Soorten batterijen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimW
    • Jun 2007
    • 20

Het is nu 19.04, ik heb mijn EW100 vanmorgen met verse Procell-AA-batterijen om 8h25 ingeschakeld en zijn batterijen zijn nog steeds niet op dat is dus 10 en een half ur tot hier toe. Er staat nog één blokje op het schermpje dus dat zou willen zeggen denk ik dat er nog een vierde van de batterijen inzit.
    Morgen doe ik hetzelfde met Ikea-Varta batterijen, uitgebreid verslag volgt.
    Als er maar sfeer is

Comment

• TimW
      • Jun 2007
      • 20

Er is wel bijna niet in gesproken, dat gaat nogal moeilijk op school...
      Als er maar sfeer is

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Als particulier kun je wel kopen op eBay bijvoorbeeld. In Duitsland kosten 100 AA's je rond de 30 euro - komen dan wel nog verzendkosten bij.

Groet, Rob.

edit: ik heb het dus over de Procell-batterijen. Was vergeten te kwooten...
        Last edited by keenoncoolstuff; 17-09-07, 20:01.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Heb laatst eens getest met een oplaadbare Varta batterij:

9V 200mAh

Deze werkt iets over 3 uur goed in mijn oude Shure EC2 zender (met beta87A kop) met continue geluid erop. (Voor de speaker op statiefje klikken en cd erop).

Deze zender heeft geen batterij-status-indicatie-ding dus gewoon ontvanger er naast en net zolang doorgegaan totdat ik geen input meer kreeg en ontvangst weg viel.

3 uur vind ik in principe dan redelijk. Er zijn maar weinig optredens die 3 uur non-stop achter elkaar doorgaan zonder dat er tijd is om tussendoor batterijen te wisselen.

Scheelt in ieder geval een stuk in de kosten, en het milieu...

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• TimW
            • Jun 2007
            • 20

uitslag vergelijkend experiment Ikea batterijen versus Procell batterijen

Dag mede-fori

Ik heb iets vrij simpel ondervonden ivm de batterijen: de Procell batterijtjes gaan precies evenlang mee als de Ikea batterijen:

Test met een EW100 van de tweede generatie zonder bij de micro inkomend signaal.

Er staan drie streepjes vanaf dat hij nul minuten aanstaat tot na 2h25 bij Procell en 2h50 bij Ikea.
            daarna staan beide micro's 7h op twee streepjes en daarna nog minstens 2h30 eer hij uitvalt.
            In totaal is dat dus telkens minstens 10h10.

Veel groeten
            Als er maar sfeer is

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

Ik haal sinds kort mijn batterijen bij de kassa van albertH.
              Werken prima. Ook geen 2 euro per 9V blokje
              lekker belangrijk!

Comment

• Brinky
                • Jun 2005
                • 104

Originally posted by keenoncoolstuff
                Als particulier kun je wel kopen op eBay bijvoorbeeld. In Duitsland kosten 100 AA's je rond de 30 euro - komen dan wel nog verzendkosten bij.

Groet, Rob.

edit: ik heb het dus over de Procell-batterijen. Was vergeten te kwooten...

In nederland 34 euro...

Dus dat scheelt niet zo heel veel, waar meer wisseling in zit zijn de 9v blokkies... die blijven duur ten opzichte van de "houdbaarheid".
                Don't give me that shit!!

Comment

• S500D
                  • Feb 2003
                  • 215

Ik ben toch weer eens met accu's gaan werken en ik gebruik nu de Energizer 2700mAh.
                  Die dingen gaan in mijn pgx beta 58 toch een dikke 8 uur mee.
                  Wel 1 ding goed in de gaten houden, en dag voor gebruik goed laden.
                  Als je gaat rekenen dan kost 4 penlites van Durecell rond de 5 euro.
                  moet je eens zien wat dat op jaarbasis scheelt.
                  En al zijn die accu's naar een jaar of anderhalf op dan ben je goed bezig geweest voor het mileu en je portomonee.

Gr Ron.
                  U draait, Wij vragen.

Comment

• gezellug
                    • Sep 2007
                    • 13

soorten batterijen

Wij hebben een tijdje fisher amp blok accu's (270 mAh) gebruikt (in de in ear ontvangers ) maar haalden nooit een heel optreden. Heel vervelend als je ineens zonder waarschuwing vooraf geen monior meer hebt... Daarom maar weer over gegaan op batterijen. We kopen ze nu bij de Lidl 2,05 euro per twee.
                    Voor de de zenders van de saxen en de gitaren gebruiken we de AA tjes van Lidl, 2,05 euro per 8. Deze gaan twee optredens mee.

Comment

• Sennie
                      • Sep 2007
                      • 12

Ik gebruik voor in-ear (sennheiser, oude serie) oplaadbare 150mA (goedkoopst), voor elke set van 1 uur een nieuwe. Sterkere zijn stukken duurder en redden het toch niet een hele avond. Voor EW100 G2 microfoon gebruik ik AA Witte Kat van Kruidvat (2,69 per 10). Gaan een paar optredens mee. Bij de microfoon merkt het publiek als-ie ineens uit zou vallen, bij in-ear niet, vandaar...
                      Last edited by Sennie; 30-09-07, 22:09.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Originally posted by TimW
                        en voor **************: de gele Ikea-batterijen zijn stiekem gemaakt door Varta, misschien het enige product in gans de Ikea dat ze niet zelf maken...

Groeten
                        Ik kan je melden dat de Gele Ikea's gewoon ProCell's zijn met 'n geel jasje. En dat zuig ik niet uit m'n eigen duim, maar 'n betrouwbare Ikea-duim. (hele goede kennis die er werkt en het nagevraagd heeft)

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Ik gebruik nu GP 2700
                          Gaan min. 8 uur mee en meer en nooit probelmen
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...