Electrovoice S200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Art of Noize
    • Dec 2004
    • 38

Electrovoice S200

Hoi,
    Ik ben op zoek naar een 4tal speakers met een goede spraak-/ en zangverstaanbaarheid voor met name monitordoeleinden en af en toe als spraak- of klein PA-setje.
    Nu ik zag ergens een stelletje electrovoice S200 speakers staan voor niet al te veel, wat is jullie mening is het verstandig te kiezen voor zo'n monitor die je nog steeds regelmatig op podia tegenkomt ook al is het een ouder ontwerp.
    Of kan ik beter nieuwe K112's of X12's van DAP aanschaffen ofzo iets, de prijs zal niet veel uitmaken maar ja, de EV is tweedehands en de andere zijn nieuw.
    Weet iemand trouwens wat voor speaker en driver er in de S200 zit, en zijn daar nog recones voor te krijgen?
    dank, Arthur
    \'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom
  • peternotermans
    • Oct 2003
    • 156

Op de website van electrovoice kun je de service manual downloaden van de S200 (onder Products / Discontinued Products Archive). Ik weet niet 100% zeker of alles nog verkrijgbaar is, maar ik meen / hoop van wel..

Ze zijn lekker compact (zowel qua vervoer als qua podiumruimte) en lichtgewicht.
    Ik gebruik er nu 4 als floormonitor in combinatie met een Labgruppen FP2400Q voor diverse coverbands en ik heb alleen maar tevreden klanten. Ze stralen redelijk breed af en veroorzaken zelden of nooit problemen met feedback (ik hoef niks naar beneden te trekken). Let wel: ze zijn uit zichzelf nogal aggressief, dus een EQ ertussen is wel een must.

Die DAP's (K112) heb ik ook eens geprobeerd op aandringen van een muzikant die ze succesvol (...) in het repetitiehok gebruikte. Na 1 minuutje soundchecken heb ik de S200's weer terug mogen zetten .
    --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

het is de volkswagen golf onder de de luidsprekers,..Er zijn ondertussen al diverse opvolgers voor, verniewingen, verbeteringen, etc, mar de ouwe golf is nog steeds een werkpaardje eerste klas. En zo ook de s-200. Vaak geimiterd, maar nog nooit geevenaard.

Comment

• Art of Noize
        • Dec 2004
        • 38

electrovoice S200

Dus de S200tjes zouden een goede keus zijn als ik dat zo hoor.
        Dat ze nog steeds "ongeevenaard" zijn is op zich vreemd de technische ontwikkeling staat niet stil, en ik neem aan dat de gebruikte speaker en driver toch nog wel vaker gebruikt zijn bij EV.
        Ik kan trouwens echt nergens vinden wat er danwel in zit qua componenten

mvg, Art

Comment

• peternotermans
          • Oct 2003
          • 156

Kijk 's op:

en

--Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

Originally posted by Art of Noize
            Hoi,
            Ik ben op zoek naar een 4tal speakers met een goede spraak-/ en zangverstaanbaarheid voor met name monitordoeleinden en af en toe als spraak- of klein PA-setje.
            Nu ik zag ergens een stelletje electrovoice S200 speakers staan voor niet al te veel, wat is jullie mening is het verstandig te kiezen voor zo'n monitor die je nog steeds regelmatig op podia tegenkomt ook al is het een ouder ontwerp.
            Of kan ik beter nieuwe K112's of X12's van DAP aanschaffen ofzo iets, de prijs zal niet veel uitmaken maar ja, de EV is tweedehands en de andere zijn nieuw.
            Weet iemand trouwens wat voor speaker en driver er in de S200 zit, en zijn daar nog recones voor te krijgen?
            dank, Arthur
            En om in de zelfde vergelijking te blijven: Als je de S200 gaat vergelijken met een nieuwe DAP. Is dat zoiets als een Golfje 3 uit '97 vergelijken met Trabant uit 2007 (als die al betstond)

Comment

• Art of Noize
              • Dec 2004
              • 38

Ik heb inmiddels begrepen dat voor de S200 nog alle onderdelen, recones e.d. te krijgen zijn. Voor een oude golf lukt je dat ook nog steeds wel, voor een Trabant danwel DAP heb ik zo mijn twijfels.

Er zit trouwens een EVM 12S Proline in de S200, met dank voor het pdfje van peternotermans. Wat voor 1,5" driver erin zit is nog niet duidelijk helaas.

Comment

• TonBeljon
                • Apr 2006
                • 104

s200 van e.v. ? Ik heb er 4. Super voor zang/spraak. Gebruik ze ook als p.a. speakers. 2 per kant op een standaard met aan iedere kant een klein actief subje er onder. Het klinkt fantastisch!

Comment

• Art of Noize
                  • Dec 2004
                  • 38

Hoi, inmiddels een paar S200tjes aangeschaft, en inderdaad toffe kastjes hoor, goed klinkend, compact, goed te tillen.

Bedankt voor de reacties, ik heb hierdoor een goed beeld kunnen vormen.

Comment

Working...