Nexia CS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LIzARd
    • Jun 2007
    • 5

Nexia CS

Beste mensen,

misschien dat iemand mij verder kan helpen, Ik werk in een congrescentrum waar wij voor 1 etagen een digitaal systeem gebruiken, software gestuurd, het betreft hier de nexia cs.

De situatie is dat er 1 zaal is die gesplitst kan worden in 2 zalen waar dan ook apart geluid in zit. Nu heb ik de software aangepast alleen krijg ik de schakeling niet goed, in het schema zitten 2 matrix mixers die bij gebruik van 1 zaal beide ingeschakeld moeten zijn en bij de splitsing van de zalen apart draaien,

De software is LEGAAL te downloaden van:
    Nexia CS - Biamp Professional Audio Systems

De situatie zoals het nu is:
    www.sanderwaslyah.nl/nexia/Nexiaoud.rar

De situatie zoals het ongeveer moet gaan worden:
    www.sanderwaslyah.nl/nexia/Nexianieuw.rar
    (het probleem is dat als je de preset "wand open" kiest dat allebei de matrix mixers open staan (kanaal 1/2) en dat bij de preset "wand dicht" zou bij matrix mixer 5 kanaal 1 open moeten staan en 2,3,4 dicht en bij matrix mixer 6 zou kanaal 2 open moeten staan en 1,3,4 dicht) Die schakeling krijg ik voorals nog niet voor elkaar.

Ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen.

Met vriendelijke Groet,

Sander Waslyah
  • Joost de Visser
    • Oct 2006
    • 7

nexia

beste sander,

ik heb vorig jaar bij 2 congrescentra een nexia cs en een sp geiinstaleerd, en had toen hetzelfde probleem,

stuur mij anders even de nexia files, dan kan ik even voor je kijken,

je kan ze sturen naar info@joostdevisser.nl

sucses,

groet,

joost de visser
    Last edited by Joost de Visser; 26-06-07, 10:27. Reason: typfoutje

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Ha Sander,

Wellicht dat er meer dan enkel de matrixmixers staan aangevinkt / geselecteerd in een preset-change of juist dat de matrixmixers niet zijn geselcteerd in je preset "setup". Wat ik meestal doe is enkel de matrixmixers met een preset mee laten gaan en de rest van de functies de-selecteren, zo behoud je ook de "last state" zonder naar ongewenste default-waardes te gaan.

Enfin, mocht je er met Joost niet uitkomen dan hoor / lees ik 't wel.

Groeten en succes !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• LIzARd
        • Jun 2007
        • 5

Het probleem is dat alles in het systeem het moet blijven doen, het moet alleen gesplitst worden over 2 zalen heen, dus de ene matrix mixer moet dan alleen naar kanaal 1 uitsturen en de andere matrix mixer naar kanaal 2, dat moet automatisch gaan door een magneetschakeling die boven in een mobiele wand zit, dus als de wand open is dan sturen allebei de matrix mixers naar kanaal 1 en 2, en gaat de wand dicht dan moet de ene mixer uitsturen naar kanaal 1 en de andere naar kanaal 2..

Gr Sander

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

... lijkt me dat je 4x4 matrixmixer om de 2 andere te combinen - splitten naar je outputs niet met de presetchange meegaat.
          Zoals gezegd; even controleren in je presetsetup of deze 4x4 matrixmixer daarin wordt meegenomen, kun je gelijk de inhoud (tabel) van deze matrix controleren.

Vakantietijd breekt aan dus ben niet veel op het forum, mocht je met de andere forumleden ook niet verder komen dan kun je altijd nog met HNNY contact opnemen.

Succes !

Comment

• LIzARd
            • Jun 2007
            • 5

Toevallig was gerard van HNNY er afgelopen week voor een storing in de ringleiding.. (ook daar weer wat van opgestoken) en hij is met mij ff in de software gekropen, na nog geen 5 minuten was alles verholpen en ben ik weer een stuk wijzer was eigenlijk best simpel maar zoals met bijna alles, je moet het ff weten

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

... kijk, met Gerard heb je gelijk de juiste te pakken ... mooi dat het gelukt is, zou leuk zijn effe te posten wat de "oplossing" was, leren we wellicht weer wat van.

Groeten !

Comment

Working...