Leveler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Leveler

Heren mede-forummers,

Iemand die me advies kan geven over 'n goede leveler ? kon hier via de zoekfunctie niets bruikbaars over vinden.

Doel is om extern aangeleverde signalen (waaronder die van DJ mixers ... die gasten hebben bij mij doorgaans een niet al te beste reputatie aangaande technische kennis en binnen de perken blijven ;-) op een ingesteld max. level op mijn rack (controller) binnen te laten komen.

Dateq heeft de SPL2, meer voor horeca ... iemand hier ervaring mee ?
    SA heeft de PPE2410 gemaakt waar mijn inziens een goede leveler inzit, echter is deze bak mij te groot en te oud (tweedehands / afgeragd).

Een compressor met erg lang ingestelde release zou misschien ook kunnen ... heb dit nooit geprobeerd en heb nu hier geen goede staan.

Alvast bedankt !
    Meer is minder, minder is meer
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Met de BSS BLU80 is dit mogelijk Je kan dan mbv logic een soort gelijke functie programeren Dit is geen goedkope oplossing maar geheel zelf te programmeren en met veel extra mogelijkheden.
    Je kan het ook zo programmeren dat een aantal mic's op het zelfde level blijven (voor vergader ruimtes of conferenties)
    Maar ja dj's blijven dj's. Hoe harder hoe mooier ze het vinden (de meeste ten minste)
    MZzl Timo

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

... hmm, ja ... is een beetje "overkill" en te prijzig. Andere DSP-based matrixmixers (Biamp / Rane / Bose (jawel !) / Soundweb / A&H) hebben deze fratsen ook wel standaard aan boord.

Wat ik zoek is een simpel 1 unit dedicated leveler ... zo'n beetje.

Desalniettemin bedankt voor je inbreng !

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Aphex Dominator? Volgens mij bakt dat ding van 380V zelfs netjes 1.5V

APHEX Systems 720 / 722 Dominator II Precision Multiband Peak Limiter

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

haai koen,

formula sound maakt wat goeds... avc2 analoog. zonder softwaregezeur

Het fijne van de dateq vind ik echt wel de meetmicro en de tijdsloten....
          en je kan het microfoontje fijn afplakken indien feesje met oud en nieuw ofzo
          knoppen en waarden :)

Comment

• ruurd
            • Sep 2005
            • 95

Wij gebruiken een Valley Leveler. Meestal niet bij "top40-dj's" maar zeker wel bij house dj's. Die willen toch altijd te hard. Maar wanneer dit apparaat ertussen komt is er geen DJ meer die hoger komt dan een bepaald niveau.

Ruurd

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Ha doc ... kijk, da's nuttige nieuwe info ! Ik zal Michel (PB Audio) eens een mailtje sturen voor wat meer info. Gelukkig heb ik geen meet mic nodig ... creatieve geest ;-)

@Ruurd; kan helaas weinig vinden met de keywords "Valley" op google ... heb je wat meer info, typenr. oid ?

Bedankt !

Comment

• GuntherM
                • Jan 2006
                • 163

Ik gebruik de Aphex dominator II, deze worden ook gebruikt voor broadcasting, ik vind dit een zeer flexibel toestel en zeer goed van kwaliteit.

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

Ha Gunther, de Aphex wordt omschreven als een multiband peak limiter ... wat te uitgebreid en sluit ook niet helemaal aan op mijn toepassing (net als het prijskaartje overigens ;-)

Ik heb nu 2 modelletjes (Dateq SPL2 en de Formula Sound AVC-2) dus ga eerst 's effe shoppen.

Groeten !

Comment

• LJY
                    • Jun 2007
                    • 20

Hallo Koen,

wij hebben in 2 danscafé's de Rodec ALC01 geplaatst
                    omdat de huis dj's het toch telkens voor elkaar kregen
                    om de boel kapot te spelen .

Eigenaars zijn erg tevreden over dit toestel vergt wel
                    natuurlijk enig prutswerk om het telkens opnieuw af te regelen.

Weet niet of dit iets voor jou is?

RODEC

greetz

Y.

Comment

• GuntherM
                      • Jan 2006
                      • 163

Originally posted by Koen van der K
                      Ha Gunther, de Aphex wordt omschreven als een multiband peak limiter ... wat te uitgebreid en sluit ook niet helemaal aan op mijn toepassing (net als het prijskaartje overigens ;-)

Ik heb nu 2 modelletjes (Dateq SPL2 en de Formula Sound AVC-2) dus ga eerst 's effe shoppen.

Groeten !
                      Hmm een beetje overkill dus zo'n dominator, nou de de dateq hebben wij indertijd geimplementeerd in een jeugdhuis en is zeker een goed toestel. Sindsdien geen klachten meer van de buren rondom de site daar

Comment

Working...