Microfoons t.b.v. musicals

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Experience licht & geluid
    • Jun 2007
    • 4

Microfoons t.b.v. musicals

Hallo mensen,
    Ik doe met mijn bedrijf vrij veel regionale semi professionele musicals.
    Ik heb al 4 headset's waar ik bij kleine producties dan ook gretig gebruik van maak.

Maar vaak kom ik tegen dat er 10 mensen op de bhune zijn en ook nog constant wisselen met mensen backstage.

Headset's zijn dus geen optie!

Ik van het geluid nu meestal op met condensator microfoons. (akg c 1000)
    Ik heb er een aantal, maar ik vraag me nu af:
    Moet ik meer akg c 1000 kopen of weet iemand ook nog andere goede optie's.
    B.V. Crown PCC-160 ik ken deze mic's zelf niet en heb er dus ook helemaal geen ervaring mee hoe je ze kan en moet gebruiken.

graag hoor ik jullie reactie's

vr gr Wesley
    Experience licht & geluid
  • Elmo
    • Jun 2006
    • 208

Een oplossing kan zijn extra headsets aanschaffen, zodat je alleen de beltpack hoeft te wisselen, dit kan veel tijd schelen.

anders zijn pcc's een optie, de musical die ik nu draai (semi pro) gebruikt er 3 stuks op de rand van de buhne, dit werkt vrij goed maar niet tot helemaal achterop. Daarom hangen we nog 2 stuks KM184 in de kap.

Bij ons worden alle solisten uitversterkt via een DPA 4066 met SK50, en alle scenes waar een koor bij is gaan over de PCC's en de KM 184's in de kap. Ik moet zeggen dit werkt erg goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Ik heb voor iets dergelijks al een aantal keer de Shure Beta 91 (de kickmic) gebruikt.
      Zowel hangend als liggend. De resultaten waren heel goed.
      Heerlijk die stilte

Comment

• Experience licht & geluid
        • Jun 2007
        • 4

Originally posted by Elmo
        Een oplossing kan zijn extra headsets aanschaffen, zodat je alleen de beltpack hoeft te wisselen, dit kan veel tijd schelen.

anders zijn pcc's een optie, de musical die ik nu draai (semi pro) gebruikt er 3 stuks op de rand van de buhne, dit werkt vrij goed maar niet tot helemaal achterop. Daarom hangen we nog 2 stuks KM184 in de kap.

Bij ons worden alle solisten uitversterkt via een DPA 4066 met SK50, en alle scenes waar een koor bij is gaan over de PCC's en de KM 184's in de kap. Ik moet zeggen dit werkt erg goed.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
        Dus als ik bij een podium van ongeveer 10 bij 6, 4 pcc op de voorkant van de buhne zou plaatsen en b.v. 4 x akg c1000 midden/achter dan zou het opzich goed moeten lukken?

Wissenlen met beltpacks wordt een te grote chaos. af en toe heb ik wel eens te maken met een musical van een basisschool wel vrij groot, zo'n 500 man publiek.

Van dat gewissel worden ze alleen maar nerveus etc.
        alvast bedankt voor de tip!

Comment

Working...