draadloze microfoons. Hoe slecht was het dan ooit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

draadloze microfoons. Hoe slecht was het dan ooit?

Ik kwam het volgende filmpje tegen. Een grammy awarduitreiking met daarbij de wereldtop van de vocalisten die draadloze microfoons gebruiken toen het nog in de kinderschoenen stond. Schrik ervan hoe slecht het toen klonk!

Terwijl het orkest prima op de geluidsband van de video staat

YouTube - Barbra Streisand & Neil Diamond - You Don't Bring Me Flowers=

In dat kader kun je zelfs de goedkoopste huidige setjes nog vergoeilijken...
    lekker belangrijk!
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Ze hadden toen ook vast geen knappe dynamische EQ's... Als Barbara d'r keeltje open gooit... Aiii.

Valt me nog mee dat die zender niet helemaal dicht klapt. Toch best een knap ontwerp dus.

Comment

• flurk
      • May 2003
      • 409

k'Vind dat die draadloze mic's eerder op een dildo lijken.

Comment

• Mattheusvz
        • Jun 2007
        • 107

Originally posted by flurk
        k'Vind dat die draadloze mic's eerder op een dildo lijken.
        Oei.... en als ik dan terugdenk aan de beginperiode van Streisand's carrière...

Comment

• Mike Manders
          • Aug 2006
          • 341

en nu zijn we jaren verder en klinkt het op draad nog steeds vele malen beter.......

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by Mike Manders
            en nu zijn we jaren verder en klinkt het op draad nog steeds vele malen beter.......
            Amen!

Hoewel er best wireless systemen te noemen zijn die redelijk acceptabele resultaten kunnen geven, klinkt er niks zo goed als een goed stukje koper ;-), dus voor mij is die keuze ook altijd érg makkelijk gemaakt !!
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Originally posted by berolios
              Amen!

Hoewel er best wireless systemen te noemen zijn die redelijk acceptabele resultaten kunnen geven, klinkt er niks zo goed als een goed stukje koper ;-), dus voor mij is die keuze ook altijd érg makkelijk gemaakt !!
              Helaas zijn een hoop artiesten inmiddels verwend met bewegingsvrijheid die een draadloos systeem meer bied. Je ziet gelukkig op festivals ook steeds meer weer dat er wordt terug gegrepen op de oude vertrouwde mic's aan een draadje, en dan vaak ook nog oude ontwerpen als een SM58 of ee 87b
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Mike Manders
                • Aug 2006
                • 341

ik snap best dat artiesten verwend zijn, en als de keuze voor een draadloos systeem wordt gemaakt omdat de show dit vereist kan je er tegenwoordig weinig aan doen, en zal ik er ook mee moeten leven. MAAR DAN WEL MET EEN SM58!!!!!
                Maar om nou elke achtergrondzanger(es) een draadloze voor de neus te zetten lijkt me een beetje ver gaan. het klinkt veel minder, en die zenders is altijd zo'n gedoe.
                ik vind het goed om te lezen dat mensen het met me eens zijn

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

het maakt mij niet uit wat je neerzet. Wij prikken toch de eigen (draadloze) microfoons in.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Mattheusvz
                    • Jun 2007
                    • 107

Originally posted by Mike Manders
                    Maar om nou elke achtergrondzanger(es) een draadloze voor de neus te zetten lijkt me een beetje ver gaan. het klinkt veel minder, en die zenders is altijd zo'n gedoe.
                    ik vind het goed om te lezen dat mensen het met me eens zijn
                    Hier heb ik mij ook al menigmaal over verbaasd! De volgende stap zou dan ook zijn om overhead microfoons draadloos te maken....

Comment

Working...