Sax of Trombone submixen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Het voorstel van de orkestleider om per 2 trompetten EEN mic te gebruiken op enige afstand is ook een heel goed oplossing. Als de TP's maar direct naast elkaar zitten tenminste. Scheelt je ook nog behoorlijk wat kamfiltering... (tenzij je de TP's closed miking doet natuurlijk.....)

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

andere vraag, het idee van een submixer kwam je zelf mee aandragen..

is het een optie deze ipv. on stage bij je fah te plaatsen met een submulti naar de stage??

dat betekend dat je EN genoeg kanalen tot je beschikking hebt, EN je alles binnen handbereik hebt, EN deze blazers netjes onder een subgroep gestationeerd staan.
      liever een submixer extra met een multi dan bezuinigen en mic's gaan samenvoegen.. (hb ik al teveel rottigheid mee gezien)

Uiteraard moet hiervoor wel budget zijn, maar ik kan niet in je financiën kijken)
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by Poelmans
        Mja, spendeer jij dan maar om en bij de 700 euro aan een ingehuurde PA, en laat je eigen tafel maar ongebruikt in je magazijn staan. Binnen budget denken noemen ze zoiets
        \midas venice 240 = 24 mono, 4 stereo-of 8 monio, en wat returns, dus daar kun je al een 30 kanaals oid van bakken. En als je er graag 700 voor wilt geven kom ik m persoonlijk in hasselt brengen en schuiven voor je, en is t ereste rondje voor de band ook nog voor mijn rekening -lol

verder : idd. als je een 15mans band kunt laten travellen kan die paar knaken voor een klein kuttafeltje er ook nog wel af...

aanbod staat.

Comment

• Poelmans
          • Feb 2004
          • 806

Mja ivm met tafel inhuren... Kijk ik ben maar een technieker die voor de firma werkt. Ik ben niet de man die over budgetten en inhuren beslist. En als ik die man bel met de melding dat onze multi daar weleens te krap voor zou kunnen zijn, en die zegt me dat we het zo maar moeten oplossen dan moei ik me voor de rest er niet mee...

Tafel zelf is een Soundcraft GB8 32 kanaals. Kanalen zat dus (zeker als je daar de 4 stereo kanalen nog eens bijtelt). Multi is alleen wat moeilijk bij te leggen omdat de kabelgoot al onder het zand én planché steekt (klus duurt 2 weken, dus mocht wel wat afgewerkt zijn)...

Alhoewel ik plots wel aan het volgende denk: onze multi (hartying 108pens) was te kort en we hebben er een ingehuurd... Bleek daar nog een 2de harting 108p aan te hangen. Dus als ik van diezelfde firma een extra stageblock + spin weet te fixen is er ook al veel opgelost... En als submixer heb ik dan nog steeds een LX7ii binnen handbereik... Zou 48 kanalen betekenen ;D

Maar dan zijn we het natuurlijk wel allemaal wat ingewikkelder aant maken. Mij lijkt dat ralph wel een punt heeft met het feit dat ik de band niet ken, en dat ik dus ook nooit perfect op solos kan inspelen. Sound oké = job in orde voor mij. Ik durf dus Microfoon mergers echt wel afwegen tegen extra spin+stageblock... Maakt mijn job veel simpeler uiteindelijk...

die tip over de klemmen van de e604 vind ik heel goed! We hebben er zelf zo 4 liggen, en in geval van weinig kanalen gebruik ik die toch niet op de toms. Zou betekenen dat we maar 2 e604's moeten bijhuren ipv 5 AKG clipons

Monitors worden vanaf de FOH gemixt. We hebben 6 monitorlijnen. OP de rider staan 2 monitors aangeduidt. Persoonlijk verwacht ik dat er daar wel wat meer gaan bijkomen. De rest van de rider klopt ook niet helemaal...

Merci voor de reacties alvast

Comment

• frankvv
            • Jun 2007
            • 56

Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar op het plaatje lijken die klemmen met een schroef te werken. Ik verwacht dat saxofoons zo'n unit niet op hun beker zullen schroeven. Misschien zijn er een ander soort klemmen te vinden?

Comment

• MusiQmaN
              • Sep 2006
              • 328

Vergeet niet dat als een sampler een belangrijke rol heeft, deze stereo is en 2 di'tjes nodig heeft. Anders worden de samples erg dun, zeker over en grote afstand.
              Drummer en techniek freak.

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 806

Originally posted by MusiQmaN
                Vergeet niet dat als een sampler een belangrijke rol heeft, deze stereo is en 2 di'tjes nodig heeft. Anders worden de samples erg dun, zeker over en grote afstand.
                Zou kunnen... Als ik de drumset met kick/snare/2xOH pak dan heb iig nog 2 kanaaltjes over. Kan ze voor zulke dingen inzetten, maar ben alles dan vrij basic aant miken (ook congas een enkel SM57 etc etc), dus daarmee dat ik een oplossing voor meer 'ademruimte' zoek. Iig goed punt! tnx

Comment

• maranta
                  • Sep 2002
                  • 113

Originally posted by frankvv
                  Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar op het plaatje lijken die klemmen met een schroef te werken. Ik verwacht dat saxofoons zo'n unit niet op hun beker zullen schroeven. Misschien zijn er een ander soort klemmen te vinden?
                  Het zijn twee met rubber afgewerkte klemmen die met een schroef aangedraaid worden, de beker zal niet beschadigen,
                  Tot op heden heb ik nog geen weigerende saxbespelers meegemaakt.
                  Zo'n 608 ligt meer op de grond dan op de beker, met de 604 heb je ook gelijk een robuuste kabel, die dunne touwtjes van de clip-ons willen nogal eens phantomvuurwerk geven als er teveel aan gerukt wordt.
                  Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

Je kan ook voor de Keyboard een DI gebruiken, en Linkerkant in Input pluggen, en rechterkant in Output/Link. Sommeer je dan de 2 kanalen, verlies je niets van het "stereo to mono" signaal...
                    PSL Bvba powered by
                    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48
                    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

Originally posted by PowerSound
                      Je kan ook voor de Keyboard een DI gebruiken, en Linkerkant in Input pluggen, en rechterkant in Output/Link. Sommeer je dan de 2 kanalen, verlies je niets van het "stereo to mono" signaal...
                      output / link word gebruikt als uitgang en kun je geen ingang van maken (of ik heb die di's toevallig nog niet gezien)

output gaat naar je pa systeem, link word gebruikt om in een andere weergever te gaan, een basstack van de bassist bijv.
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

Originally posted by PowerSound
                        In de praktijk zal dit inderdaad werken als de "link"-uitgang hard doorgelust is op de ingang. Alleen is het niet zo netjes om dit zo aan te sluiten, omdat je nu de beide uitgangen van het keyboard met elkaar verbindt.
                        Netter is het om een y-kabeltje te bakken met in iedere signaalkant een weerstandje (rond de 2k7).

Groet, Rob.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Poelmans
                          • Feb 2004
                          • 806

Originally posted by keenoncoolstuff
                          In de praktijk zal dit inderdaad werken als de "link"-uitgang hard doorgelust is op de ingang. Alleen is het niet zo netjes om dit zo aan te sluiten, omdat je nu de beide uitgangen van het keyboard met elkaar verbindt.
                          Netter is het om een y-kabeltje te bakken met in iedere signaalkant een weerstandje (rond de 2k7).

Groet, Rob.
                          Nog netter is het als je keyboard is uitgerust met een Left/Mono output (dus met een schakelaartje op de jack die automagisch gaat summen als er enkel op links iets hangt)

Comment

• vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

Originally posted by Poelmans
                            Nog netter is het als je keyboard is uitgerust met een Left/Mono output (dus met een schakelaartje op de jack die automagisch gaat summen als er enkel op links iets hangt)
                            En de meeste keyboards /synths hebben dat vandaag de dag wel.

Comment

Working...