Sony MD spelers wisselende snelheid????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brinky
    • Jun 2005
    • 104

Sony MD spelers wisselende snelheid????

Beste, weledele en zeer gewaardeerde collega's (da's veer 1...)

Ik heb in mijn (tape) rackjes, 2 sony MD spelers zitten.
    Nu is mijn ervaring dat op elke verschillende locatie het tempo van het loopwerk anders lwerkt. Dus de ene keer sneller/langzamer dan de andere keer.

Iemand hier ervaring mee en een verklaring voor?

Mij lijkt het dat het (logischerwijs) met de netspanning te maken heeft, maar na nader onderzoek (praktijkervaring) blijkt dit niet helemaal het waar te zijn.

Ik heb de MDS-E10 en E12, dus met pitch schroef ik 'm wel eke keer bij, maar het zou niet moeten hoeven!

Als iemand mij dit kan vertellen, of een idee heeft van wat dit fenomeen kan zijn, hoor ik het graag!

Bedankt alvast!
    Don't give me that shit!!
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by Brinky
    Beste, weledele en zeer gewaardeerde collega's (da's veer 1...)

Ik heb in mijn (tape) rackjes, 2 sony MD spelers zitten.
    Nu is mijn ervaring dat op elke verschillende locatie het tempo van het loopwerk anders lwerkt. Dus de ene keer sneller/langzamer dan de andere keer.

Iemand hier ervaring mee en een verklaring voor?

Mij lijkt het dat het (logischerwijs) met de netspanning te maken heeft, maar na nader onderzoek (praktijkervaring) blijkt dit niet helemaal het waar te zijn.

Ik heb de MDS-E10 en E12, dus met pitch schroef ik 'm wel eke keer bij, maar het zou niet moeten hoeven!

Als iemand mij dit kan vertellen, of een idee heeft van wat dit fenomeen kan zijn, hoor ik het graag!

Bedankt alvast!
    Ik werk met de MDS-E10 en heb daar nooit last van gehad, tenminste tot nu toe .
    Ben je zeker dat de Minidisc goed zijn opgenomen of hier en daar ergens zijn gecopieerd ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Ervan uitgaande dat alles mooi netjes geklokt loopt met het interne klokje dat wordt opgewekt m.b.v. een kristal zou het enige wat MINIEM wat invloed zou kunnen hebben de temperatuur kunnen zijn. Maar normaal gezien zou dit zo miniem moeten zijn dat je daar helemaal geen pitch voor nodig hebt.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Brinky
        • Jun 2005
        • 104

Het is inderdaad goed opgenomen!

Maar als dat niet was, dan had het dus op elke locatie hetzelfde moeten zijn, maar dat is dus niet!

iemand?

Comment

• @lex
          • Jul 2006
          • 1086

Ik heb tijdens mijn studietijd wel eens met een berg MDspelers een soort 'multitrack-systeem' gemaakt. zes spelers per twee via RC gesynced. Dit gaat enige tot tientsllen seconden goed, maar na anderhalve minuut zie je hoe dan ook tijdverschillen op de display. Natuurlijk hoor je de verschillen al veel eerder. Was danook niet echt bruikbaar!

Ik heb de oorzaak daarvan altijd geweten aan warmteverschillen van de kristallen. Iets anders kon ik niet bedenken. Had toen geen middelen om extern te clocken en heb dus genoegen genomen met tracks van hooguit 30 seconden!

Gr @lex
          Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Brinky
            • Jun 2005
            • 104

Okay dan,

Ik ga dus nu even testen hoe dit gaat verlopen als m'n rackje op tijd binnen rij en al een uurtje de stroom erop zet, en als ik m'n spulletjes een nachtje in de bus heb laten staan, prikken en beginnen...

Ben heel benieuwd!

Maar als er nog andere fantasieen of ideeen zijn, meldt het!

Bedankt vast!

Comment

Working...