Tower of power 8 juli 2007 in Enschede
Collapse
X
-
Tower of Power was geweldig! Helaas was het geluid bij de voorgaande bandjes echt extreem hard met overwegend hoog. Ik snap dat andere muziekgenres deze volumes goed kunnen gebruiken, maar persoonlijk zou ik in dit geval een eind zachter zijn gaan zitten.
Volgens mij was het in ieder geval geen eenvoudige klus. Zoveel verschillende partijen bij het FOH (en volgens mij was niet iedereen even blij met een digitaal mengpaneel). De eerste band begon ruim een uur later dan aangekondigd te spelen, zonder soundcheck of wat dan ook vooraf. Het ombouwen tussen bands ging extreem snel zodat uiteindelijk Tower of Power slechts een kwartier later begon (een mooie prestatie!).
frankvvComment
-
Tower of Power was geweldig! Helaas was het geluid bij de voorgaande bandjes echt extreem hard met overwegend hoog. Ik snap dat andere muziekgenres deze volumes goed kunnen gebruiken, maar persoonlijk zou ik in dit geval een eind zachter zijn gaan zitten.
Volgens mij was het in ieder geval geen eenvoudige klus. Zoveel verschillende partijen bij het FOH (en volgens mij was niet iedereen even blij met een digitaal mengpaneel). De eerste band begon ruim een uur later dan aangekondigd te spelen, zonder soundcheck of wat dan ook vooraf. Het ombouwen tussen bands ging extreem snel zodat uiteindelijk Tower of Power slechts een kwartier later begon (een mooie prestatie!).
frankvv
130 dB :was idd snoeihard, en loepzuiver.
Ik was idd diegene die ff snel moest leren schuiven op een digitale mixer van dit formaat, maar een pm5d heb je in 2 minuten door, dus dat ging wel. De TOP had een eigen FOH en Mon. man mee, dus die schoven alleen maar hun pcmciamemory erin, en gaan met de banaan.
De vertraging werd hoofdzakelijk veroorzaakt doordat de toren in eerste instantie door een rolsteiger-leverancier zouden worden geleverd. Dat heb ik dus afgekeurd waana er laat nog 12m Layher is gebouwd, met 1tons legosteentjes erin als contragewicht.
En daar moest op t laatste moment nog een hijspunt voor gemaakt worden.
YouTube - Tower of Power (featuring Jan Hesselink)
en idd, 3x msl4 als infill, aangestuurd via wireless Galileo (6x16 speakermanager), en gechecked op RMS. Systeem draaide op ca 60%.Last edited by Gast1401081; 10-07-07, 23:40.Comment
-
was tijdens de TOPsoundcheck, de rider gaf daar een monitor aan, die uiteindelijk niet door top werd gebruikt, maar tijdens de navolgende voorprogrammabands weer wel.Comment
-
Gerard,
Vanaf deze kant nog complimenten voor de gehele opzet.
Het was een plezier om weer een klus te draaien, ik dacht dat ik het niet meer kon...... maar het is net als fietsen.
T.O.P. was helemaal te gek!! Ik bezoek bijna elk jaar wel eens van hun concerten maar dit jaar waren ze te gek.
Maar ik wil wel graag het e.e.a. toelichten
Behalve de parren was alles nog netjes opgeborgen in de flightcase's en er was geen tijd en mogelijkheid om de spots op te hangen.
Er moesten plekjes gevonden worden tussen de backline van T.O.P. en de overige bandjes met al hun instrumenten en kistjes. Dus alles op de grond en op kistjes.
Verder was er geen frontlicht, dus moest ik een aantal MH opofferen voor de eventuele invallende duisternis.
Net als vele operators kunnen be-amen is het programmeren tijdens daglicht en met de volle zon op het podium gericht een hele uitdaging. Echt veel eer van je werk krijg je dan niet, je hoopt dan ook stiekem dat het programma erg uitloopt zodat je wat effect ziet wat je "blind" hebt geprogrammeerd.
Verder werkte ik met een gloednieuwe RoadHog. Ik demonstreer deze wel de laatste weken voor mijn nieuwe werkgever Lightco, maar er zelf een klus op doen voor de eerste keer is toch wat anders. Uiteindelijk is me dat wel gelukt en heb er veel van geleerd. Op deze manier leer het beste een nieuwe tafel ontdekken.
Als je jaren op een Avo en een MaXXyz hebt getikt is dit toch weer wennen, maar niet minder leuk.
Belangrijkste van deze dag was de stichting " Doe een wens" . Ik denk dat we Jan en onvergetelijke dag bezorgd hebben.------------------------------------------------
Without colour, there is no perception
------------------------------------------------
MvG
Gerrit Schottert
ControlluxComment
-
Ik ga geen ruzie maken met auteursrechten, en zeker niet na zondag.
Verder , gerrit, idd.
we waren oa door een niet ********-gekeurde Toprig ff wat later dan normaal. En dat kost tijd en moeite, maar ikmdenk dat we ons weer s van onze beste kant hebben laten zien.
Very Big Thx, dus.Comment
-
-
-
-
en http://media.podshow.com/media/1433/...07-24-2007.mp4
voor de liefhebbers, incl colofon etc
wel op quicktime , dat wel
met trouwens enorme dank aan de voltallige familie Trijber. En de WebHost, enzo..Last edited by Gast1401081; 29-07-07, 14:47.Comment
-
Inderdaad een erg leuk initiatief voor Jan en voor de rest van het enthousiaste publiek.
Nog wel een vraagje over de Mic's van TOP. Is bekend wat voor mic's zij gebruiken voor de blazers (met name de bariton sax en de trompetten)???Comment
-
Comment
Comment