Dubio FOH Mengtafel yamaha ls9 vs. roland m400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by DiGiCowboy
    En dat gaat natuurlijk niet gebeuren omdat Roland daar toestemming voor moet geven. Dit doen ze waarschijnlijk niet, omdat ze dan geen M400's meer verkopen !
    Waarom niet?
    Denk dat de verkoop van de DigiSnake zonder M400 best een aardige duit in de zak kan doen. Niet alleen de verkoop van Rolands eigen hardware maar ook verkoop van licentie's voor de insteekkaarten voor andere tafels. De tijd zal het leren.
    Originally posted by Outline
    En waarom hebben we het dan tot nu toe niet zelf bedacht en uitgevoerd? Want dit kun je dus zelf ook zo fabriceren....
    Zie http://www.licht-geluid.nl/forum/rec...ultikabel.html
    Niet helemaal het ultieme systeem met gains op het podium maar creatief zeker wel.

Comment

• nielsjanssennl
      • Aug 2004
      • 101

Originally posted by MarkRombouts
      Ik heb ook eens zitten kijken naar de M400 van Roland.

Twee dingen zijn me echt opgevallen, ten nadele van de Roland tov de LS9 van Yamaha:

- EQ minder uitgebreid, Laag en Hoog niet (semi)-parametrisch, maar shelving.
      - Alleen op de eerste 24 kanalen dynamics beschikbaar.

dit zijn voor mij toch echt punten om de M400 niet te nemen. Op een LS9 kun je pakken wat je wil per kanaal en dat vind ik toch één van de grote voordelen van digitaal mixen.
      Voor de goede orde de LS9 EQ heeft ook op laag en hoog niet semi-parametrisch ofwel shelving. De M400 heeft een 5de filter die je kunt schakelen naar de keuze: LPF,HPF,notch en bandpass allen zijn variabel in te stellen. LS9 heeft als 5de filter alleen een variabele HPF. Op zich vind ik dan de EQ van de M400 meer bieden dan de LS9.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Eerlijk gezegd heb ik altijd aan drie banden volparameet. Of twee banden volparameet met hi- en lo-shelving altijd voldoende gehad.

Vijf banden parameet per kanaal zou voor mij geen pre zijn. Wel een beter klinkende EQ. (Sinds ik een UAD kaart in mijn PC heb knap ik steeds af op andere digitale EQ's)
        lekker belangrijk!

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

De LS9 heeft toch echt gewoon een 4band parametrische EQ, zoals volgens mij alle Yamaha Digitafels al hebben vanaf de O2r original. Daarbij heeft deze inderdaad nog een los HPF.

De Low en High band van de EQ kun je inderdaad ook schakelen naar shelving, maar is indien nodig gewoon parametrisch.

Comment

• RWJ
            • Nov 2007
            • 12

Originally posted by MarkRombouts
            De LS9 heeft toch echt gewoon een 4band parametrische EQ, zoals volgens mij alle Yamaha Digitafels al hebben vanaf de O2r original. Daarbij heeft deze inderdaad nog een los HPF.

De Low en High band van de EQ kun je inderdaad ook schakelen naar shelving, maar is indien nodig gewoon parametrisch.
            De M400 heeft inderdaad alleen shelving laag en hoog maar ervaring leert dat je deze bijna nooit parametrisch gebruikt

Comment

• RWJ
              • Nov 2007
              • 12

Originally posted by nielsjanssennl
              Voor de goede orde de LS9 EQ heeft ook op laag en hoog niet semi-parametrisch ofwel shelving. De M400 heeft een 5de filter die je kunt schakelen naar de keuze: LPF,HPF,notch en bandpass allen zijn variabel in te stellen. LS9 heeft als 5de filter alleen een variabele HPF. Op zich vind ik dan de EQ van de M400 meer bieden dan de LS9.
              En de M400 klinkt beter als LS9 heb er al mee gewerkt/getest, het hoog klinkt veel mooier en meer "ruimte" in je galmen, en het display van de M400 is echt veel beter als van de LS9.

Comment

• RWJ
                • Nov 2007
                • 12

Originally posted by showband
                Roland is niet de enige fabrikant met digitale multi´s aan digitale zaaltafels.

Een firma als alesis heeft ooit een 8voudige digitale multi tot standaard bij alle recordingfirma´s weten te scoren. Er is geen enkele reden voor Roland om niet de fima te willen zijn die "de standaard" zet. Daarmee heb je een voorsprong en verkoop je per saldo meer spul. + je verdient aan licenties.

Bedenk mij ineens. Voor Yamaha is het trouwens geen enkel probleem om snel op de markt te komen met een digitale multi op basis van glasvezel en een paar ADATaansluitingen. Ben je per saldo beter uit dan met roland... Modulair van opzet, Je interfaced gelijk met de gehele recordingwereld. En goedkoop want "proven technology". Multiader glasvezel is gewoon in de handel (tot 12-voudig) Het past dan zelfs op alle oude yamaha digitale tafels....!
                Waarom doet Yamaha dat dan niet, zit al jaren te wachten op een digitale multi oplossing van Yamaha, is er nog steeds niet althans niet zo betaalbaar als Roland nu. Kleinste systeem van Yamaha > 20.000,00 euro alleen het multi systeem. En de Adat oplossing moet je nog steeds naar je pre-amps toe om je gain in te stellen volgens mij en langer als 10 mtr geen garantie! Lijkt Roland me toch wel aardige optie.

Comment

• paulschreuder
                  • Oct 2007
                  • 42

Originally posted by showband
                  Mackie heeft ook digitale multi.
                  En je kan het multisysteem van roland ook bij een yamaha gebruiken.

De yamaha wordt door diverse forumleden via tablet PC vanuit de zaal wireless gedaan. Vooralsnog vind ik dat wel de mooiste oplossing.

Ik zou in ieder geval niet de overweging laten sturen door de multikabel.

[FONT=Arial]De M-400 kan met gratis te downloaden visualisatiesoftware softwarematig bediend worden via een PC of laptop en er is ook de mogelijkheid om dit met een tablet-PC draadloos te doen, dus wat dat betreft zijn die "Yamaha-features" ook aanwezig op de M-400.[/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Groet,[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Paul[/FONT][/FONT]

Comment

• paulschreuder
                    • Oct 2007
                    • 42

Originally posted by mertens
                    je kunt de digisnake van Roland los gebruiken aan je LS9, maar dan ga je eerst analoog/digitaal multy in. D/A multy uit. A/D LS9 in en dan nog weer terug.
                    denk niet dat er dan nog wat van je te gekke sound over blijft en dan heb ik het nog niet eens over de vertraging. probeer daar maar eens een monitor's mee te mixen.

[FONT=Arial]Vertraging is absoluut goed onder controle bij Digital Snake! De end-to-end latency is slechts 1,2ms en dat is voor monitoring geen obstakel.[/FONT]
                    [FONT=Arial][/FONT]
                    [FONT=Arial]Groet,[/FONT]
                    [FONT=Arial][/FONT]
                    [FONT=Arial]Paul[/FONT]
                    [FONT=Arial][/FONT]

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Roland ondersteunt Yamaha tafels met hun S-4000 Digital Snake, staat op hun website.

Ze noemen de PM5D, M7CL, DM1000 en DM2000.
                      Last edited by vasco; 13-11-07, 13:52.

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

Originally posted by vasco
                        Roland ondersteunt Yamaha tafels met hun S-4000 Digital Snake, staat op hun website.

Ze noemen de PM5D, M7CL, DM1000 en DM2000.
                        in het verleden heeft Mike Manders (ook bekend op het forum hier) gewerkt met een m7cl en een roland digisnake, dus blijkbaar werkt het allemaal wel
                        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• DiGiCowboy
                          • Jul 2006
                          • 60

Ja dit kan prima, maar dan in combinatie met de bijbehorende Roland digitaal naar analoog doos.... m.a.w; nog steeds gebruik je de pre-amps van de yamaha.

Comment

• bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

Nee nee, je kan ook via AES/EBU

The S-4000 system can also by connected digitally to the Yamaha console using an S-4000 configured with SI-AES4 and SO-AES4 AES/EBU input and output cards. The cards would be connected to the Yamaha console via Yamaha’s mini YGDAI AES/EBU cards such as the MY16-AE. This configuration provides for a completely digital system from the stage to the console.
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

En dat gaat natuurlijk niet gebeuren omdat Roland daar toestemming voor moet geven. Dit doen ze waarschijnlijk niet, omdat ze dan geen M400's meer verkopen !
                              Ja dit kan prima, maar dan in combinatie met de bijbehorende Roland digitaal naar analoog doos.... m.a.w; nog steeds gebruik je de pre-amps van de yamaha.
                              Ik plaats de link naar de website van Roland niet voor niks hoor, eerst even lezen dan reageren a.u.b.

Bones2001 haalt al een stukje aan uit de link voor jou.

Comment

• ostracized
                                • May 2002
                                • 214

in hoeverre heeft de roland een vergelijkbaar systeem van de Virtual racks. maw, kun je ook bij de roland toewijzen dat je bv op 6 out kanalen een EQ wilt en de rest bv effecten?
                                (...)

Comment

Working...