Ervaringen met Lem pegasus?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko Hylkema
    • May 2006
    • 18

Ervaringen met Lem pegasus?

Vroegah was LEM low budget en not done.

Maar hoe zit het nu met de Pegasus sets.

Ik lees en hoor wel eens wat .

Wie heeft ervaring hiermee

bvd
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Heb zelf een setje Pegasus subs staan te verstoffen op dit moment. En met een rede..

De pegasus top is way over the tp. Je betaalt je scheel(1800 advies ex) En krijgt een ontzettend zware top(44kg!) die niks beter klinkt dan een RCF ART.

Wat zeg ik, rcf art 312 gaat zovéél mooier.. Kan niet inzien waarom er nog mensen een Pegasus setje zouden kopen..
    lala..

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

De subs zijn inderdaad loodzwaar en zij gemaakt van MDF na drie goeie gig's ligt de verf eraf, en na 100 gig's zijn ze rond ipv vierkant.

Lem zal er wel niet al te lang over doen om er een fatsoenlijke kast omheen te zetten.

Comment

• De geluidsfanaat
        • Jun 2007
        • 1

Ikzelf ken de subs maar werk er niet veel mee.
        Mijn ervaring is toch behoorlijk tegenstrijdig aan de eerdere opmerkingen.

Even objectief....
        Zie hier een paar gebruikerservaringen:
        New Line: WebShop > Productbespreking > LEM Pegasus-118

Succes met je keuze.

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 649

Pegasus subs doen het gewoon heel erg goed en drukken behoorlijk door. Div. malen deze subs bijgehuurt en er heel tevreden over.... en ach, dat gewicht valt ook wel weer mee...mijn passieve SA subs wegen ruim 118 kg per stuk en zo zijn er wel veel meer op te noemen.

Vroegah, toen had je geen hobbels, alleen maar kuiluh !!!

Eventjes dit over LEM; Ik heb dus vroegah gewerkt met de K-450 ( 15 inch voor het laag, 12 inch hoorngeladen voor mid-laag, joekel van een hoorn voor het mid-hoog en een bullit voor het hoog ) en kan je vertellen dat dus absoluut geen rommel was....bijzonder goed spul (klankmatig), met bijzonder goede componenten, heb met 4 van deze kasten behoorlijk grote groepen gedaan. Versterkt met 2x Peavey CS-800.

Door de constructie droegen deze kasten als een gek en met een bijzonder hoog rendement.
          Redelijk low budget qua prijs en dat zag je aan de kast terug. Spaanplaat met fineer.....en dus heel snel beschadigd.Maar absoluut niet low-budget qua klank.

Deze kasten waren bijzonder geschikt voor live-toepassingen en in grote hallen/tenten.

B.o.t.; als je denkt dat het iets is, probeer ze eens een keertje te huren. kun je op een redelijk "pijnloze" manier ervaring opdoen met deze, best goede, subs....
          Last edited by HR Soundproductions; 28-06-07, 12:10.

Comment

• Solution
            • Nov 2012
            • 6

De LEM Pegasus is echt niet van MDF maar van 18 mm multiplex plaat gemaakt.

Comment

Working...