Instellingen KF650

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 24Music
    • Aug 2006
    • 12

Instellingen KF650

Sinds enkele dagen zijn we trotse eigenaar van 4x EAW KF650e topkasten. Deze gebruiken we in combinatie met 8x BR118 basskasten, en e.e.a. wordt aangestuurd door een DBX driverack PA. De set wordt drieweg aangestuurd, dus de top draait op bi-amp mode. Als versterking gebruiken we per kant 2x QSC PL4.0 (1x PL voor laag, 1x kantje voor 15"mid en 1x kantje voor mid-high).

Via eaw.com kunnen alle reguliere instellingen voor de KF650e worden gedownload. Toch heeft de set nog niet de ideale klank die we graag zouden wensen. Natuurlijk zijn we gaan proberen, luisteren, EQ'en, etc. Is er echter iemand die zo al suggesties heeft voor optimale klank van een KF650 top, of uit ervaring al bepaalde settings met ons kan delen?

Thnx!
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

Wat bevalt je dan niet aan de klank? Mijn ervaring met EAW in het algemeen is dat het nogal agressief in het mid-hoog kan zijn .... Daar is heftig eq werk wel een deel van de oplossing.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Freek Fokker
      • Aug 2003
      • 495

De DBX driverack PA heeft ook niet genoeg PEQ mogelijkheden om de KF650e goed aan te sturen. Ik zou zeggen ga kijken naar een andere processor als je meer uit de set wilt halen.
      SR20DET

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

Hmm ik had dus niet gezien dat je een DBX driverack gebruikte als processor. Die dingen zijn niet slecht, maar voor een serieus systeem toch wel te min. Alleen al om het feit dat de limieters in zo driverack pa zeer slecht werken, zou ik zo geen in mijn rack willen.
        Verder zijn de eq mogelijkheden idd beperkt en zou ik zeker voor iets anders gaan. De eerstvolgende in de rij, de 260 is een zeer deftig aparaat, waar je zeker meer aan gaat hebben.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• 24Music
          • Aug 2006
          • 12

Wat bevalt je dan niet aan de klank? Mijn ervaring met EAW in het algemeen is dat het nogal agressief in het mid-hoog kan zijn .... Daar is heftig eq werk wel een deel van de oplossing.
          We zijn nog enigszins aan het spelen met de volumeregelingen van de laag, mid en high speakers. Daarnaast moet ik zeggen dat de algemene klank - op basis van de EAW instellingen - redelijk goed is, maar nog wel gefinetuned moet worden. Beetje EQíng in mid-hoog sectie inderdaad...

De DBX driverack PA heeft ook niet genoeg PEQ mogelijkheden om de KF650e goed aan te sturen. Ik zou zeggen ga kijken naar een andere processor als je meer uit de set wilt halen.
          We merken inderdaad dat de Driverack PA redelijk beperkte mogelijkheden heeft met het voor programmeren van PEQ's. Uit het hoofd kun je per high-mid-low twee PEQ's invoeren, dus 6 totaal. En dan nog een soort functie als freq. bereik invoeren een een "s" (??) ingeven. Deze 6 functies zijn overigens precies genoeg om de basis instellingen van EAW in te voeren, en dan ist vol...

Een nieuwe processor vind ik overigens niet direct nodig. Het systeem heeft al genoeg gekost De limiters werken trouwens wel goed hoor, geen problemen hier.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

heeftEAW niet zelf een goeie processor voor dat spul??

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by MacGyverSounds
              heeftEAW niet zelf een goeie processor voor dat spul??
              Dat is het hem nou net Mac, ze willen met EAW werken maar een originele processor van EAW is te duur
              Neem maar van mij aan dat je nooit maar dan ook nooit hetzelfde resultaat zal bereiken met gelijk welke andere processor, er is veel meer aan de hand in zo'n EAW processor dan de instellingen op hun site doen vermoeden ( dit is een grove richtlijn )...
              Vb: wie haalt het in zijn hoofd om een NEXO PS10/15 zonder originele processor te gebruiken??
              sis
              Last edited by sis; 18-05-07, 07:14.
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Originally posted by sis
                Dat is het hem nou net Mac, ze willen met EAW werken maar een originele processor van EAW is te duur
                ... mee eens, goedkope bezuiniging op een te belangrijk element in je systeem.

Topicstarter geeft zelf al aan problemen te hebben met de klank van het systeem en met de beperkingen van z'n driverack PA (de meest uitgekleedde budget processor en ondermaats voor een KF650 systeem), daarmee heeft-ie zelf al de juiste conclusie getrokken lijkt me.

Enfin, even doorsparen, zien we het resultaat over een half jaartje wel hier gepost

Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by Koen van der K
                  ... mee eens, goedkope bezuiniging op een te belangrijk element in je systeem.

Topicstarter geeft zelf al aan problemen te hebben met de klank van het systeem en met de beperkingen van z'n driverack PA (de meest uitgekleedde budget processor en ondermaats voor een KF650 systeem), daarmee heeft-ie zelf al de juiste conclusie getrokken lijkt me.

Enfin, even doorsparen, zien we het resultaat over een half jaartje wel hier gepost

Groeten !
                  Ik moet altijd weer erg hard lachen om mensen die een Ferrari kopen, en vervolgens als eerste de motor eruitslopen, want dr kan ook wel een andere fiatmotor in.. haha

Mannenbroeders, laten we het er over eens zijn dat, als een fabrikant iets moois maakt, en deze fabrikant heeft voldoende middelen om de zaak ff goed te testen, en een team van ontwikkelaars heeft bedacht en gecontroleerd dat het goed is, dat wij, eigenwijze techneutjes er dan beter met onze poten vanaf kunnen blijven.

Mooi voorbeeld in deze is JBL, dat in nederland bijna uitsluitend zonder de originele systeemprocessoren werd geleverd. En vervolges als schreew-merk te boek stond, omdat de shelving van de drivers buiten de kantelpunten door de inventievelingen niet werd gecontroleerd. En de importeur vond dat nog okee ook, omdat de recones niet aan te slepen waren, en er dus een behoorlijke omzet werd gegeneererd....

Comment

• 24Music
                    • Aug 2006
                    • 12

Van opbouwende kritiek zijn we echt niet vies, jullie opmerking nemen we dan ook zeker mee, maar we schieten er nu niets mee op. Systeem heeft momenteel genoeg gekost, en de Driverack kan de klus de komende tijd best klaren (ondanks zijn beperkingen).

Een originele EAW processor zou voor de tops trouwens ongetwijfeld goed werken, maar we hebben geen EAW subs. De vraag is dan hoe de EAW processor hiermee omgaat...

Daarom de vraag of jullie uit eigen ervaring bijdragen hebben voor de klank.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by 24Music

Daarom de vraag of jullie uit eigen ervaring bijdragen hebben voor de klank.
                      geen probleem, wil die processor best s komen inregelen, enne , die subs stuur je toch lekker dan via de driverack aan?

Comment

• 24Music
                        • Aug 2006
                        • 12

Je bent welkom Mac, in Borne staat de koffie (en de EAW's) klaar....

Comment

• Freek Fokker
                          • Aug 2003
                          • 495

Dan wil ik wel met een setje EAW processoren aan komen zetten Voor de vergelijk zegmaar
                          SR20DET

Comment

• 24Music
                            • Aug 2006
                            • 12

Ik laat me graag verrassen... Kunnen we direct de meerwaarde horen.

Comment

• Freek Fokker
                              • Aug 2003
                              • 495

Klein beetje tegen de forumregels in denk ik...
                              Maar geef me maar een mailtje of PM daarover.

Dan mag Mac de subs met de driverack doen
                              SR20DET

Comment

Working...