Geschikte mixer voor toneelgroep

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macsel
    • Jul 2007
    • 21

@Ibvee: Die twee ben ik inderdaad ook op uitgekomen. Nu bezien of het qua prijs haalbaar is. Binnen de club heerst een voorkeur voor eigen spullen. Wellicht dat bij de aanschaf subsidie nog kan helpen. Hebben ze namelijk wel gehad bij aanschaf van de zenders.

Prioriteit ligt nu eerst even bij het 'racken' van de zenders. 10 kastjes los rond het mengpaneel doet bij mij nekharen doen stijgen. Heb al de Sennheiser combiner gezien, maar weet niet precies van welke type de zenders/kastjes zijn.

...to be continued

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Ik kan me herinneren dat er hier op het forum een keer iemand was die zelf een combiner had gemaakt, maar dan voor 2 ontvangers. Ik weet niet of dat ook kan voor meerdere ontvangers, maar als er kosten moeten worden bespaard is het misschien de moeite waard om eens naar te kijken.
      De groeten => Micha

Comment

• Macsel
        • Jul 2007
        • 21

@Ibvee: kon niet zoveel vinden over het zelf maken van die combiners. Gelukkig worden ze in Duitsland voor een te behappen prijs aangeboden.

Gister even een inventarisatie gedaan van de aanwezig audio spullen. Er ligt een (van een andere vereniging gekregen) Mackie VLZ 1402, te klein, dus waarschijnlijk voor verkoop. En een Compressor (Behringer MDX 2200). Nu begreep ik dat zo'n apparaat handig is voor het versterken van gefluister en dempen van geschreeuw van de toneelspelers. Maar gezien het ding twee kanalen heeft en er meestal een speler of 8 mee doet. Kun je één zo'n kanaal gebruiken om meerdere (een groep) microfoons mee te temmen? Niet iedereen heeft immers altijd 'geschreeuw' in z'n script staan... Ik wil hem niet over de master zetten omdat er ook altijd nog een audiokanaal binnenkomt van dj of live muziek. Moet ik hiervoor nog op aspecten letten bij de zoektocht naar een nieuwe mixer?

Weer veel nieuwe vragen ineen, alvast bedankt voor de antwoorden!!!

Comment

• Macsel
          • Jul 2007
          • 21

In de zoektocht naar mengtafels heb ik nu een en ander op papier gezet om als voorstel in te brengen bij de vereniging. Nu kwam ik de SoundCraft LX7 II 16 (€1200) ook nog tegen. Soundcraft is een merk dat ik regelmatig links en rechts tegenkom. Kan deze mixer(serie) eventueel een optie zijn? Heeft ook een 4-B's eq met twee mid-sweeps. Sub-groepen, etc.

In de lijst staan:
          1e keus Mackie Onyx 1640 (EQ 4/2 € 1300)
          2e keus A&H MixWizard 16/2 (EQ 4/2 € 1300)
          A&H PA20 (EQ 4/1 €1000)
          Yamaha MG24/14 (EQ 3/1 €900)

THX for the feedback!

Comment

• Macsel
            • Jul 2007
            • 21

Even een oud draadje laten opleven:
            Om degene die met mij meedachten even op de hoogte te stellen.
            Ik heb voor de club de Mackie Onyx 1640 mogen bestellen.
            Ik heb er een goed gevoel, dank zij jullie adviezen!
            Tevens wordt de set aangevuld met een EQ (dbx 1231 of 231) Keuze ligt nog even aan het feit hoeveel e.e.a. daadwerkelijk bij elkaar gaat kosten.

In april wordt er weer gespeeld, dus dan heb ik genoeg tijd om me e.e.a. eigen te maken.

Comment

• Macsel
              • Jul 2007
              • 21

De Mackie (1640 Onyx) is inmiddels binnen, wat een fijn apparaat!
              Ook de dbx 231 is een welkome aanvulling.
              Nu nog wachten op de bestelde Lexicon (MX200).
              Een leuke startersset voor de vereniging dacht ik zo!?

Comment

Working...