XTA DP226 vs Turbosound LMS D6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

XTA DP226 vs Turbosound LMS D6

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een XTA DP226 en een Turbosound LMS D6 processor?

Dank u
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

volgens mij geen verschil tussen, enkel de lms is al voorgeprogrammeerd met turbo instellingen.

Comment

• badboyscrew
      • Aug 2000
      • 304

Lms kan je niet aan de software van xta hangen en heeft geen pcmcia slot en de xta wel volgens mij. Geloof dat er ook 1 of 2 kleine verschilletjes in de software zit maar dat weet ik ook niet helemaal zeker
      groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Maar qua sound of kwaliteit geen verschil dus.

Bedankt voor de reacties.

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Ha Tofke,

Onlangs ben ik ook bezig geweest voor een (betaalbaarder) alternatief van de XTA. Echter zijn de OEM versies (Martin Audio, Turbosound, etc.) dusdanig gestript dat de controller niet multi-inzetbaar is. Zo ontbreken (zoals vermeld) PCMCIA slot, remote controll (!!), LED-bars en een "user"-instelbare EQ (!!).

Dit was voor mij reden genoeg om deze versies links te laten liggen.

Groeten en succes !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• CyberNBD
            • Aug 2000
            • 1318

LMS-D6 en andere OEM versies hebben geen Remote functie, PCMCIA slot en hebben maar 3 segments led-bar ipv 6-8? bij de DP-226.

LMS-D6 hebben verder zeker wel (!!) user-instelbare EQ en alle andere functies die de DP ook heeft. Het kan zijn dat een aantal parameters gelocked zijn in de standaard presets, maar dit is geen beperking van de processor zelf.
            Verder kan je aan de OEM-versies ook een PC programma hangen wat gebaseerd is op XTA Audiocore uitgebreid met een upload mogelijkheid. Hiermee kan je eigen preset files maken en in de D6 laden. Hier heb je ook de mogelijkheid bepaalde parameters te locken en te koppelen (bijv. delay van je lowmid/highmid/high van de toppen), dat is iets wat de full size DP volgens mij niet kan.

Enige, naar mijn idee, grote nadeel is dat je het geheel niet live PC kan sturen en gezamelijk aanpassingen kan maken.
            Dat vergt dus wat meer op-en-neer-geloop en aanpassingswerk, vooral als je met meerdere processors (4+) per set werkt.
            Maar 1x de de tijd steken in goeie presets maken en in de processors laden doet al wonderen.

PCMCIA slot zie ik het nut niet van in als je processors voorzien zijn van de juiste settings, en die ledjes kan ik me ook niet druk om maken. Wel opletten! Bij de OEMS is oranje al limit (!!) rood is Limit +3.

Conclusie: zeker voor de wat kleinere sets zijn de OEMS absoluut een goed alternatief.

[EDIT]
            Oh ja de OEMS hebben standaard geen AES/EBU digi in optie, dit is wel in te bouwen maar moet door XTA zelf gedaan worden, kost een euro of 300 per processor dacht ik. Dan heb je de mogelijkheid tot kiezen tussen of digitaal of analoog in.
            [/EDIT]
            Last edited by CyberNBD; 05-05-07, 19:24.
            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Ha heren,

inderdaad ben ik in de post niet volledig geweest mbt de EQ's van de OEM versies :

[LEFT][FONT=Arial]"The LMS D6 is a cut-down version of the DP226, so it does not have any input EQ (XTA DP226 has 8 bands of input EQ per input). The LMS D6 also has no PC card utilities or computer control, so is not compatible with AudioCore.[/FONT]
              [FONT=Arial]Unfortunately, due to internal hardware differences etc, the unit cannot be upgraded to an XTA DP226."[/FONT]
              [FONT=Arial][/FONT]
              ... aldus een technisch medewerker van XTA. Het gaat om het ontbreken van de input EQ's.

Groeten ![/LEFT]
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Superbedankt voor al deze nuttige informatie jongens.

Kristof

Comment

• sd_2
                  • Dec 2005
                  • 134

Dus je kan er ook geen L'Acoustics presets op uploaden? Nee dan laat het prijsverschil maar voor wat het is, pakken we lekker gewoon de echte XTA's...

Comment

Working...