01V met Studio Mananger?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Met het creƫeren van meer uitgangen ben je er niet bij de O1v96.

Je hebt toch maar 8 auxen en 8 bussen tot je beschikking. Door het "beperkte" aantal auxen kun je hiermee dus niet uit de voeten.

Wat wellicht een oplossing zou kunnen zijn is je FX aansturen dmv bussen ipv auxen. Ik heb dit op mijn oude O2r ook wel eens gedaan om meer auxen vrij te krijgen voor monitoring en dat is toen prima uitgepakt.

Comment

• outvorst
      • Jul 2005
      • 84

[FONT=Arial]Ik heb die 01V gekocht om alles zo compact mogelijk te houden en daarom wil ik er eerlijk gezegd liever niet aan om nog een extra apparaat te gaan gebruiken. Als het moet dan is het niet anders, maar voorlopig wil ik daar nog ff niet aan toegeven. [/FONT]

[FONT=Arial]Daarom wil ik het volgende gaan proberen: ik heb nog 1 vrije aux op de 01v, 2 vrije outputs en 3 vrije inputs op mijn ADA8000. De vrije aux stuur ik naar een output van de ADA8000, welke ik via een XLR-kabel terugstuur naar een vrije input van de ADA8000. Deze input stuur ik dan naar de desbetreffende bussen waarna ik hoop dat ik toch de flexibiliteit heb die ik op die bussen zou willen hebben. Dat kost me weliswaar een output en een input, maar dat heb ik er denk ik wel voor over. [/FONT]

[FONT=Arial]Degene waarvoor deze monitormix bedoeld is wil graag de FOH mix horen met wat aanpassingen. Misschien bizar als je er over na denkt (stereo mixje op 2 auxen is simpeler en constanter), maar goed, als hij dat lekkerder vindt spelen, heb ik er geen problemen mee. En kom ik op termijn kanalen tekort, dan spoor ik wel weer ergens een extra ADA8000 op. Maar zover is het nog niet.[/FONT]

[FONT=Arial]Ik laat nog wel ff weten of dat werkt. [/FONT]

[FONT=Arial]Als altijd bedankt voor de reacties/suggesties. [/FONT]

Comment

• KlankOntwerp
        • Jun 2008
        • 130

Een aantal vraagjes over de 01V96v2 waar ik niet uitkom:

1. Ik heb Studio Monitor geinstalleerd maar ik kan niet synchroniseren met de 01V96v2. Als ik met de rechtermuisknop op de 01V96 in Studio Monitor klik en 'synchronize' kies en vervolgens kies voor "From Hardware" en dan op OK klik dan krijg ik een 'Failed' naast de laadbalk te zien bij 'Configuring console: Prologue' .

Onnder DIO/SETUP staat Studiomanager op USB 1 1 en als ik hem aan de computer hang ziet de computer hem als Yamaha MIDI instrument, maar syncen in SM werkt niet.

2. ik heb een aantal scenes gemaakt en onder RCL SAFE heb ik de auxiliaries uitgekozen die ik niet wil recallen (safe staat op enabled en mode op all) maar toch gaan de auxiliaries mee.

Weet iemand hoe ik deze problemen op kan lossen?

Alvast bedankt.

Comment

Working...