waarom dat gesloop?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Tja, je hebt 2 mogelijkheden, ofwel sluit jij jou rackje aan, en stel je het in, ofwel laat je het over aan andere techniekers.

In dat laatste geval moet je maar zorgen dat de opbouw van je rackje duidelijk genoeg is.

Ik heb een rackje gemaakt voor onze bigband voor het geval we spelen op een andere PA.
    Daar steekt een SSL channelstrip, een Lexicon PCM96 FX module en een Sennheiser reciever en zender met Neuman KMS 105 kop.

Op onze rider zet ik welke bekabeling ik wil. In ons geval niets. Ik heb een snakeje zitten achteraan die gewoon moet uitgetrokken worden, en in de foh tafel moet worden geprikt.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

heee, hij leeft weer.

goed topic

tot op de dag van vandaag... we sturen een rider weken van te voren. Altijd. En hij staat op het internet.
      En we spreken minimaal een keer met de technicus van dienst. Die bellen we zelf namelijk structureel op waarbij nadrukkelijk gevraagd wordt of we de technicus spreken die er op de dag zelf bij is.
      En, oh wonder, ALLES is ALTIJD begrepen en OK "waarom bel je, dat is toch bekend?

dan nog willen 10% van de technici een vette discussie over alles houden. Dus ook hoe het aangesloten is, de microfoonkeuze enz. enz.

het werkt, het is uitgelegt, het is doorgesproken, er zijn veranderingen mogelijk als je ze doorgeeft. Maar NU niet.

gek genoeg krijg je het meeste discussies met PA crews die zich 15 minuten ombouwtijd in de maag hebben laten splitsen. Juist die schijnen het altijd belangrijk te vinden een boom op te gaan zetten over structurele keuzes.

Die moet je echt met een stok van je rekken wegslaan of ze trekken de halve boel eruit.

overigens "ik geef een kabel van 4 meter met 16 xlrconnectors. Deze hebben allemaal met dymo een label erop wat het is. En een nummer die klopt met de priklijst"
      zo moeilijk kan het niet zijn....

nou standaard scenario:
      -tech: "Ik trek even die kabels uit je rek en alle inputs uit je rek. En dan sluit ik het andersom vanuit mijn stageblok aan."
      -standaard antwoord van mij: "Kan ik geen fanout vanuit je stageblok krijgen? Dan hoef je niet 32 kabels los te trekken?"
      -En dan volgt altijd " daar heb ik even niet genoeg kabels voor bij me dus ik trek ze daarom uit jouw rek"
      -ik: "no way! daar hebben we het vorige week nog over gehad"
      -tech "**grommm***blah***discusssie***muzikanten snappen het niet*** enz"
      Last edited by showband; 28-07-11, 10:54.
      lekker belangrijk!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Misschien is een cursus psychologie voor PA techniekers ook een goeie optie?

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Wat een boel zeiktechs lopen er dan rond zeg

Als ik het goed op m´n mixer krijg, vind ik het best.
          Mix je zelf? Vooral doen wat je zelf wilt.
          Betekend dat dat jij als gast m'n hele infra wil ombouwen? Mij best, je hebt nu 15 minuten en straks ook 15 om het weer terug te bouwen.

Maar blijkbaar ben ik veel te makkelijk als ik dit allemaal lees
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

In deze ben ik heel makkelijk. Jij levert de kabels aan, ik prik ze ergens.
            Werkt het niet? Jammer, los het maar op.
            Zelf ga ik niet aan andermans rack zitten sleutelen. Vaak krijg je een rider maar is hetgeen wat ze meenemen toch net weer anders. Maar ook dat lossen we op.

Andersom zijn er ook (gast)technici die bij binnenkomst (ongevraagd) je tafel gaan verbouwen om zijn rack aan te sluiten. Ook dan ben ik makkelijk en trek alles er weer uit. Eerst netjes vragen.

Het ontbreekt vaak (weer) aan communicatie.
            Heerlijk die stilte

Comment

• Beldog
              • May 2004
              • 140

Toch eenvoudig...ik blijf met m'n handen van een ander z'n rack of welke spullen dan ook en ik verwacht omgekeerd hetzelfde. Kabeltje van keyboards naar een DI, kabeltje in een DI-out van een bassversterker maar verder ga ik niet op eigen initiatief. Zo hoort het ook vind ik.

Comment

Working...