Rcf Art 525 A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Rcf Art 525 A

Hallo
    Nu zag ik dat de ART 525 A nagenoeg dezelfde specificaties heeft als de TT 25 A !
    De prijs van de ART 525 A is +/- 1000 euro minder dan de TT 25 A
    Heeft hier iemand een verklaring voor ?
    Misschien hoort dit wel in het RCF TT topic , maar toch het gaat over de ART 525 A
    greetz
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Bastisito
    • Sep 2004
    • 185

Valt toch vies tegen: De TT heeft een veel hogere max SPL output (136 dB tegenover 129 dB is toch flink te noemen). Ook zit er in de TT een schakelende versterker, tegenover een 'conventionele' in de ART. En dat mag wat meer kosten ja ;-)
    Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

ja inderdaad, mijn fout, ik bedoelde de TT 22 A, die zit wel in dezelfde buurt , maar toch +/- 700 euro meerprijs
      sis

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

De Art 5-serie heeft ook een digitale/schakelende-versterker. Ik denk dat het prijsverschil voornamelijk veroorzaakt wordt door de woofer en tweeter en natuurlijk de kast zelf. Een kunststof-kastje is natuurlijk altijd goedkoper te fabriceren dan een echte houten kast waar wat meer mensenhanden bij komen helpen/kijken.
        Last edited by Outline; 05-11-07, 22:30.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Ik heb nu 2 optredens achter de rug (live zang en keyboard ) met die ART 525 A's en ze bevallen mij zeer goed, worden niet warm , toch een lekker laag ( geen sub natuurlijk ) maar ruim voldoende .
          Hij klinkt krachtig en strak zonder aggressief te worden op hogere volumes en met zijn gewicht van 18 kgr is het beter voor mijn rug
          Wel een aanrader vind ik voor kleine klussen tot 100 personen op normaal geluidsniveau .
          sis

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Klinkt inderdaad goed, maar vind het model echt lelijk met een hoofdletter.
            Dit ziet er echt niet professioneel uit, hopelijk heb je wel een doorlopende grill gekozen, anders is het helemaal niet om aan te zien.

Comment

• Roger
              • Jun 2007
              • 26

Gelukkig is smaak een heel persoonlijk iets en denkt lang niet iedereen zo als jij, Hansound. Ik ken genoeg mensen (waaronder mezelf) die het niet met je eens zijn en liever de kast met halve grill zien. Tot nog toe niemand gehad die een kast met hele grill wilde. Maar ja, zoals gezegd, smaken verschillen.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Originally posted by Hansound
                Klinkt inderdaad goed, maar vind het model echt lelijk met een hoofdletter.
                Dit ziet er echt niet professioneel uit, hopelijk heb je wel een doorlopende grill gekozen, anders is het helemaal niet om aan te zien.
                Klopt, het is inderdaad niet de mooiste kast ter wereld.NEXO GEO trouwens ook niet en zo zijn er wel meer !
                Waar het mij om gaat is dat mijn klanten tevreden zijn, vlug op en afbouwen, lekker klankje enz...
                Roger, ik wil je nog bedanken voor de goede ontvangst en service.
                sis

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Originally posted by Roger
                  Gelukkig is smaak een heel persoonlijk iets en denkt lang niet iedereen zo als jij, Hansound. Ik ken genoeg mensen (waaronder mezelf) die het niet met je eens zijn en liever de kast met halve grill zien. Tot nog toe niemand gehad die een kast met hele grill wilde. Maar ja, zoals gezegd, smaken verschillen.
                  Smaken verschillen inderdaad, maar als je dit een mooie kast vind........................

Maar het klinkt erg goed, inderdaad daar gaat het om.

Comment

• Roger
                    • Jun 2007
                    • 26

Hallo,
                    Ik heb ook niet gezegd dat ik het wel een mooie kast vind. Ik verkies alleen de versie met halve grill boven de versie met doorlopende grill waar jij hebt het over hebt. Het verbaasde me gewoon omdat bij ons nog nooit iemand de versie met hele grill heeft meegenomen.
                    Maar het gaat idd om de klank en die is gewoon erg goed.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Is die er dan? Heb 'm nog nooit gezien, maar ben wel benieuwd naar het uiterlijk!

BTW: is er iemand die mij aan een Prijslijst en Catalogus (de papieren) van RCF kan helpen? Dit omdat Konitech nog nooit van commerciƫel denken gehoord heeft en dus ook niet echt klantvriendelijk bevonden wordt hier...

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Originally posted by Outline
                        Is die er dan? Heb 'm nog nooit gezien, maar ben wel benieuwd naar het uiterlijk!

BTW: is er iemand die mij aan een Prijslijst en Catalogus (de papieren) van RCF kan helpen? Dit omdat Konitech nog nooit van commerciƫel denken gehoord heeft en dus ook niet echt klantvriendelijk bevonden wordt hier...
                        RSC Music Online Shop - Welkom !
                        deze is wel klantvriendelijk, zelf ondervonden ...
                        sis

Comment

• Roger
                          • Jun 2007
                          • 26

Originally posted by Outline

Stuur maar even een mail, dan kijk ik wel wat ik voor je kan doen mbt de prijslijst en een catalogus.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Stuur mij dan ook maar een mail, want deze

Is veel te duur !!!!
                            Last edited by Hansound; 08-11-07, 14:32.

Comment

• Roger
                              • Jun 2007
                              • 26

Originally posted by Hansound
                              Stuur mij dan ook maar een mail, want deze

Is veel te duur !!!!
                              Ik hou me aanbevolen als je het goedkoper kunt leveren. Ben wel nieuwschierig geworden. Ik weet overigens wel precies waar je op doelt, maar volgens mij staan hier gewoon de lijstprijzen voor consumenten! Handelaarsprijzen zijn altijd anders.
                              Er zijn echter helaas enkele mensen die deze producten ook voor consumenten onder de prijs aanbieden. Uit betrouwbare bron weet ik dat dit in ieder geval in de gaten wordt gehouden.
                              Last edited by Roger; 08-11-07, 20:48.

Comment

Working...