Een Cubase opslagvraag !

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans R
    • Dec 2002
    • 6

Een Cubase opslagvraag !

Beste Cubasekenners,

Ik heb met mijn Cubase SL3 pakket nu inmiddels twee projecten met succes kunnen afronden. Om nu op mijn PC weer ruimte te maken voor een volgend project ben ik alle noodzakelijke files van de afgewerkte opnames op DVD aan het branden. Een perfecte manier van archiveren denk ik. Maar.... naast de opgenomen tracks en templates etc. moeten natuurlijk ook de bijbehorende, speciaal ingeregelde effecten etc. worden gearchiveerd. Tot nu toe heb ik alles kunnen traceren. De enige files die ik niet kan vinden zijn de EQ files. Per track heb ik bepaalde EQ instellingen gemaakt en deze onder een bepaalde naam opgeslagen. Ik kan echter met geen mogelijkheid vinden waar deze files nu in de PC zijn terug te vinden.
    Wie kan mij helpen. Wie weet waar de EQ files worden gesaved??

Bij voorbaat hartelijk dank voor je hulp!

m.vr.gr.
    Hans
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

als informaticus in spe mss werkt dit:

ik hoop dat je de zoekfunctie al gebruikt hebt?
    zoja probeer deze combinaties eens in de zoekmachine:[LIST][*]*eq*[*]*equalizer*[/LIST]zet wel de functie hoofdlettergevoelig af en zoek op alle schijven...
    succes!
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Originally posted by Hans R
      Beste Cubasekenners,

Ik heb met mijn Cubase SL3 pakket nu inmiddels twee projecten met succes kunnen afronden. Om nu op mijn PC weer ruimte te maken voor een volgend project ben ik alle noodzakelijke files van de afgewerkte opnames op DVD aan het branden. Een perfecte manier van archiveren denk ik. Maar.... naast de opgenomen tracks en templates etc. moeten natuurlijk ook de bijbehorende, speciaal ingeregelde effecten etc. worden gearchiveerd. Tot nu toe heb ik alles kunnen traceren. De enige files die ik niet kan vinden zijn de EQ files. Per track heb ik bepaalde EQ instellingen gemaakt en deze onder een bepaalde naam opgeslagen. Ik kan echter met geen mogelijkheid vinden waar deze files nu in de PC zijn terug te vinden.
      Wie kan mij helpen. Wie weet waar de EQ files worden gesaved??

Bij voorbaat hartelijk dank voor je hulp!

m.vr.gr.
      Hans
      Je EQ-settings per kanaal worden gewoon in het project opgeslagen en als je dus het Cubase project backupt heb je alle EQ settings ook??

Mocht je ze extern hebben opgeslagen, is een manier om te kijken waar ze staan, gewoon het project weer openen, EQ erbij, opnieuw extern opslaan en kijken waar hij ze dan wil opslaan. Vaak is dat de map waar je vorige keer alles in hebt gezet.
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• gertgeluid
        • Dec 2006
        • 520

Pro Tools heeft iets als "save session copy in...". heeft Cubase dat niet?

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

euhm ... live forum????

Save session as... bestaat inderdaad ook in cubase. RTFM

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Originally posted by gertgeluid
            Pro Tools heeft iets als "save session copy in...". heeft Cubase dat niet?
            File > Save project to new folder

Move naar "RECORDING & BROADCAST"?
            Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...