Mackie speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthiasVB
    • May 2007
    • 52

Mackie speakers

Hey,

Voor de moment gebruiken wij als front 2 JBL TR 125 en subjes van behringer B1800x.

Nu ik vind dat dit nergens op lijkt, er komt uit die JBL's weinig mid en die behringers bonken maar wat in het rond. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat er geen corsover of processor what so ever tussen zit maar zelf met (even gehuurd) was het nog 'gene vetten' zoals we dat hier in Belgie zeggen.

We zijn al een tijdje op zoek naar een nieuw front en vinden die reeks van mackie prijs kwaliteit precies wel in orde. En dan heb ik het over langs beide kanten 1 SA 1232z en als sub 1 swa 2801z.

Ik heb die hier in de streek al een paar keer horen spelen en vond deze best OK klinken. Nu was de vraag: "Heeft iemand hier ervaringen mee en wat zijn de bevindingen ervan, liefst ook op langere termijn" Of mocht er een goed alternatief bestaan, eventueel met apparte versterkers hoor ik dat ook graag

Deze zouden alweer dienen voor in een grote repetitieruimte + outdoorsgebruik.

Alvast bedankt!
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Ja, ervaring.

1) de huidige mackies die verkocht worden hebben niet meer de RCF drivers die de oudere hadden en klinken echt slechter.

2) Mackie met de goede drivers klinken erg hifi. Dat is mooi maar minder geschikt voor het uitversterken van rockbands. In mijn ogen.

3) mackie powered speakers ZUIGEN als monitors en zijn MI niet dubbel inzetbaar wat andere speakers wel hebben. Dat maakt de multiinzetbaarheid kleiner. En dus als diepteinvestering minder geschikt.

4) ik heb het vaker gezetgd. De 15 inch G2 EON“s zijn toppers. harder, meer laag en goed bruikbaar als monitors.

5) RCF heeft echter tegenwoordig ook heeeel mooie kunstof kastjes. En dusdanig mooi dat ik stiekem met een half oog voor aanschaf zit te kijken naar een setje tien inchers met een DB powered 15inch sub erbij voor het laag. (dat zou voor bruiloften en kroegen meer dan genoeg geluidsdruk leveren tegen weinig sjouwen)
    Last edited by showband; 30-06-07, 07:45.
    lekker belangrijk!

Comment

• MatthiasVB
      • May 2007
      • 52

Ok, bedankt voor deze ervaring te delen.

Nu ik ga er toch nog eens naar gaan luisteren + naar een 2de hands JBL set waarvan 2 soundpower 4770A's en 2 P479 subs. (met amcron/crown amps)

'k Ben vooral benieuwd hoe die JBL's klinken.
      Last edited by MatthiasVB; 24-06-07, 16:43.

Comment

• MatthiasVB
        • May 2007
        • 52

Daarnet die sounpower set gaan beluisteren...

Zeer sterk hoog en een idem sterk mid, wat ik niet verwacht had van die combinatie, kortom ik ben aangenaam verrast.

Nu de mackies hier tegen plaatsen, maar voor mijn part hebben de JBL's al gewonnen

Comment

Working...