XR4400 vs S-Gate4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bartje
    • Jun 2005
    • 95

XR4400 vs S-Gate4

Voor het live cafe waar ik bands mix heb ik een beperkt budget gekregen om wat efect aparatuur aan te schaffen.

Wat er gaat komen is een simpel FX processortje en een multigate.

Het FX processortje wordt een zoom studio 1201 lekker simpel en effectief.
    Voor de gate een behringer XR4400 of een Samson S-gate4

de links:
    AUDIO TECHNOLOGY - DYNAMIC PROCESSORS - MULTIGATE PRO XR4400 : 4-Channel Frequency-Selective Expander/Gate
    Samson Audio - S-gate 4

Deze 2 kan ik 2de hands krijgen voor een aantrekkelijke prijs.
    Nu is de vraag welk type het beste functioneerd.

Wie heeft er ervaring met deze 2 types van de behringer heb ik al wat gelezen op het forum maar de sgate nog niet.

Graag alleen maar relevante gebruiksinformatie de specs kan ik welf ook wel lezen .
    Ook alleen deze 2 types voor anderen (ook al had ik die graag gehad) is er geen budget zodoende zijn deze dus niet interessant.

Voordeel s-gate dubbele tooninstelling gate.
    Voordeel XR4400 Flankinstelling
    Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Bij de Samson is ook je attack instelbaar, deze kan ook veel met je geluid doen.
    De XR4400 heb ik ook maar ben er niet bepaald kapot van.
    Wanneer je signaalpiek maar nét boven je threshold komt, neemt hij je hold time niet. Je kan dan je hold op 1 minuut zetten, maar hij houd er toch geen rekening mee. Hij neemt dan alleen de release tijd. Heb nu al bij 2 toestellen gezien dus niet dat mijne gewoon 'kapot' is ofzo.
    Dit vind ik persoonlijk toch een serieuze design-fout.
    Ik weet niet of de 2 kanaals versie het ook heeft.
    De Samson heb ik geen ervaring mee maar als hij dit probleem niet heeft, heeft ie zoiezo al 'gewonnen' voor mij.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by Dikke Foaf
      De Samson heb ik geen ervaring mee maar als hij dit probleem niet heeft, heeft ie zoiezo al 'gewonnen' voor mij.
      De Samson heeft dit probleem niet. Ik ben er uiterst tevreden over tegen de prijs die je ervoor neerlegt. Ik heb beide beluisterd voordat ik ze kocht en ben toen overstag gegaan voor de Samson.

Met voordeel s-gate dubbele tooninstelling gate neem ik aan dat je bedoelt dat je de van/tot frequentie kan instellen waarop de gate moet reageren. Dit kun je inderdaad niet op de Behringer en vind ik een groot voordeel van de Samson.

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Ik heb voor de gein een xr4400 maar die Samson dingetjes zijn inderdaad een geduchte concurrent. Over de klank kan ik niks zeggen. Ik weet alleen dat de behringer geen externe sidechain heeft helaas...

Comment

Working...