Gebruikers ervaring JBsystems PS1000 versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 649

Gebruikers ervaring JBsystems PS1000 versterker

Ik heb recent een PS-1000 aangeschaft.Ik gebruik deze hoofdzakelijk voor mijn tops, Peavey Hisys 3 XT ( 700 watt rms@ 4 ohm ). Wat mij eigenlijk opviel is dat deze (letterlijk) zware jongen echt heel veel laag levert....
    Zit er nu aan te denken om hem dan ook m.n. voor laagversterking te gaan gebruiken.

Iemand verder (gebruikers)ervaring met deze versterker? Waar zet jij hem voor in, hoe blijft deze zich gedragen bij langdurig intensief gebruik ( koele kikker of heethoofd), hoe is het met de betrouwbaarheid van deze versterker?

Ik hoor het graag van jullie.
    Last edited by moderator; 25-04-07, 08:02.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Een klant van mij heeft er een en die is er zeer tevreden over:
    strak laag en bij intensief (maar wel normaal) gebruik helemaal niet overdreven warm
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• wimbru
      • Sep 2003
      • 148

JB-Systems weet inderdaad niet wat ze in huis HADDEN. De PS700 en PS1000 waren klasse versterkers die gerust naast de grote merken met een dubbele prijs konden staan.
      Spijtig dat men deze reeks vervangen heeft door de Synq-versterkers die me echt niet kunnen bekoren. Op cijfers zijn deze zeer goed; op het gehoor zijn ze triestig.
      De mannen bij JBS zouden beter eens luisteren naar mensen die "on the road" zijn. Te veel wordt de beslissing achter de bureau of in een fabriek in China getroffen.

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 649

Moet zeggen dat ik ook aangenaam verrast was over de prestaties van deze versterker. Geluidskwaliteit is gewoon goed te noemen van deze versterker, drukt ook echt goed door op het laag ( niet raar trouwens, kijk maar eens naar de voeding van dit ding). Iets wat ik, in eerste instantie, niet gezocht zou hebben bij een merk als JBsystems.

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

Er zijn wel meer goedkope bakken die gewoon onder de categorie laspost vallen . Voorbeeld hiervan is de t-amp en zeker de nieuwe pro reeks daarvan. Die dingen blijven vermogen geven, zelfs bij 2 ohm en dat tegen die prijs...

De vraag is wat je zelf wil en waar boet je op in....

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Needmoresound
            • Apr 2005
            • 170

ik heb er ook een...
            Een lange avond een punisher mee aangedreven, tegen de clip aan.
            Speaker heeft het gehouden, dus hij geeft geen gelijkspanning
            En een hele dikke bas!
            Hij werd redelijk warm, maar niet heet.
            Verder ben ik er zeer tevreden over. verder wel een zwaar ding, 35 kg, maar dat maakt mij niet veel uit.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 649

Ondanks dat het manual hier niet over praat en ik me realiseer dat een berekende belasting ( Rv) nog geen werkelijke belasting van 2 ohm is ( vooral vanwege het impedantieverloop van subs ), wou ik toch de vraag stellen of er mensen zijn welke deze versterker ook daadwerkelijk op 2 ohm belast hebben.

Hield hij dit dan ook de hele avond ( tegen de clip aan ) ook daadwerkelijk vol?

Gezien de dimensionering van de voeding, gebruikte componenten en de warmte afvoer, zou het mijn vermoeden zijn dat deze versterker ook best op 2 ohm te belasten is....

Comment

• Needmoresound
                • Apr 2005
                • 170

Gezien de dimensionering van de voeding, gebruikte componenten en de warmte afvoer, zou het mijn vermoeden zijn dat deze versterker ook best op 2 ohm te belasten is....
                Zou ik ook graag willen weten. En hoeveel watt de versterker dan zou leveren.
                Ik heb de versterker wel, maar geen ruimte waar ik de versterker lang hard kan zetten.
                Maar ik zou hem niet heel de avond tegen de clip aan laten spelen, bij bruggen op 8 ohm komt er al redelijk warme lucht uit. Maar hij is in principe beveiligd tegen oververhitting, dus kappot mag hij er niet van gaan.

Comment

Working...