Mackie ONYX24.4 ervaringen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Ik heb vorig jaar ook op het punt gestaan een Onyx 1620 te kopen (zelfs op proef gehad) maar heb uiteindelijk toch voor A&H gekozen, mede vanwege de modulaire (broodjes-print) opbouw, 100mm faders, soepeler en lekkerder in de knoppen aanvoelend, naamsbekendheid maar vooral ook vanwege de service! Ik heb met deze nog geen problemen gehad, maar weet van ervaringen met de GL2's (nog 2 punten: levensduur en afschrijving) dat deze top is. En dat valt met Mackie nog maar te bezien, aangezien er hier in NL alleen een vertegenwoordiger is en je voor service al gelijk richting Belgiƫ verwezen wordt (servicepunt).

Daarbij is het mijn stellige mening dat Mackie nog steeds te duur in de markt staat, daarvoor hoef je alleen maar de prijzen bij Feedback in de gaten te houden. Want hoe je het ook went of keert, Mackie gaat geen verlies lijden om bij Feedback goedkoop te kunnen verkopen! M.a.w.: de winstmarge's zijn absurd hoog.

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Als Mackie bij een professionele importeur zou zitten met een goede service dan had ik echt een Onyx tafel gekocht.
      Een Onyx 3280 naast een A&H GL2800 en dan eens met de toonregeling spelen, die onyx is veel mooier, veel directer en ook veeeel warmer.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Zoals ik al zei, vind ik een A&H lekkerder aanvoelen waarmee ik niet wil zeggen dat 'n Onyx ruk is. Ik zeg ook niet dat Mackie niet betrouwbaar is, ik heb alleen meer vertrouwen in A&H omdat ik dat merk al langer ken en gewoon regelmatig nog oudere type's van tegen kom die nog steeds geld in het laatje brengen.

Maar zoals gezegd was de voornaamste reden om er geen aan te schaffen de (het gebrek aan) service. En ik blijf gewoon versteld staan van hun Prijsbeleid.

ResumƩ: ik vind een Onyx absoluut niet verkeerd, maar na alle + en -en opgeteld te hebben, ben ik voor een A&H gegaan. En als ik volgende week de foto's van mijn nieuwe kistje plaats, kan ik je nog een reden laten zien. Kan je zeggen dat er maar weinig merken zijn die zover gaan voor hun klanten.

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

Ik vind het toonregeling argument wel belangrijk, service alleen als je het ook nodig hebt :-)
          Met name met mijn A&H tafels heb ik dat ook echt nodig gehad.
          (GL2000, Mixwizzard, GL3000). De A&H's vond ik altijd redelijk klinken maar het kan echt beter.

Maar het gaat me nu ff om een compact tafeltje met toch 24 kanalen wat toch goed klinkt en voor een relatief vrij lage prijs.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Ook daar heeft mackie een onyx voor.
            Mackie Onyx 24 4. 2000,- euri

24 kanalen met 6 aux sends en 4 bussen. Voorts mic preamps met 48V fantoom, 4-bands Perkins equalizer en een ingebouwde compressor/limiter sectie.

Soundcraft LX 7 II 24 2000,- euri
            Uitgevoerd met de GB30 microfoon voorversterkers en toonregeling met semi-parametrisch midden. 7 bussen (4 groepen, mono en stereo master) met LED aanduiding, 6 Aux sends en fantoomvoeding per vier kanalen apart schakelbaar.
            lekker belangrijk!

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

juist ja, deze mackie onyx24.4 ging het over gezien de topic-titel.
              Hoe verhoudt deze zich tot de GB4 van soundcraft?

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Zijn er inmiddels mensen die de Onyx 3280 of 2480 al hebben gezien en gehoord ? op een klus ?
                En zijn er al bedrijven die er mee werken ?

Ben erg benieuwd naar de betrouwbaarheid van deze tafels

Comment

• kevinveerbeek

Even mijn vraag om dit topic weer wat omhoog te halen.
                  Deze tafels zijn namelijk extreem goedkoop geworden.
                  De 24.4 kost op dit moment nog minder dan 1000euro en de 32.4 kost op het moment minder dan 1150euro.

Dat is meer dan de helft van een A&H tafel.

Heeft iemand er ervaring mee en weet iemand of de kwaliteit ook omlaag is gegaan?

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Kevin_DM
                    Hoe verhouden die onyx'en zich (3280) tov de A&H GL's en vooral de soundcraft GB8 series (kwalitatief (opbouw en klankkleur), "markt-acceptatie" en gebruiksgemak). Mij lijken de dubbele fader-rijen (zowel voor groupen als aux'en) aanzienlijk overzichtelijker.

Ik zoek namelijk een budget-vriendelijke allround tafel (dus eentje die we, voor kleinere optredens, zowel op FOH als dubbel gebruik (FOH & monitor van 1 desk, met maximaal 6 monitorlijnen) te gebruiken, als bij kleinere festivals & optredens in zouden zetten als volwaardige (budget) monitor tafel.
                    IK heb betere ervaring met onyx dan met de GL serie dan A&H.
                    Maar de GB8 van soundcraft vind ik dan wel weer beter klinken dan onyx.
                    Maar vergis U niet, onyx is een zalige tafel om mee te werken.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Ik heb een Onyx 1640 en een GL2200 in de verhuur, en de Onyx heeft een warmere klank en een veel betere toonregeling dan de GL2200.
                      Tot nu toe doet de onyx het na zo'n 100 klusjes nog steeds prima, en is het (zeker voor die centen) een prima tafel.

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Ik weet overigens niet hoe het nu met de kwaliteit van dergelijke tafels is gesteld.
                        Toen Mackie de SRM450 uit china liet komen was er een flink verschil in kwaliteit ...
                        Als dat ook zo is met de mengtafels dan zal het toch weer goedkoop is duurkoop worden.

Comment

Working...