Drums versterken met 4 kanalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

De Earthworks set is fantastisch.

Ik gebruik zelf 2 M30's als overheads bij de theatertour van Racoon.

Zelfs met 2 overheads kun je een perfect stereobeeld creeren door de mic's op de juiste positie te zetten.

Aan de hand van het volgende tekeningetje zie je hoe je dat bereikt.

Eerst zie je een standaard pan inregeling voor een standaard kitje, vervolgens zie je hoe je zo'n panorama bereikt met slechts twee overheads.

Een losse kick micro is tegenwoordig vaak wenselijk en ook een losse snare micro kan geen kwaad.

Op de tekening zie je een standaard kit met een denkbeeldige middenlijn (ja die is schuin ja).

aan weerszijden hiervan zie je een sterretje die de plaats van de overheadmicro aanduidt.

Hoe meer je die twee uit elkaar gaat pannen hoe mee j ehet drumstel pant, terwijl de kick en de snare altijd in het midden blijven.

Probeer dit eens met een fatsoenlijk bandje en een paar goede micro's...

Ik hoor graag de reacties.
    En zo heb ik ze dus ook altijd staan bij de klusjes waar je geen tijd hebt om alles uit te versterken.
    Werkt super !!
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

toevallig heb ik het ook zo gedaan van het weekend, ik had een 10 tal punk/metal bandjes dus echt knape bands waren het niet maar toch...

gewoon kick , snare en 2 x OH , een 5e mic voor de hihat die ik er eerst bij had staan was zeker niet nodig had aan de OH genoeg, en heb ik de 2e avond ook gewoon weg gelaten.

verder was het drumstel wat er stond een beetje gaar. er zat ook geen gat in het voorvel. na rommelen met het voorvel erop hebben we hem er maar eens af gehaalt en de kick mic erin gehangen dat klonk al stukken beter , nog een kussen erin om hem te dempen was ook al een vooruitgang, toch miste ik de echte kick ik had er een beta 52 op staan en heb vanalles geprobeerd iemand nog tips voor deze situatie??

Mvg jens

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Live Klotekick en toch instant metal:

Gat int voorvel snijden, kussen deken, wat dan ook erin. Zorg dat dat ingeklemd zit tussen slag en voorvel zodat beide gedempt worden. Beta91 erin, Beta 52 int gat, bij beide mics een stevige mid-dip trekken, 91 nog boosten bij de 6K, bij elkaar schuiven, naar smaak de polariteit van 1 vd kanalen omkeren, z.s.m. (zo strak mogelijk) gaten, niet vergeten gates te linken en hoppa, kick-ass-kickdrum! Mits er een fatsoenlijke P.A. achterhangt natuurlijk

en wat zulke bands op een festivalletje betreft: als het binnen is: vergeet de overheads en bidt dat de bekkens oversterkt niet al 10x te hard zijn! maar versterk wel de toms uit.. Rockdrummers drummen vaak al uit balans en hoe harder de muziekstijl wordt hoe erger het wordt en raadt eens wie de shitzooi mag proberen op te poetsen? Juist...
        Last edited by sparky; 26-08-07, 17:34.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

misschien niet geheel ontopic, maar om er nu een speciaal topic voor te openen..

het volgende, de laatste tijd een aantal keren bandjes uitversterkt welke speelden onder zeil podia van om en nabij de 2,5meter hoog en tentjes welke ook in een punt lopen, podium erin en je houdt nog geen 2,5 meter over tussen podium en tentdoek.

Veelal heb ik dan erg last van teveel bekkens en Hihat. Overhead kan ik dan zonder meer muten, zijn er echter oplossingen zodat deze niet teveel de overhand krijgen op het totale drumsound?
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

Originally posted by Gino Krishnadath
            Op de tekening zie je een standaard kit met een denkbeeldige middenlijn (ja die is schuin ja).
            Hey Gino!
            Lang leven de Schuine-lijn-theorie. Die werkt!

Groeten van Joachim

Comment

Working...