Boxen vast zetten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthiasVB
    • May 2007
    • 52

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik heb er een stukje rubber onder gelegd, langs beide kanten van een reparatie kit van een rubber boot (zodiac) en dat onnozel velletje helpt al

Maar eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik dit probleem zou hebben met zulke zware topkasten (+- 110 kilo 't stuk)

Comment

• Macsel
      • Jul 2007
      • 21

Tuurlijk zijn die sub-kasten zwaar. Maar begrijp me niet verkeerd. In verhouding tot de driver/unit zijn de kasten (zelf) niet zwaar genoeg. Zodra de driver de kast in beweging brengt krijg je hoe groot of klein ook, effecten die je liever niet wilt hebben. Een goed contact met de ondervloer kan hierin een hoop goed (of kwaad) doen. Je wilt dat de driver/speaker lucht in beweging zet; niet de kast.

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

gewoon vastzetten!!

nu is het in de oefenruimte, maar mocht het zo wezen dat je eens op gaat treden en er donderd een topje af... welke gevolgen kunnen er zich wel niet voordoen.

Ook in de oefenruimte zou ik de toppen vastzetten, alleen al voor de veiligheid van jezelf en de andere aanwezigen.

nix ziet er niet mooi uit!! het moet functioneel wezen. EN VEILIG.
        en een zwart spanbandje zie je in het donker niet meer op 2 meter afstand. Ben je in het oefenhok? dan kijk je naar het bladmuziek, of de mooie zangeres!!
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MPA
          • Jan 2006
          • 40

Hey,

Met je bassen is heus niks mis ! We hebben zelf de T749 in de verhuur en hier zijn we meer dan tevreden van ! Multiplex van 22 mm en de nodige bracing maken dit heus wel een deftige kast ! Ik zou je aanraden gewoon ergens wat rubberen matjes te gaan halen, die kan je aan de lopende meter kopen ! We hebben hier zelf ook 2 curverboxen vol staan, komt altijd wel van pas. Dit zie je ook niet als je ze proper onder je toppen plaatst. Wij gebruiken zelf het vliegprofiel (vergelijkbaar met principe HLA kasten) om ze op elkaar te houden, een H-bar ertussen en voila !
          Hopelijk heb je er wat aan.

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 649

In het verleden had ik een kort paaltje welke ik in de statiefadapters stak zodat ik altijd een verbinding had tussen de tops en de baskasten, dit voorkwam in ieder geval de de tops gingen lopen.

Toch denk ik dat de beste manier gewoon spanbandjes is om te voorkomen dat ze eraf kukelen. Functie heeft, op gebied van veiligheid, altijd voorrang op estethiek.
            Last edited by HR Soundproductions; 24-07-07, 06:40. Reason: typefoutje gecorrigeerd

Comment

• MatthiasVB
              • May 2007
              • 52

Daar heb je zeker gelijk in maar ik heb het nu sinds een paar dagen geprobeerd met een rubber matje en dat blijkt perfect te werken.

Als ze beiden op mekaar staan (verticaal) dan heb ik geen probleem met die spanbanden

Comment

Working...