Interessante Actieve Compacte Speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

ok en dan nu weer naar de COMPACTE ACTIEVE speakers
    MSL4 is niet echt compact te noemen :-)

wat is bv interessant:
    sound projects X-act verbazingwekkende klank voor een dergelijke klein kastje.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by relax
      Tot nog toe had ik alleen maar een aantal speaker in de 'toplijn' van de budgetoplossingen gevonden, dus waarschijnlijk vooral de kunststof bakjes.

Wanneer ik dan met mijn beperkte kennis naar de specs kijk van de SXA360, dan komt deze er redelijk vanaf.

a. 60 -18000 hz (-10dB) is idd een flinke afval, maar dat is in dit segment normaal
      b. max SPL / 1m full space 129 dB (voldoende voor redelijk serieus gebruik)
      c. 16,6 kg (is goed te tillen)
      d. 586 x 429 x 312 mm (neemt niet veel ruimte in)

Natuurlijk altijd nog een serieuze sub toevoegen, maar dat is voor mij voor latere zorg (tijdelijk zet ik een andere sub in)..

Ik verwacht zo rond de 1200 euro kwijt te zijn per speaker en wil best meer betalen, als dit ook te merken is in het geluid.
      Op dit moment kan ik lang niet alle prijzen van de andere speakers achterhalen, maar ik zie vaak bedragen van 1.500 tot 4.500 euro.

Van diverse antwoorden heb ik op de sites de PDF-jes erbij gezocht.
      Van sommige merken heb ik wat prijzen, van anderen nog niet.

EAW NT26
      EAW NTS22

EV SXA-360
      EV SBA-760

L'Acoustics dV-DOSC dV SUB
      L'Acoustics P Series

Meyer 600-HP
      Meyer 700-HP
      Meyer Melodie
      Meyer FLC
      Meyer UMS 1P
      Meyer UPA 1P
      Meyer UP Junior
      Meyer UP Junior DS
      Meyer USW 1P

RCF Pro
      RCF TT

Turbosound TQ 425
      Turbosound TQ 445
      Turbosound TQ 445 DP
      Turbosound prijslijst in Euro

Voor het begin denk ik dat ik me moet richten op de wat goedkopere varianten en zeker niet speakers van 4.500 euro of meer per stuk (hoe geweldig ze zeker ook zijn).
      Kijk eens naar de HK audio Lucas series.

Comment

• TVVL
        • Jan 2006
        • 53

Heb onlangs een demo binnengekregen van de EX12 (KV2 Audio). Klonken zeer goed... Kosten wel € 3000.

Comment

• Matthijs_D
          • Aug 2007
          • 2

Meyersound UP-Junior

He
          Ik ben benieuwd of er al ervaring is met de UP-Junior
          Ik wil ze toevoegen aan UPA-1p's en 700hp's in combi met de galileo 616

Comment

• nielsjanssennl
            • Aug 2004
            • 101

als het niet perse nieuw hoeft te zijn, zou ik eens kontakt opnemen met Hof Audio-Licht-Beeld (Haren,Gn). Zij hebben zeer nette UPA's (en ander Meyer Sound) te koop. Ex-verhuur

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Frederic, ik denk of ben het wel zeker dat HK lucas systemen hier echt niet thuishoren .
              Hier wordt over EAW, meyer enz ... gesproken .
              HK systemen kunnen daar echt niet tegenop , daarenboven blijken er serieuze versterker problemen te zijn met de MAX, slechte solderingen en tal van andere problemen .
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1066

Ik kan het niet laten..... maare

DAP heeft ook actieve speakers...

verder word er net door de topic starter wel gezecht dat:

"Voor het begin denk ik dat ik me moet richten op de wat goedkopere varianten en zeker niet speakers van 4.500 euro of meer per stuk (hoe geweldig ze zeker ook zijn)."

dus jah als je voor een 1200 euro een actieve speaker wil denk ik dat hk hier toch wel thuishoort of heb ik het nou mis?

Comment

• relax
                  • Aug 2007
                  • 106

Nu moet ik eerlijk zeggen... 4.500 euro per speaker gaat niet lukken.

Maar nu ben ik in mijn zoektocht naar info een link tegengekomen waar ze een RCF TT-25a aanbieden voor rond de 1900 excl... Dit is wel 2 x zoveel als een EV SXA 360, maar als ik op de specs afga (geluid ken ik nog niet), dan is de prijs / kwaliteit verhouding wellicht interessanter. Ik snap ook dat specs niet alles zeggen, zeker niet over de kwaliteit van het geluid, maar deze optie moet ik serieus open houden.

En tja... het gat wordt dan weer net te interessant klein, want die speaker zou tot 136 dB moeten gaan met 1.500 watt (rond de 25 kg). Wellicht richting de toekomst is dit een wat slimmere investering omdat er dan ook wat grotere / andere zaken mee kunnen worden gedaan.

In een ander topic heb ik al ervaringen gevraagd over de TT serie. Wellicht is dat niet zo handig gedaan..

Wat ik wel zeker weet is dat ik dan mijn subverhaal ook maar moet aanpassen, want die redden nu echt geen 136 db ;-).

Comment

• holiday disco show
                    • Aug 2007
                    • 16

Aktief kastje

Hey Relax.

Ik draai nu 2 jaar met twee JBL EON G2´s als minisetje. Deze zijn niet al te zwaar in gewicht, doen 129 Db, hebben een 15" aan boord en kunnen ook nog wat laat doen en met processor (apart)erbij klinken ze niet verkeerd. Je vindt ze voor €700,- bij feedback. Mogelijk een alternatief of opstap.
                    Mijn ervaringen zijn positief, ze draaien zonder problemen of defecten...ja het is geen merk wat je noemde maar je komt er wel mee weg....en kijk op de JBL site er passen aktieve JBL subs onder...Ik pak dan een MACH 182T sub als er iets laag bij gewenst wordt. Is geen supercombi maar werkt wel goed....
                    Succes!!

Ach ik doe het met Mach...

Comment

• dejongens
                      • Aug 2004
                      • 29

Kijk ook eens naar de dB technologies fiftyline of fortyline series, hier heb je een redelijk tussenligger van het hele budgetspul en het topline spul.
                      Zitten RCF speakers in, en is erg duurzaam.

Wij werken nu al een aantal jaren met de fiftyline en ik heb niets dan lof over deze speakers.

dBTechnologies - Produkte
                      Jeroen --> Het beste idee, komt op de wc! <--

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Is alleen niet echt compact te noemen...
                        lekker belangrijk!

Comment

• relax
                          • Aug 2007
                          • 106

@ holiday disco show:
                          Op dit moment ben ik zelf al in bezit van
                          2 x Peavey Eurosys (3 geloof ik, oudere versie 15" met hoog)
                          Daarnaast 2 x JBL TR-225 (2x15" met hoog).
                          Dit wordt tot nog toe (niet tegelijk) aangestuurd met een Dynacord S1200.

Het geluid zelf vind ik bij de JBL's redelijk maar is niet super. De Peavey's zijn meer knalbakken, maar missen subtiliteit (zijn erg schel).

Over de EON's heb ik ook na zitten denken, maar ik wil kijken of ik een serieuze stap kwalitatief omhoog kan gaan.. maar wel iets wat ik op dit moment financieel kan behappen.

@ dejongens: toch ga ik ze even bekijken: liever alles gezien en wat anders beslissen dan straks spijt dat ik ze niet eerder ben tegen gekomen :-).

Overall: prijs is 1 ding, maar de prijs kwaliteitverhouding is ook iets belangrijks in mijn afweging. Daarnaast probeer ik rekening te houden met hoe flexibel ik de investering in kan zetten. Ook wil ik niet iets kopen waar ik volgend jaar op uitgegroeid ben (of wat ik dan al niet meer vind klinken).
                          Dit heb ik in het verleden al genoeg gedaan. Daarvan heb ik vooral geleerd dat goedkoop soms duurkoop is.
                          Ik kan dus niet zeggen of ik 1.000 euro duur vind, of goedkoop vind.
                          Het zou duur kunnen zijn als de specs te laag zijn en de inzetmogelijkheden te weinig.
                          2.500 euro zou ik nog goedkoop kunnen vinden als de speakers alles doen en kunnen wat ik er mee wil doen, met de juiste kwaliteit.

Tot nog toe denk ik dat de RCF wel erg goed aansluiten op mijn wensen / eisen. De geluidskwaliteit moet ik echter nog wel een keertje horen natuurlijk... en ik wil nog steeds kijken wat er in dat segment nog meer te vinden is.

Iedereen superbedankt voor alle tips en opmerkingen!!

Comment

• relax
                            • Aug 2007
                            • 106

Al met al zit ik nu na te denken over een Tecnare V15 PC... dit sluit perfect aan op mijn visie... Los van de klank (die ken ik namelijk nog niet) ben ik wel voorstander van het idee dat je alles vanaf een laptop kan inregelen, meten en beheren...

Eenzelfde techniek zit ook in mijn thuissubs (Velodyne DD-15), en daar geniet ik na 1 jaar nog dagelijks van.

Pfff iemand nog geld over voor een oude veel te zware actieve LEM? .... en nog een paar zinloze speakers zoals een 2 x Eurosys 3; 2 x JBL TTR225; Dynacord S1200; een SY-99 Synth... een Marshall JTM-30... Daar kan ik nog vanaf....
                            Of misschien wil iemand mij het winnende lot van een flinke loterij schenken .

Comment

• Roger
                              • Jun 2007
                              • 26

Misschien een combi van 2 x RCF ART322A en 2 x RCF 4PRO8001AS?
                              We gebruiken dit setje al sinds een tijdje en tot nu toe niets als lof hierover.

Comment

• relax
                                • Aug 2007
                                • 106

Dusssss toen ging ik aanstaande zaterdag zeer waarschijnlijk kijken naar een set Tecnare V15PC.

Uiteindelijk wel een stukje duurder, maar er zit dan ook een superuitgebreide processor in en de overige componenten zijn zeker niet verkeerd.

Voor het einde van dit jaar wil ik een tweede set ophalen, zo heb ik 4 identieke speakers waarmee ik erg flexibel ben qua opstellingen. Instellen via de laptop is natuurlijk wel erg luxe...

Natuurlijk gaat mijn idee om de Velodyne DD15 te gebruiken als sub nu nog maar voor een fractie op. Alleen in kleine zalen zal dit iets nut hebben.

Ik dacht ik houd jullie op de hoogte over mijn vorderingen

Comment

Working...