01V met Studio Mananger?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

01V met Studio Mananger?

Hallo,

Ik kreeg zojuist te horen dat ik een openpodium morgen op een 01V moet mixen. Dus de originele, niet de 96, laat staan een V2. In het verleden een aantal keren met de DM1000 gespeeld en een keer snel een 01V96 doorgenomen, dus ik ken de tafel redelijk, maar vraag me toch af hoe snel ik er morgen mee zal zijn. Vandaar dat ik al een stukje voorbereiding wil doen op mn laptopje met Studio Manager en alle riders. Heb het pakket drivers van de Yamaha-site gehaald, maar er staat geen 01V bij. Via Google op een verre site van Yamaha terechtgekomen van de 0riginal2R, maar daar enkel templates voor Logic, Cubase en nog zo'n programma kunnen vinden.
    Verder weet ik niet wat voor aansluiting de 01V heeft om met een pc samen te kunnen werken. Indien geen usb, heb ik nog wel een USB-RS232-verloopje liggen (heeft vaker gewerkt met oudere system processors, dus krijg ik wel aan de praat als het moet) voor het geval de 01V een RS232-aansluiting heeft ervoor.

Iemand drivers ervoor? Of werkt de 01V96 driver ook hiervoor? Of moet ik morgen gewoon wat vlotter doorwerken op locatie?
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

O1V valt snel mee te werken, je moet alleen ff je draai vinden. ;-)

Bij vragen, gerust bellen.

//edit: manual op je laptop zetten! Geen beter naslagwerk dan de handleiding.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

je voorziet voor dat open podium dus zelf geen materiaal? Je bent alleen tech?

Wij bieden ook digitale tafels aan, maar er is dan altijd wel een tech bij die de gasttechniekers bijstaat. Nog nooit iemand over horen klagen. ook niet de verstokte analoge rotten die na lang moeilijk doen toch maar eens die digitale tafel proberen

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Ik bezit ook zo'n 01V eerste versie, en die heeft geen RS232 aansluiting, in elk geval niet op subD connector, er zit alleen een miniDIN / PS2 achtige connector op, met het label "To Host"
        Het manual zegt daar erg weinig over, ik heb helaas ook nog nooit geprobeerd of en hoe dat werkt. Ik denk wel te begrijpen dat die aansluiting wel serieël is, maar geen idee van pinning / baudrate / etc...
        Heeft iemand een schematje van hoe die kabel te maken en de instellingen?
        De tafel werkt voor mij erg prettig, ik wil nog een Yammie erbij, liefst een LS9 of DM1000, maar nog niet genoeg doekoe helaas.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Deze tafel werkt alleen op MIDI. De templates zijn dan ook je enige ondersteuning met sequencer software kun je wel wat maar is uiteraard meer bedoelt voor automation met je MIDI bestanden.

Dit wordt werken met de menu's, het valt best mee als je al wat ervaring met Yamaha hebt. Wat Melo-G al zegt, handleiding op je laptop meenemen en ik wens jou succes met je klus. Anders inderdaad even bellen.

Laat nog even weten of het jou is meegevallen.

PS:
          Verder alles goed Jurjen?

Comment

• Wim Siebelink
            • Jul 2001
            • 51

kijk hier eens naar:

c-mexx.com

welliswaar niet gratis, maar wel handig

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Nou, ik werk voor dat bedrijf (poppodium), ze hebben een keer een 01V gekocht, omdat het de mensen op kantoor wel makkelijk leek en een oude tafel vol defecten toch hard vervangen moest worden. Beetje jammer dat ze dan niet meteen een 96 hebben gekocht (wat meer overleg soms zou ik niet erg vinden).

Ondanks de vele beperkingen van de tafel t.o.v. de digitale tafels waar ik voorheen heb gewerkt, heb ik het uiteindelijk toch wel gered. Was gelukkig vroeg binnen, materialen stonden al klaar om uit te pakken, dus kon snel aan de slag met de tafel op orde brengen.

Handleiding ging vanzelfsprekend digitaal mee.

@ Vasco: gaat zeker lekker. Maar wanneer gingen we nou wat drinken? Moet er nou echt een keer van komen.

Comment

• outvorst
                • Jul 2005
                • 84

Routing 01V96V2

[FONT=Arial][FONT=Arial]Hallo, [/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Vraagje voor de 01V96V2 kenners:[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Heb helaas momenteel mijn 01V96V2 niet bij de hand om e.e.a.dit zelf ff te testen maar ben wel nieuwsgierig naar het volgende:[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Als ik in Studio Manager kijk, lijkt het er op dat ik zowel de bussen als de aux naar een en dezelfde output kan routen. Zou dit in praktijk ook zo werken of krijg ik dan allerlei faseproblemen? [/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Alvast bedankt voor de assistentie.[/FONT][/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial]Hans[/FONT][/FONT]

Comment

• Koen van der K
                  • Aug 2005
                  • 1146

Ha Hans,

Zowel de AUX als de BUS signalen kunnen naar de OMNI outs worden geroute. Zo ik uit je fase-verhaal begrijp wil je 1 signaal "dubbelen" voor bijvoorbeeld meer level op de omni out ?

Groeten en succes !
                  Meer is minder, minder is meer

Comment

• outvorst
                    • Jul 2005
                    • 84

Hey Koen,

De bedoeling is niet om signalen te dubbelen, maar om een soort "more me" voor de in-ear monitors te maken. Een stereo basis signaal met drums,bas en toetsen en backing vocals via de bussen en daar naar believen via een aux leadzang en/of gitaren bij te mengen.

Groeten,
                    Hans

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

mijn 2ct: als je een aux wil mengen met een stereobasis, wat is de meerwaarde ten opzichte van de situatie van een complete mix te maken op de betreffende aux naar smaak en behoefte van de betreffende muzikant???

Comment

• outvorst
                        • Jul 2005
                        • 84

[FONT=Arial]Onze monitor/aux opzet is als volgt:[/FONT]

[FONT=Arial]Aux1 = fx1[/FONT]
                        [FONT=Arial]Aux2 = fx2[/FONT]
                        [FONT=Arial]Aux3&4 = inear 1[/FONT]
                        [FONT=Arial]Aux5&6 = inear 2[/FONT]
                        [FONT=Arial]Aux7 = inear 3[/FONT]
                        [FONT=Arial]Aux8 = vrij[/FONT]
                        [FONT=Arial]Bus1&2 = inear 4 (is FOH signaal)[/FONT]
                        [FONT=Arial]Bus 3&4 = inear 5 (is FOH signaal)[/FONT]

[FONT=Arial]Degene die Bus1&2 binnenkrijgt zou daar graag minder leadzang en meer gitaar (mono) op willen hebben. Daarom mijn gedachtengang om naar Bus1&2 alles te sturen m.u.v. leadzang en gitaar en die via aux8 bij te mengen.[/FONT]

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Het idee is leuk maar het houdt al gelijk op bij het routen naar de uitgangen.
                          Je kunt niet een BUS en een AUX tegelijk naar dezelfde uitgang routen.
                          Je kunt wel één BUS, AUX, etc naar meer dan één uitgang routen.
                          Last edited by vasco; 01-11-07, 13:38.

Comment

• purplehaze
                            • Jul 2004
                            • 692

oplossing:
                            1) je kunt ook degene met nu mix bus1&2 ipv dit een monomix geven via aux8.
                            2) Of je stuurt het stereo FOH-signaal naar een headphone amp (behringer, samson oid) en geef daar de betreffende persoon via de aux-in de gevraagde stem+gitaar die hij zelf harder kan zetten.

Comment

• theo
                              • Nov 2001
                              • 503

of

je hangt er een ada8000 aan heb je en weer 8x in maar ook weer 8x uit.

Comment

Working...