nouja...enkel je vaste bands hé...je kan moeilijk iedere band die je mix als bandlid zien
dan ga he in veel bandjes spelen hoor.
Maar ik geloof niet dat het werk van de technieker gedaan is als de souncheck gedaan is. Waarom staan en er anders schuifjes op die mengtafel?
Kheb helaas al vaak gemerkt dat veel techneuten niet veel meer wijzigen eens het er staat met alle gevolg van dien. Eens een vocal te hard of één die er niet door komt. Solo's die je in de verte hoort. ma swat
grt
dan ga he in veel bandjes spelen hoor.Maar ik geloof niet dat het werk van de technieker gedaan is als de souncheck gedaan is. Waarom staan en er anders schuifjes op die mengtafel?
Kheb helaas al vaak gemerkt dat veel techneuten niet veel meer wijzigen eens het er staat met alle gevolg van dien. Eens een vocal te hard of één die er niet door komt. Solo's die je in de verte hoort. ma swat
grt

).
) over één nacht ijs zijn gegaan, dat is écht wel een goede samenwerking geweest met hun geluidstechnicus.
), dus waarom zouden we hun dat kwalijk nemen? Queen had een vaste pianist bij zich bij de concerten, werd die door 'de wereld' als bandlid gezien? Het gaat zich wat mij betreft om de bijdrage van individuen aan de 'live performance', niet om wie de 'wereld' als bandlid ziet. In dat opzicht vind ik dat er dus genoeg voorbeelden te noemen zijn waarbij (bijvoorbeeld) de FOH mixer zeker als 'bandlid' aangemerkt mag worden wat de live optredens betreft, net zoals die pianist van Queen en de talloze sessie-muzikanten die vast een artiest begeleiden.

Comment