Inrichting Café (Jeugdhuis)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Originally posted by Lennartsound
    Haha, da's een mooie! Ik wist wel dat die puristische hifi markt een grote scam is, maar dat ze nu Behringer gaan verkopen als exotisch highend hifi spul, puur omdat het zilverkleurig is en de hififreak het nog niet kent.... da's me echt te grappig voor woorden. Ik ben natuurlijk nu wel benieuwd wie dat dan is...
    Ik krijg altijd een beetje gemengde gevoelens bij dat bedrijf, van de website dan, maar heb nog nooit met ze te maken gehad. Ze doen namelijk ook in pro studio's bekabelen en inrichten, Sound Evolution - High End modificaties, Audio import, Pro Audio daarnaast verkopen ze tegelijkertijd 'hoogwaardige' euro power snoeren er zit nou eenmaal geld in de audiofiele markt.
    De groeten => Micha

Comment

• Lennartsound
      • Dec 2006
      • 269

Originally posted by Ibvee
      Ik krijg altijd een beetje gemengde gevoelens bij dat bedrijf, van de website dan, maar heb nog nooit met ze te maken gehad. Ze doen namelijk ook in pro studio's bekabelen en inrichten, Sound Evolution - High End modificaties, Audio import, Pro Audio daarnaast verkopen ze tegelijkertijd 'hoogwaardige' euro power snoeren er zit nou eenmaal geld in de audiofiele markt.
      Jemig, wat een grap Arme audiofielen.....

Comment

• Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

Originally posted by LJKEVIN
        Klopt, waarom een eq op goedkopere speakers...
        maar wanneer je 5.1 wilt creeëren ben je minimaal 5 mid/hoog en 1 laagkast nodig.

wanneer je een speaker pakt.. van 300.- p.s. voor hoog mid waar met iets ge-EQ echt leuk geluid uit komt.. deze maal 5 doet.. (=1500.-)
        + een (bijvoorbeeld) Zeck 2x31b equalizer ca. 400.- Dan wordt het samen 1900.-

of 5 dure speakers van 550.- p.s. zonder eq... nou dan weet ik het wel als ik een buurthuis was met een kleiner budget
        En hoeveel speakers ga je eq-en met die equaliser? Alle vijf soms?

Overigens zijn de geopperde driveracks en soundwebs nog ff ietjes duurder dan 400 euro

Comment

• Ibvee
          • Nov 2002
          • 714

Originally posted by Lennartsound
          Jemig, wat een grap Arme audiofielen.....
          Ik vind het appart dat er toch mensen zijn die hun 9000J dan door hun laten bekabelen... Maargoed, het geluid zal er ongetwijveld veel opener, tegelijkertijd warmer, sprankelender, van worden, en de vibe zal enorm toenemen door alle oxygen free cables met 5 dubbele shielding op super ultra schone stroom door power kabels van 900 euro per stuk omdat ze net zo dik zijn als de hoogspanningskabels bij de electriciteitcentrale van Amsterdam, en natuurlijk 9x moet zijn afgeschermd tegen alle soorten mogelijke straling die nog niet is uitgevonden (zodra het de PS van de SSL binnenkomt zal he waarschijnlijk weer overgaan op een normaal stukje koperdraad wat in alle snoeren zit, maar dat zijn details).

Ik draaf door, back on toppic nu!
          Voordat iemand verder gaat met een goed advies geven, is het misschien handig als we toch even wachten op het budget. Misschien had meneer in het vorige jeugdhuis een 5.1 set genelec main speakers, en is het een beetje van het spoor af om dan nu dap en behringer als verbetering aan te brengen.
          De groeten => Micha

Comment

• Hillaars
            • Oct 2006
            • 18

We zijn enkele maanden verder, en druk bezig met het installeren van onze nieuwe geluidsinstallatie. Uiteindelijk is het de volgende set geworden:

Boxen:
            4 topkasten Orphée cla1001 (10", 250W, 8ohm)
            1 centertopkast Orphée cla1201d (12", 650W, 8ohm)
            2 subkasten Orphée ef8b (18", 700W, 8ohm)

Versterkers:
            1 Show Psa21500 2x1125W, 4 ohm
            3 Show Psa2700 2x530W, 4 ohm

Surround:
            Voilet Audio ADP61 Surround Decoder

Limitor:
            Peavey Digitool MX

DJ-Booth:
            2 x Technics Mk1210 met Shure M44-7 naalden
            1 x Rane TTM57-Sl
            1 x Senheiser HD25-1 headphone
            1 x JB-Systems CD700

DVD-Speler:
            Pioneer DV-400V-S

Heeft er hier iemand bedenkingen, opmerkingen, ervaringen mee?

Shoot!

Greetz!

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Originally posted by Ibvee
              De behringer wordt door een of ander 'hi-end' bedrijf in Nederland, wat ook in audiofiele kabels doet, zelfs lichtelijk aangepast verkocht omdat ze em blijkbaar toch goed genoeg vinden.
              En dan ben ik toch weer benieuwd of de veranderingen daadwerkelijk te horen zijn! Bedoel, ze hebben daadwerkelijk dingen vervangen/veranderd dus ben benieuwd of dat ook echt hoorbaar is.

Maar dat zal mijn zieke geest wel weer zijn...

Comment

Working...