turbo floodl of d&b c7??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mush
    • May 2007
    • 3

turbo floodl of d&b c7??

hallo,
    ik moet aankomende dinsdag een grote beslissing nemen...
    ik ben op zoek naar een compacte set voor het geven van tekno feesten. bezoekers tot zo'n 500 man,zal vaak buiten of in loodsen gebruikt gaan worden. Mijn voorkeur gaat uit naar de oude turbosound met name floodlight. Nu ben ik tefen een d&b c7 serie aangelopen die ik kan kopen ,maar moet dit voor dinsdag beslissen. tis een flinke smak geld en zou eerst willen weten van mensen die ervaring met beide hebben....moet ik voor de c7 gaan of toch nog verder achter de turbosound aan? wat zijn de verschillen???
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Zou je ze niet eerst eens huren, kan je daarna altijd nog bepalen wat je ermee wil.

Als het inderdaad een smak geld is, dan ging mijn voorkeur er toch naar uit om de beide setjes eerst eens in te zetten.

Comment

• Mike Manders
      • Aug 2006
      • 341

ik zou zowiezo nooit kiezen voor D&B C7, in het begin lijkt dit leuk, maar het is een soort van hifi sound, beetje als een CD, maar verder kun je er weinig mee. Floodlight komt sowieso veel verder, meer SPL's en het is een aktief systeem, i.p.v. dat passieve filtertje in al die D&B dozen (in de C-series althans).

Comment

• DvE
        • Jul 2004
        • 61

Lekker voor het/een turbosound setje gaan.

Perfect voor Tekno / Techno.

Comment

• rolanddeg
          • Nov 2004
          • 337

C7 vind ik best lekker werken bij tape acts en theater... Maar voor techno is het naar mijn mening 100 keer niks! Turbosound is lekker recht toe recht aan, gewoon knallen. Duidelijk Turbosound, waar je alles mee kan.

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Qua gemak is een C7 setje erg makkelijk, klinkt vrij snel acceptabel (voor de gemiddelde opdrachtgever) zelfs zonder veel EQ werk, is makkelijk (zelfs in je 1-tje) te stacken en in de verhuur is het volgens mij best een gelieft setje.

Qua mogelijkheden is Floodlight te gek, het gaat hard, klinkt vet, het laag gaat veel dieper door dan bij de C7 kasten en als je eens een live bandje gaat doen zal Flood niet 'dichtslippen' waar C7 dat wel doet. De sound blijft overeind.

Zit je bij het Flood te denken aan dubbel 18" subjes of ga je voor 2 21" subjes per kant?
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Lennartsound
              • Dec 2006
              • 269

Hoezo is de C7 niet actief? Hij wordt toch actief aangestuurd door de versterker?
              Wat ik nooit begrijp is waarom een accuraat geluid (iets wat vaak "hifi" genoemd wordt) niet zou hoeven als het om techno of iets dergelijks gaat. Die muziek is immers ook ooit afgemixt, en niet op PA speakers maar op studio speakers die in essentie hifi klinken. Voor een bandje vind ik het een ander verhaal omdat je daar ter plekke de sound maakt. Hoewel het overigens ook niet vervelend is als het een beetje accuraat klinkt. Immers niet voor niks dat bijna alles tegenwoordig actief gefilterd wordt met processoren e.d.
              Blijft natuurlijk altijd dat het ene systeem voor het ene genre gewoon beter past dan het andere. Ik maak me alleen soms kwaad over het feit dat: Oh, het is maar ....... dus dan mag het ruk klinken, als het maar hard gaat. Ik hou zelf niet van techno maar b.v. wel van andere soorten dance. En ik vind het persoonlijk wel een genot als ik het terug hoor op een super goeie installatie, of het nou in de club of thuis is....

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Originally posted by Lennartsound
                Hoezo is de C7 niet actief? Hij wordt toch actief aangestuurd door de versterker?
                Niet helemaal, de laag kasten worden met een apart versterker kant je aangestuurd en de toppen ook. In de toppen zitten en passief filter om het mid en hoog te scheiden.

Comment

• rolanddeg
                  • Nov 2004
                  • 337

Originally posted by Lennartsound
                  Wat ik nooit begrijp is waarom een accuraat geluid (iets wat vaak "hifi" genoemd wordt) niet zou hoeven als het om techno of iets dergelijks gaat. Die muziek is immers ook ooit afgemixt, en niet op PA speakers maar op studio speakers die in essentie hifi klinken. Voor een bandje vind ik het een ander verhaal omdat je daar ter plekke de sound maakt. Hoewel het overigens ook niet vervelend is als het een beetje accuraat klinkt. Immers niet voor niks dat bijna alles tegenwoordig actief gefilterd wordt met processoren e.d.
                  Blijft natuurlijk altijd dat het ene systeem voor het ene genre gewoon beter past dan het andere. Ik maak me alleen soms kwaad over het feit dat: Oh, het is maar ....... dus dan mag het ruk klinken, als het maar hard gaat. Ik hou zelf niet van techno maar b.v. wel van andere soorten dance. En ik vind het persoonlijk wel een genot als ik het terug hoor op een super goeie installatie, of het nou in de club of thuis is....
                  Wie heeft ook gezegd dat Turbosound slecht klinkt dan?? Feit is dat Turbosound veel drukkender en directer klinkt dan D&B, iets wat je niet mag en kan ontkennen. Turbosound is ook gewoon zuiver en strak.

Comment

• mush
                    • May 2007
                    • 3

twijfels...

jullie reactie heeft me wel weer extra aan het denken gezet en heb besloten toch nog even verder te zoeken naar turbosound en de gok te nemen dat de c7 set straks verkocht is,mocht ik me nog bedenken...
                    Ik ben al een aardige tijd op zoek en mijn eerste feest staat begin julie gepland. heeft iemand tips voor 2e hands turbosound?

bedankt

Comment

• sjoerd
                      • Apr 2004
                      • 341

kijk maar eens op Pro Applestar, pro audio equipment

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

Originally posted by mush
                        jullie reactie heeft me wel weer extra aan het denken gezet en heb besloten toch nog even verder te zoeken naar turbosound en de gok te nemen dat de c7 set straks verkocht is,mocht ik me nog bedenken...
                        Ik ben al een aardige tijd op zoek en mijn eerste feest staat begin julie gepland. heeft iemand tips voor 2e hands turbosound?

bedankt
                        Misschien via de importeur (bourgonje in Den Haag). Ik weet dat er bij Turbosound een aantal nieuwe speakers uit zijn dus misschien dat er wat wordt ingeruild of dat ze zelf een set weg doen.

Comment

• Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

mush

gelieve me eens te mailen?

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Turboke