zie door de shure's het bos niet meer...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

Lanfear schreef:

Kan iemand misschien een beetje vertellen wat het verschil is tussen bijv. een shure slx2 sm58 draadloos, een shure pg 58, 24E en een shure pgx 24/sm58.

Compressie techniek: hoe leg ik dit uit.... wanneer je een zender hebt met aan de andere kant een ontvanger, de zender zendt een signaal uit die de ontvanger oppikt.

maar voordat het signaal verzonden word worden er eerst een reeks aan " behandelingen" gedaan aan het signaal, zo word een redelijk gedeelte van het hoog afgekapt, en nog wat gesneden in toon frequenties. dit allemaal om een zo compact mogelijk pakketje te hebben om te versturen. Helaas is het wel zo dat hoe goedkoper de zender is, tes te meer word er "gesneden" en zo kan dus ook vitale informatie (die jij als artiest wil weergeven) verloren gaan puur door de zendtechniek.

dus misschien is het slim om eerst wat microfoons te lenen / te huren voordat je een eigen systeem wil kopen..

het is net als je in-ear systeem, hoe hoger de prijs des te beter de kwaliteit (en dan heb ik het nog niet over je eigen smaak, wie weet vind jij een 100 euro mic wel lekkerder / beter klinken dan een 1000 euro mic)
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Lanfear
      • Oct 2007
      • 13

bedankt voor je snelle reactie!

ik zou niemand kennen waarvan ik draadloze microfoons van zou kunnen lenen om uit te proberen...
      maar als ik het goed begrijp is het verschil tussen draadloze micrfoonmodellen in ongeveer dezelfde prijsklasse van shure dus een kwestie van smaak? tenzij je dus iets duurs aanschaft omdat hij dan betere signalen doorstuurt?
      en bij de instapmodellen wordt er sowieso wat geluid weggesneden met verzenden?

is het geluid wel vergelijkbaar met de gemiddelde bedrade zaalmicrofoon(shure sm58)?

het stoort dus niet met andere draadloze apparatuur?
      Last edited by Lanfear; 17-05-08, 12:12.

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

[quote=berolios;466751]Weet je wat nóg beter klinkt?

Een mic aan een draad !! ;-)

Sluit ik me voor de volle 150% bij aan

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

Originally posted by Lanfear
          bedankt voor je snelle reactie!

ik zou niemand kennen waarvan ik draadloze microfoons van zou kunnen lenen om uit te proberen...
          maar als ik het goed begrijp is het verschil tussen draadloze micrfoonmodellen in ongeveer dezelfde prijsklasse van shure dus een kwestie van smaak? tenzij je dus iets duurs aanschaft omdat hij dan betere signalen doorstuurt?
          hoe duurder betekend vaak gezien, minder hakkerij in de (toon) frequenties, dit is dus heel random

en bij de instapmodellen wordt er sowieso wat geluid weggesneden met verzenden?

dat ook, maar bij de instappers heb je wel meerdere nadelen,

o.a. een plastic zender behuizing, zend bereik, ect

zo had ik een pg58 setje (pg-serie) waarvan de kop rommelde, als je dus de mic vast hield en je schudde de mic dat hoorde je dat terug rommelen via de kop (en dus hoorbaar audio)

is het geluid wel vergelijkbaar met de gemiddelde bedrade zaalmicrofoon(shure sm58)?

nee, absoluut niet, een zender zal altijd slechter zijn dan een mic aan draad (wat timo al aanhaalt)

het stoort dus niet met andere draadloze apparatuur?
          hierboven dus in bold

Comment

• Lanfear
            • Oct 2007
            • 13

is een draadloze mike te combineren met de ontvanger van een in ear systeem? of is dit een erg domme vraag

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

Originally posted by Lanfear
              is een draadloze mike te combineren met de ontvanger van een in ear systeem? of is dit een erg domme vraag
              mits ze binnen de zelfde frequentie range zitten zou dat wel mogelijk kunnen zijn,

maar waarom zou je dat willen?

domme vragen bestaan niet... toont alleen maar initiatief om vragen te durven stellen

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

ja dat kan. Maar de output is een koptelefoonuitgang op mini-jack.

en dat is compatible met zo ongeveer niets. (behalve een koptelefoon natuurlijk )

En zo een beltpack als ontvanger gebruiken zie je eigenlijk alleen bij camerateams gebeuren.

Overigens, voor de zekerheid. Je weet dat een in-ear de "andere kant op zend"? Het ding in je 19-inch rek is de zender. dus om een shure microfoon te ontvangen in de ontvanger van een shure in-ear ontvanger moet je er het beltpackje bij gebruiken niet het kastje... De kastjes zenden naar elkaar en de beltpackjes zenden naar elkaar.
                lekker belangrijk!

Comment

• Lanfear
                  • Oct 2007
                  • 13

Ik dacht dat het handig zou kunnen zijn omdat je gewoon losse draadloze microfoons kunt kopen zonder de receiver dus alleen de transmitter dat scheelt weer 200 euro ofzo vandaar....maar goed, het is zo te lezen niet makkelijk te regelen om zowel de in ear als mike op dezelfde draadloze receiver te hebben vanwege de frequentie...hmpf...toch maar even verder sparen voor iets duurs dan

hoe goed is beyerdynamic(die opus serie) in vergelijking tot shure?
                  ik vind het live nl. erg goed maar dat zullen dat ook wel weer de dure versies zijn van boven de 500 euro ofzo.

om nog even extra de n00b uit te hangen wat is het verschil tussen condens en dynamisch?
                  en wat is zo'n vaste VHF frequentie is dat handig of juist niet?
                  Last edited by Lanfear; 17-05-08, 15:55.

Comment

Working...