De beste techneut kan met de minste middelen nog een redelijke show neerzetten. Natuurlijk zal beter/goed gereedschap de kwaliteit verhogen en het werk makkelijker maken. Denk dat jij moet kijken wanneer je reageert in een topic naar de wensen van de topic starter en niet die van jezelf.
Zang effect
Collapse
X
-
Denk dat het belangrijk is om te vermelden dat je met goedkopere spullen hele goede dingen kan doen .
Top apparatuur is financieel niet voor iedereen haalbaar.
Zo heb ik Helmut Lotti gedaan met een:
Mackie onyx 1220
TC-M 300
Behringer compressor
sony MDS E-10 MD
En dat is ook een wereldartiest / zanger, maar die heeft geen dikke nek
en is al tevreden als het voor HEM goed klinkt , dat is mijn stelling 
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Vergeet ff 1 ding niet...Toen ik de M-One kocht, kostte die, schrik niet 2000,- Gulden....Maar omdat ie nu nog 'maar' zo'n 375 Eurie kost, is ie ineens beduidend minder??? Met de 'upgrade' naar de XL versie is ie nog verder verbeterd...
En die jongen zoekt een fatsoederlijke, makkelijk mee te werken multie FX, ik denk dat er in die prijsklasse niks beters is...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Ik vind het gewéldig als ik dit lees! Eigenlijk precies wat ik vroeg... laat de échte techneuten het maar zeggen.... Hier leer ik weer iets van.
Wel heb ik besloten de "goedkope" M-one te kopen
en wel hier om...
A. ik ben geen techneut maar artiest met een beetje oren en weinig kennis. wel een beetje zelf kennis ;-)
B. Wij zijn maar "b" artiestjes... dus ook met "b" gage (en wij werken uitsluitend legaal)
C. Als ik vertel welke boxen wij gebruiken durf ik hier helemaal niet meer te komen..(daar heb ik hier opmerkingen over gelezen dat ik het schaamrood op den kaken kreeg dat ik die dingen had gekocht, desondanks klinken ze bij ons best lekker) dus een dure galm is dan de bekende flag op de modderschuit
D. en de belangrijkste denk ik... we treden ca 100 x per jaar op (best druk met een fulltime baan erbij) en van dat aantal durf ik te stellen dat wij, ondanks de goedkope troep, minimaal 90x het dak er af gooien

Ik snap ook best dat er beter is (en zou dat misschien met een beetje sparen best wel kunnen kopen) maar zolang wij geen proffecioneel geluidsbedrijf kunnen betalen van de gage zullen wij het met minder moeten doen en zelf moeten sjouwen en schuiven. Én ik ben bang (uhhh nee ik vind het eigenlijk helemaal niet erg) dat dat altijd zo zal blijven, net zo als bij 98% van de artiesten in NL. Wel zou ik eens, als ik het veel besproken kastje in mijn bezit heb, wat tips over de afstelling willen hebben. Anders ben ik bang dat deze ook vast roest op een fabriekssetting
Last edited by bran0985; 13-10-07, 01:36.Comment
-
ah, kijk. er zijn in goedkopere prijsklassen zeker apparaten die klinken. ik vind de galm van de m-one verschrikkelijk. ik werk nog dagelijks met DEP-5's, SPX90's etc. kost ook niks, maar vind ik nou eenmaal beter werken. heeft volgens mij niks met een niveau van een bepaalde technicus te maken, maar meer met smaak en wat bruikbaar is.
ik vind dit ook allemaal prachtig om te lezen..Comment
-
Ik ben sinds kort voor "live" overgestapt van yamaha 01v naar een Allen & Heat mixwizzard. Puur omdat ik het makkelijker vind werken "live" Op zich bevalt die tafel wel maar als je het nou over een galm hebt die klinkt als een koektrommel... dan zit hij in deze tafel... vind ik....
Mijn bescheiden mening is dat de M-One wel beter moét klinken
Comment
-
ingebouwde galm bij allen and heath is digitech volgens mij.
ingebouwde bij soundcraft is lexicon.
(komt door het moederconcern)
De slechts klinkende galm uit de effectgeschiedenis is zo´n zoom ding. DAN heb je het pas over slecht.
Ik hou persoonlijk als vocal galm totaal niet van spx-en. WEL van alesis en TC zelfs roland. Op instrumenten zijn die yamaha´s wel te gek.lekker belangrijk!Comment
-
Nou Bran, nu begrijp ik dat je niet teverden bent over je galm: het ligt aan je speakers!

Maar serieus:
Als je echt 100x per jaar met een DAP setje optreedt, zoals je suggereert, misschien moet je die galm idd maar heeel goedkoop houden en kijken of je voor een paar honderd euro meer een paar EV topjes kan aanschaffen, denk dat je daar veel meer aan hebt. Op een paar natte krant speakers gaat helemaal niemand het verschil horen tussen een M-one of een REV7. Of je moet 'm willen kopen omdat je lekker met de knopjes wil spelen (daar zijn d'r n.l. meer van....
)
Comment
-
Welke Galm?
Mede-Forumbewoners, ik heb jullie hulp nodig. Mijn probleem is het volgende: ik ben op zoek naar een fatsoenlijke budget-galm. Om het qua keuze makkelijk te maken geef ik jullie een aantal mogelijkheden.
Deze zijn:
-Lexicon MX200
-Lexicon MX300
-Alesis Midiverb4
-TC Electronic M350
-Roland SRV330 (gebruikt, maar in piekfijne staat)
Nu zullen jullie je wel afvragen: "Waarom geen betere/duurdere?" Nou, dat antwoord is vrij simpel: de galm moet in verhouding staan tot de rest van wat er in m'n PRIVÉ-rackje zit, nml:
-A&H PA12
-Rane ME15B
-Sony MDS-JE530 (wie kent 'm niet?)
-Samson PowerBrite Pro
Als ik beter/duurder nodig heb, kan ik het zo op de zaak lenen, vandaar.
Wie helpt me verder met (gebruikers)ervaringen en 'n dosis gezond verstand?
Alvast bedankt,
RichardComment
-
Nee... dat suggereer ik niet. Wij werken (en nou niet allemaal over me heen vallen) met 2 x swa 1801 - 2 x sa1521z - 4 x srm 450 van Mackie.
Grote makke van deze set, vooral de srm 450, het is snel te schel (dat rijmpt) Maar met de mixwizzard i.pv. de yamaha tafel is dat al een stuk beter... Ik heb het idee dat de mixwizzard wat "wolliger" is. En dat komt in mijn geval prima uit! Alleen de galm in de yamaha tafel was een stuk beter. Affijn ik heb inmiddels een (vanavond opgehaald) TC m-one XL gekocht. Morgen even een paar snoerkes erbij kopen en dan laat ik jullie mijn bevindingen graag weten... (ook als ik het niks vind
) Verder iedereen alvast bedankt voor het mee denken!
Comment
-
Stuk voor stuk best aardig dus zou ze eens gaan beluisteren als ik jou was. Heb je geen zin om alle parameters handmatig in te stellen dan ga je voor de MX200. Wil je daarnaast net zoals de MX400 alle parameters kunnen instellen en programeren naar je eigen wens dan kies je voor de MX300. Ik heb goede ervaringen met TC en Lexicon.
De Alesis zou ik dan weer links laten liggen, zijn mijn ervaringen weer minder goed mee. Alesis maakt wel weer leuke dingen voor de synth markt.Last edited by vasco; 18-10-07, 12:17.
Comment

Comment