vervanging?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bihca
    • Jan 2007
    • 77

vervanging?

Hallo mannen ( en eventueel vrouwen )

Wij hebben dit jaar een nieuw podium "gekregen" met grotendeels een nieuwe licht en geluidsset. Uiteraard hebben we ieder jaar afschrijving en we willen dus ook het 1 en ander gaan vervangen binnen nu en 1,5 jaar.
    Laten we zeggen dat we voor de wat kleinere uitgaven een budget van rond de 5000 Eu per jaar hebben ( voor bijvoorbeeld een nieuwe tafel of geluidsset gaat er ieder jaar 10.000 op de spaarrekening ).

Mijn vraag is eigenlijk, wat zouden jullie vervangen en/of bijkopen en voor wat?

Hier ons lijstje :

FOH

Soundcraft GB8
    Marantz cd-speler

M-one
    D-two
    Klark Square-one EQ
    Klark Square-one dynamics
    Behringer Multicom pro XL ( spare )
    Digitech DSP 16 ( spare )

Monitor

Soundcraft spirit live 24 ( oud, maar willen we vervangen voor de GB* zodra we een nieuwe tafel aanschaffen )
    DBX 1231 (2x)
    EV T221M (6x)
    EV CP2200 (2x)

Versterkers

Amcron MA5000
    Amcron MA2400
    Amcron MA1200

In een ander topic hebben we het al gehad over mics, dus die zet ik er niet bij.

Bedankt alvast
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

Persoonlijk vind ik dat je toch al wat degelijk materiaal hebt. Hangt er natuurlijk wel van af wat circuit je in zit: topmateriaal is dit niet, maar zeker wel een hele goeie middenklasse.

Je zegt dat je de GB8 in de toekomst op de monitors wil zetten? Dat gaat, maar stereo in ears mixen is dan bijvoorbeeld moeilijk. Ik weet niet of je veel de vraag krijgt, maar persoonlijk zou ik dan eens kijken naar bijvoorbeeld een allen&heath GL2800M: 16 mono auxen of 8 stereo Maar dan moet je de tafel wel genoeg gebruiken: een GB8 is ook inzetbaar op FOH...

Eventueel wat monitorlijntjes extra? 6 monitorlijnen is zelfs snel op naar mijn ervaring. Maar wederom, heb je daar vraag naar.

Ik zie dat je geen frequency adjustable gate hebt? (of mis ik iets?) Is niet per se nodig, maar je krijgt zo een lekker strakke kickdrum uit! De gates in je compressors worden getriggerd door zowat alles in de buurt (snare bijvoorbeeld), terwijl je bij een goeie gate kan instellen dat die alleen op een bepaalde frequentie reageert.

Voor de rest veel luisteren naar noden van gasttechs en naar dingen waar je zelf tegenaanloopt: iedere firma heeft andere noden. Het zou niet ondenkbaar zijn dat bovenstaande dingen voor jou totaal irelevant zijn... En bekabeling is soms ook belangerijk: Heb je een subsnakeje? Een fatsoenlijke stageblock met 2 uitgangen voor zowel FOH als monitor? Moet je je FX rekken met losse kabels patchen of heb je daar een multi? Scheelt allemaal veel in werkuren bij opbouw/afbraak.

Comment

Working...