijkst.
                Zit de SR6000 boven de scorpion en bullits qua kwaliteit of hoe moet ik dat zien. Ik kan er niet zoveel over vinden op internet.

Comment

• Wim Siebelink
                  • Jul 2001
                  • 51

De TAC SR6000 was qua idee een leuke tafel (aux sends links en rechts van de mastersectie hadden desgewenst een eigen uitgang). Maar de tafel had veel problemen door transport, waardoor het een onbetrouwbaar ding werd... Ampco heeft er vroeger even een paar gehad...

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

hoi Wim, wat voor problemen?
                    Het voorzieningennivo van de tafel is wel ok heb ik de indruk.
                    Dus aux 5-6 en aux 7-8 met concentrische pot, handig voor stereo aux gebruik.
                    Ook een 4voudige parametrische eq met instelbare Q-factor op beide middenfrequenties en een regelbare lowcut. Te vergelijken met de AMEK Matchless zeggen ze maar die ken ik helaas ook niet.

Comment

• Wim Siebelink
                      • Jul 2001
                      • 51

verbindingen van printkaarten, kabels, soldeercontacten... alles wat los kan gaan door transport ging los... een redelijk grote onbetrouwbaarheidsfactor dus.

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

ok, dan goed checken begrijp ik dus ;-)

Comment

• community
                          • Aug 2005
                          • 18

Wij hebben een SR6000 in de verhuur ik moet zeggen een dijk van een tafel. We hebben de tafel wel van top tot teen gereviseerd er zaten een boel krakende pots en een paar broodjes waren niet goed, maar na veel werk hebben we nu echt een erg goed en warm klinkende tafel.
                          Ook werken we al jaren met een Tac scorpion das ook top spul.

Comment

Working...