wie weet een goedkope en simpele oplossing voor mics op een klein toneel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick schalkwijk
    • May 2007
    • 4

wie weet een goedkope en simpele oplossing voor mics op een klein toneel?

Weet iemand een goedkope en simpele oplossing voor microfoons op een klein toneel?
    Dit is voor een school met niet te veel geld en zeker geen geld voor een draadloos systeem.Ik zelf zat te denken aan condensator mics voor boven het toneel en vooraan het toneel.
    Maar weet iemand goeie en goedkope mics?
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Rode NT5?

Wat is WEl je budget? Al over huren nagedacht? Alleen spraak, ook instrumenten?
    Monitorgeluid op je podium?
    Wat voor soort PA (voor het referentiekader)

Graag meer input voor een gerichter antwoord op je vragen!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rick schalkwijk
      • May 2007
      • 4

Het is vooral voor spraak want voor zang gebruik ik andere mic's en daarvoor gebruik ik ook monitors.
      En qua buget moet je denken aan max. €100 per mic.
      Zelf zat ik te denken aan 2/3x de samson C02 set.
      Ik zat zelf ook te denken aan huren maar dat is na meerdere shows duurder dan kopen.

De spullen die we gebruiken zijn een allen & heath Wizard 3 tafel en voor zang 2 draadloze sennheiser mic's en de speakers die we hebben zijn van dap 2 soundmate sets en we hebben 2 actieve monitors ook van dap.

Comment

• eddie
        • Nov 2004
        • 169

hallo, zeer juist maar een miskoop is nog veel duurder
        mvg en succes eddie

Comment

• RayM
          • Jan 2006
          • 742

Probeer eens microfoons van JTS. Ik heb verschillende mic's van dit merk geprobeerd en vind ze goed klinken. En ze zijn uitermate vriendelijk geprijsd. De importeur vind je hier: DLP Audio
          Een bezoekje aan de website van JTS is ook de moeite waard.
          Heerlijk die stilte

Comment

• Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

Made in Taiwan
            dat verklaart een hoop

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Als het toch een klein toneel is, zou ik de oplossing veel dichter bij huis zoeken. Laat de mensen op het podium maar eens goed articuleren! Kun je je budget weer aan nuttigere dingen besteden en voor degenen op het podium is het alleen maar goed voor de algemene ontwikkeling.
              Als artiesten in vlakkevloertheaters en zelfs vaak nog in schouwburgen het voor elkaar krijgen om de hele show verstaanbaar door te komen zonder microfoons, moet het op een school met een klein podium ook wel kunnen.

Comment

• w00Dy
                • May 2006
                • 257

Een schouwburg is akoestisch aangepast voor toneel

op een school zit je 9/10 in een turnzaal...

Bij goed en goedkoop denk ik meteen aan een AKG C 1000.
                Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

C-1000 is heel slecht plan weet ik uit ervaring, deze zing veel te snel rond
                  en pikt op verder dan 50cm afstand nagenoeg geen fatsoenlijk stemgeluid en dergelijke op en zeker geen kinder stemmen en dergelijke.

Tip: meerdere ORTF opstelling met bijv. C2 van behringer of C02 van Samson werkt vele malen beter, tevens voor de solisten handhelds al dan niet draadloos.

Zorg er wel voor dat je een goede 31 bands eq voor je versterker hebt staan zodat je de zaal goed kan eq-en anders is het nog een ramp.
                  Last edited by dexter; 31-05-07, 19:55.

Comment

• rick schalkwijk
                    • May 2007
                    • 4

bedankt voor de goeie tips!
                    ik zat zelf ook te kijken op de jts site en daar zag ik de cm-502 JTS Microphones > Products > Installation Microphone > Installation Microphone > CM-502
                    weet iemand of die ook goed werken?en heeft iemand hier ervaring mee?
                    want die zijn ook niet te duur en ze lijken mij goed want ze hebben een goed bereik en je kan ze goed richten.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Originally posted by w00Dy
                      Een schouwburg is akoestisch aangepast voor toneel

op een school zit je 9/10 in een turnzaal...
                      Klopt, maar er zijn ook genoeg 'professionele zalen' die een ramp zijn en waar het ook kan. Trek in de gymzaal de gordijnen dicht en je hebt ook alweer een flinke verbetering (akkoestisch gezien). Oefening baart kunst.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by jurjen_barel
                        Trek in de gymzaal de gordijnen dicht en je hebt ook alweer een flinke verbetering (akkoestisch gezien).
                        Gymzaal met gordijnen?
                        Ben er in al die tijd wel twee tegen gekomen met iets van gordijnen, de rest heeft dat toch echt niet.

Verder is er nogal een verschil tussen een pro gezelschap en een groep kinderen die dichtklappen voor een zaal met pappa's en mamma's.

Comment

• w00Dy
                          • May 2006
                          • 257

Originally posted by jurjen_barel
                          Klopt, maar er zijn ook genoeg 'professionele zalen' die een ramp zijn en waar het ook kan. Trek in de gymzaal de gordijnen dicht en je hebt ook alweer een flinke verbetering (akkoestisch gezien). Oefening baart kunst.
                          De gymzalen waar ik in terecht kom hebben enkel klimrekken...

Met een C 1000 kan je prima resultaat halen, mits wat microfoon training van de kinderen en een goede EQ.
                          Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

Working...