Hoi,
Voor een vrij grote (in aantal muzikanten: 10) folkband is het lastig om met heel beperkte middelen (2 monitors, elk een groep) een goede monitoring te verzorgen. Omdat de backline (bas, gitaar, cajon, accordeon en harp) op een vaste plek staan dacht ik dat het misschien kon helpen hun in ear monitoring te geven met behulp van een headphone versterker. Mijn plan is een klein rackje achterop het podium te zetten met hierin (bijvoorbeeld):
* DI800 (8x DI van behringer), deze heeft naast een link ook een unbalanced uitgang geschakeld na de -30db/+20db knopjes.
* 1 of 2 HA4700 (4x headphone amplifier van behringer), deze kan per kanaal ook een extra aux signaal mee-mixen.
De bas en gitaar kunnen met de link alsnog gewoon naar hun versterker zodat daar een microfoon voor kan, maar kunnen de in ear gebruiken om ook de rest goed te horen. Verder wilde ik alle unbalanced outputs met korte patchkabels naar de aux in lussen. Wanneer ik dan 1 groep gebruik voor een basis-monitormix voor de backline, dan kan ik de andere groep gebruiken voor de 2 monitors aan de voorkant van het podium (voor de melodiestemmen).
Heeft iemand misschien tips of ervaringen met een dergelijke opstelling? Om dit probleem op te lossen door 'meer monitors en groepen te gebruiken' is nog geen budget, want dan moet er een nieuwe tafel, multikabel en extra monitors worden aangeschaft.
frankvv
Voor een vrij grote (in aantal muzikanten: 10) folkband is het lastig om met heel beperkte middelen (2 monitors, elk een groep) een goede monitoring te verzorgen. Omdat de backline (bas, gitaar, cajon, accordeon en harp) op een vaste plek staan dacht ik dat het misschien kon helpen hun in ear monitoring te geven met behulp van een headphone versterker. Mijn plan is een klein rackje achterop het podium te zetten met hierin (bijvoorbeeld):
* DI800 (8x DI van behringer), deze heeft naast een link ook een unbalanced uitgang geschakeld na de -30db/+20db knopjes.
* 1 of 2 HA4700 (4x headphone amplifier van behringer), deze kan per kanaal ook een extra aux signaal mee-mixen.
De bas en gitaar kunnen met de link alsnog gewoon naar hun versterker zodat daar een microfoon voor kan, maar kunnen de in ear gebruiken om ook de rest goed te horen. Verder wilde ik alle unbalanced outputs met korte patchkabels naar de aux in lussen. Wanneer ik dan 1 groep gebruik voor een basis-monitormix voor de backline, dan kan ik de andere groep gebruiken voor de 2 monitors aan de voorkant van het podium (voor de melodiestemmen).
Heeft iemand misschien tips of ervaringen met een dergelijke opstelling? Om dit probleem op te lossen door 'meer monitors en groepen te gebruiken' is nog geen budget, want dan moet er een nieuwe tafel, multikabel en extra monitors worden aangeschaft.
frankvv
Comment