XTI usb aansluiting naar RJ45 verloop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Earfalas
    • Sep 2007
    • 14

XTI usb aansluiting naar RJ45 verloop

Hallo,

Ik heb in mijn versterker racken een I-tech voor de toppen en een XTI voor de bassen. Nou wil ik alle racken met alle versterkers kunnen "aansturen" vanaf mijn laptop. Voor de I-tech's is dit geen probleem aangezien deze een RJ-45 aansluiting hebben. Maar de XTI's hebben een usb aansluiting.

Kan iemand mij vertellen of het werkt als ik met een usb --> RJ-45 adapter (welke voor computers standaart te krijgen zijn) de XTI's aansluit op de router, waar ook de I-tech's op zijn aangesloten?

Alvast bedankt.

Groeten,
    Paul
  • sandur
    • Oct 2005
    • 85

Die adapters doen wat ze moeten doen: RJ45 creeren op een machine met alleen maar USB. Of dat ook voor versterkers te configgen is, is even de vraag. Zal je goed moeten kijken of ze daarvoor geschikt zijn.

Als je de adaptors een adres kan geven en zo naar de USB aansluiting kan zou het werken maar ik vermoed dat de meeste van deze adapters andersom gemaakt zijn: maak een netwerkaansluiting op een laptop zodat de laptop naar het netwerk kan, ipv het netwerk naar de usb aansluiting.

Als je IP kan adresseren kan je ze ook koppelen, je hebt wel een switch (of hub) nodig en geen router, maar dat bedoel je waarschijnlijk ook.

Comment

• martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

dat werkt niet ,wat je kan doen is een apparaatje er tussen hangen die een soort van remote usb poort op je pc maakt via ethernet.
      bv Silex SX-2000U2 USB Device Server - Review, Specs, Prices (niet als reclame bedoeld)

is een voorbeeld hier zijn de wereld aan oplossingen voor

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Je moet inderdaad kijken naar een oplossing zoals martijn noemt. Het idee van printservers maar dan voor andere devices. De adapter die jij zelf noemt werkt 100% zeker weten niet. Dit is gewoon een externe netwerkadapter voor computers. Zonder computer zullen die dingen geen (IP) protocol, communicatie client, etc hebben omdat de software op de computer moet zijn geïnstalleerd.

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by vasco
          Je moet inderdaad kijken naar een oplossing zoals martijn noemt. Het idee van printservers maar dan voor andere devices. De adapter die jij zelf noemt werkt 100% zeker weten niet. Dit is gewoon een externe netwerkadapter voor computers. Zonder computer zullen die dingen geen (IP) protocol, communicatie client, etc hebben omdat de software op de computer moet zijn geïnstalleerd.
          Gekke vraag misschien, maar zit er op die XTI een type A plug (die normaal op computers zit) of een type B (die je normaal op printers vindt)? Gezien het feit dat er een laptop aan hoort gok ik het laatste , en dan gaat een USB netwerkadaptertje inderdaad niet werken.

Als er op die XTI een A plug zit, dan heb je kans dat ie wel op de een of andere manier USB apparaten (als host) ondersteunt. Maar dat lijkt me redelijk sterk, want dan zou ie ook een kernel met compleet OS aan boord moeten hebben om verschillende apparaten te ondersteunen.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Silence_One
            • Jan 2007
            • 29

@Stoney3K

er zit een type B plug op de xti versterker. (een "printer-poort" dus).

even een gekke vraag terug: je kent je versterkers toch wel. of heb je hem nog nooit aan de laptop gehad?

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by Silence_One
              @Stoney3K

er zit een type B plug op de xti versterker. (een "printer-poort" dus).

even een gekke vraag terug: je kent je versterkers toch wel. of heb je hem nog nooit aan de laptop gehad?
              Mijn versterkers zijn niet het soort wat makkelijk aan een laptop gaat. (Behalve met een mini-jack naar 2tulp dan. ), maar met een beetje redeneren kom je wel heel ver.

Die USB Device Server zou je zeker kunnen proberen, al weet ik niet hoe het precies zit met compatibiliteit. Sommige apparaten worden wel ondersteund, andere weer niet.

Comment

• Earfalas
                • Sep 2007
                • 14

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga toch heel even eigenwijs zo een adaptertje uitproberen. Mocht dat niet werken, wat waarschijnlijk het geval is, zal ik op zoek gaan naar zo een server-dingetjes.

THNX

Groeten,
                Paul

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by Earfalas
                  Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga toch heel even eigenwijs zo een adaptertje uitproberen. Mocht dat niet werken, wat waarschijnlijk het geval is, zal ik op zoek gaan naar zo een server-dingetjes.

THNX

Groeten,
                  Paul
                  Succes ermee! Al zul je moeite hebben om een B naar B kabel te vinden. Genderchanger?

Comment

• martijn verkerk
                    • Nov 2005
                    • 300

Originally posted by Stoney3K
                    Mijn versterkers zijn niet het soort wat makkelijk aan een laptop gaat. (Behalve met een mini-jack naar 2tulp dan. ), maar met een beetje redeneren kom je wel heel ver.

Die USB Device Server zou je zeker kunnen proberen, al weet ik niet hoe het precies zit met compatibiliteit. Sommige apparaten worden wel ondersteund, andere weer niet.
                    bijna alle machines zijn compatible alleen machines die "real time" (zoals geluidskaarten etc) hun signaal zonder latency willen versturen werken niet
                    maar dit is denk ik wel beste oplossing
                    er zijn ook draadloze udd's waar zowel usb poort als ethernet poort op zit

Comment

• Barthez
                      • Dec 2003
                      • 256

Volgens mij zoek je iets van een "USB Anywhere"; ethernet-in, usb uit, met een IP adres.
                      Zijn op internet veel te vinden, maar wel een dure hobby (rond $ 250,-), zeker als je in elk amprack zo'n converter zou willen zetten..
                      Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Zelf heb ik een tijdje een Lantronix UBox gehad.
                        Aan die UBox hingen dan weer 2 USB naar Serial adapters.

Werkte goed

UBox 2100 / 4100 - Serial To USB, USB Ethernet Adapter, USB Adapter

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Even iets anders: I-Tech voor de toppen en XTI's voor de bassen? Hoort dit misschien niet omgedraaid te zijn?

Comment

Working...