Welke 19" D.I.'s?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koert
    • Nov 2002
    • 86

Welke 19" D.I.'s?

Hoi Allemaal,

Ik doe af en toe het geluid voor een band met "dance" invloeden. Een beetje vergelijkbaar met Faithles. De priklijst bestaat buiten de drums en zang uit 2x stereo keys, 1x stereo sequencer, 1 mono synth en 1 mono drum-pad. 8 D.I.'s nodig dus...
    Dit blijkt voor sommige kleinere PA-bedrijven en zaaltjes een probleem te zijn. Dus de band heeft op mijn aanraden besloten zelf D.I.'s aan te schaffen met een DAP 8ch xlr snake.

Maar nu de vraag: Wat te kopen?
    Ik heb zelf deze gevonden:

AUDIO TECHNOLOGY - AUDIO SOLUTIONS - ULTRA-DI PRO DI800 : Professional Mains/Phantom Powered 8-Channel DI-Box

AUDIO TECHNOLOGY - AUDIO SOLUTIONS - ULTRA-DI PRO DI4000 : Active 4-Channel DI Box

Kosten allebei even veel! Dus voor 8 d.i.'s in totaal is de DI4000 2 keer zo duur!! Is er veel verschil tussen deze twee? En heeft iemand nog andere opties (andere merken)?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten, Koert
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

BSS Audio

Wordt helaas niet meer gemaakt, maar kwam het ergens gebruikt tegen.
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

AUDIO TECHNOLOGY - AUDIO SOLUTIONS - ULTRA-DI PRO DI800 : Professional Mains/Phantom Powered 8-Channel DI-Box

Ik gebruik deze voor 3 x toetsen 6 kanalen en die functioneerd prima.

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

radial zit momenteel met een hoop héél goede DI's

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Whirlwind / Direct Boxes

En dan de Quad Hotbox of de Multidirector

Comment

• eddie
            • Nov 2004
            • 169

hallo, ik weet niet of multi DI's in dit geval wel aan te raden zijn , aangezien de DI altijd zo kort mogelijk bij het instrument moet staan , om de kabel met
            het ongeballanceerd signaal zo kort mogelijk te houden
            mvg eddie

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Heb zelf goede ervaringen met de Behringer 8 voudige DI. Lekker ook uit de phantom te voeden per kanaal indien gewenst. Gebruik hem voor stereo keyboards en stereo el. piano. Prima voor een bandje!
              En... voor weinugh!

Paul.
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• neeltje
                • Apr 2003
                • 295

als je voor klank wil gaan, check de radial's eens. Kosten evenveel als de BSS/klark optie, maar klinkt 10 keer beter.
                "En Go"

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Originally posted by neeltje
                  als je voor klank wil gaan, check de radial's eens. Kosten evenveel als de BSS/klark optie, maar klinkt 10 keer beter.
                  Die bss rack DI's vind ik echt ellende dingen. Veel rare brommetjes en storing die ik met de losse DI's (en daar zitten ook wel eens hetzelfde 1-kanaals type van BSS bij) niet heb. Die radials zijn echt te gek!

Er bestaat ook een stereo 'losse DI'. Zo'n rack neemt toch wel weer een hoop ruimte in beslag en de losse DI's kan je ook lekker dicht bij de bron leggen.
                  Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• bartjoosse
                    • Aug 2007
                    • 4

ik zou in dit geval zeker niet voor de behriger di's gaan. Ik heb er zelf lang mee gewerkt. Sinds een paar maanden werk ik echter met de klark teknik di's. Verschil is enorm!!
                    Mijn advies is dan ook, investeer in goede di's, dit komt echt ten goede van je sound.
                    koop ook gewoon losse di's, dan blijven ze zo dicht mogelijk bij de bron liggen, iets wat je volgens mmij graag wilt.

succes

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

ik zou in dit geval zeker niet voor de behriger di's gaan. Ik heb er zelf lang mee gewerkt. Sinds een paar maanden werk ik echter met de klark teknik di's. Verschil is enorm!!
                      Het prijsverschil ook! Als je ze maar een paar keer per maand gebruikt is het een dure investering.
                      Zelf heb ik 4 jaar bij een danceband de Behringer gebruikt, altijd 8 in gebruik.
                      Nooit problemen gehad, het apparaat doet wat hij moet doen en op een fatsoenlijke manier.
                      Heerlijk die stilte

Comment

• Koert
                        • Nov 2002
                        • 86

Bedankt voor de reacties!
                        Alle klark, bss enz opties allemaal heel mooi, maar veel te duur om aan te schaffen voor de band. Ze spelen ook namelijk maar +/- 20 keer per jaar.

Het ging mij meer om de verschillen tussen de 8 kanaals en de 4. En misschien nog andere merken in die prijsklasse. Het gaat ook over kleine podia en kleine pa-bedrijven. Bij de grote jongens kunnen ze altijd nog de betere di's van het pa-bedrijf pakken.

Ik kom trouwens heel veel bekende bands tegen die de behringer 4 kanaals di gebruiken!

Groeten, Koert

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

De John Legend band werkt ook met de behringers trouwens.
                          Drummer en techniek freak.

Comment

• pmx
                            • Jan 2005
                            • 29

hee koert!

ik gebruik bij illicit ook die 4x versie, en die is alleen handig als je de inputs kan laten zitten (aan de achterkant) dmv een kabelboompje ofzo. elke keer de inputs steken achterin is echt verrot met jacks. dan kan je beter de 8x nemen, die heeft zn inputs voorin en achterop steek je dan je xlr multi en die laat je zitten...

overigens gebruik ik hem alleen als een podium geen bss/asl/klark heeft, of er problemen met fantoom en aarde troep zijn...

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

Originally posted by Koert
                              Ik kom trouwens heel veel bekende bands tegen die de behringer 4 kanaals di gebruiken!

Groeten, Koert
                              Dat zegt natuurlijk niets. Ik zie veel muzikanten hele dure instrumenten kopen en dikke versterkers en effecten erbij. Maar de aanschaf van een DI is een sluitpost! Dat is trouwens niet alleen bij DI's, maar goed.

Gewoon op je eigen oren af gaan en uiteraard ook kiezen naar je eigen portomonee. De behringer DI's kan ik qua levensduur niets over zeggen, maar qua klank is het in ieder geval niet te vergelijken met de geaccepteerde merken als Klark, BSS en Radial.
                              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...