Overbrugging draadloos.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Hier haak ik ff op in omdat een klant van mij een offerte wil hebben.

Een winkelcentrum heeft een bestaande entertainment center met een waterfonteinen show en een flinke geluidsinstallatie.
    Toch wil men aan de buitenzijde van het winkelcentrum, waar twee poorten zijn,
    extra luidsprekers hebben om als het ware het voorbijgaande publiek naar binnen te lokken..

Buizen graven is geen optie en wireless is wel een optie maar hoe en welke apparatuur kan ik daarvoor het beste gebruiken?

De bedoeling is om per poort (toegang) twee Electro Voice ZX1-PI te hangen, dus een totaal van vier luidsprekers met twee versterkers omdat deze twee poorten niet bij elkaar liggen..

Afstand van plaats van zenden tot waar de luidsprekers zich bevinden zal ong.60 meter zijn.

Alle goede bedoelingen zijn welkom!

Dave.
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Als het heel belangrijk is zou ik dat gewoon overlaten aan een bedrijf zoals HF Prints bijvoorbeeld. Deze hebben vergunningen voor speciale banden zodat de kans op storingen miniem is.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik neem aan dat je op de punten wel stroom hebt voor je versterkers ?

Waarschijnlijk liggen er dus al buizen met kabels naar de bewuste plaats toe, en kun je er wellicht gewoon een extra kabeltje bij trekken.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Originally posted by laserguy
          Als het heel belangrijk is zou ik dat gewoon overlaten aan een bedrijf zoals HF Prints bijvoorbeeld. Deze hebben vergunningen voor speciale banden zodat de kans op storingen miniem is.
          Tja..die zijn er niet op Aruba, ik wel...vandaar dus deze vraag!
          Ik wil weten of er iemand ervaring heeft b.v. met delay stacken wireless en welk apparatuur ik het beste kan gebruiken (merken,types enzo..)

Ja, er is wel 'stroom' beschikbaar op de plekken waar de versterkers komen..
          Nee er liggen geen buizen, dit verschijnsel kennen ze hier niet (daarmee bedoel ik, ver vooruit denken..snapje? We zitten in het Carribisch Gebied..)

Iemand nog ideeen??
          Last edited by salsa; 12-04-08, 01:32. Reason: Wij zitten op ARUBA!
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Edje
            • Jan 2008
            • 29

is het de bedoeling dat alles legaal gebeurd?

want ik ken de wetgeving niet daar op aruba maar dat zal hier vast wel anders zijn mbt frequenties ed dan hier in nederland.

dus als ik jou was zou ik eerst eens uitzoeken wat mag op aruba.
            het feest begint pas, als de show afgelopen is.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Joh,hier wordt apparatuur verkocht in winkels waarbij deze niet eens door een 'stralings test' komen en toch in de winkels liggen.
              Mijn TV in de woonkamer geeft veel problemen met mijn mobiele telefoon..

Nee, hier op Aruba weten ze hier niets vanaf, laat staan een 'organisatie' die aan dit soort dingen eisen steldt.....

Vergeet niet dat Aruba maar een heeeeeeel klein eilandje is..

Dus niemand weet hoe je wireless een stereo geluidje over brengt??

Dave

Comment

• Edje
                • Jan 2008
                • 29

jawel, als de regels niet zo streng zijn, kun je heel makkelijk op *****plaats of zoiets aan een stereo FM zender komen, antenne, kabel en een compressor/limiter erbij en jetz ghet loss.

en aan de andere kant kun je het gewoon met een radio ontvangen.
                het feest begint pas, als de show afgelopen is.

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Originally posted by Edje
                  jawel, als de regels niet zo streng zijn, kun je heel makkelijk op *****plaats of zoiets aan een stereo FM zender komen, antenne, kabel en een compressor/limiter erbij en jetz ghet loss.

en aan de andere kant kun je het gewoon met een radio ontvangen.
                  Helaas hebben we hier op Aruba niets aan M****plaats.nl!

Ik ben momenteel aan het kijken of dit mogelijk is met beltpack zenders/ontvangers.

Dave

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

@Salsa

Waarom wil je graag draadloos?
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Originally posted by sparky
                      @Salsa

Waarom wil je graag draadloos?
                      Nou, lees vanaf mijn reactie op de vorige pagina alles ff opnieuw dan weet je waarom...

Ik heb inmiddels via zoeken op het www een oplossing denk ik gevonden,
                      Listen Technologies – audio solutions for tour group, assistive listening, language interpretation, soundfield and conferencing. en ga voor de LT-800 model.

Ik zal jullie posten over dit projectje in dit topic!

Dave.

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Originally posted by salsa
                        Nou, lees vanaf mijn reactie op de vorige pagina alles ff opnieuw dan weet je waarom...

Ik heb inmiddels via zoeken op het www een oplossing denk ik gevonden,
                        Listen Technologies – audio solutions for tour group, assistive listening, language interpretation, soundfield and conferencing. en ga voor de LT-800 model.

Ik zal jullie posten over dit projectje in dit topic!

Dave.
                        Heb ik gedaan, maar heb geen reden gezien waarom er per se draadloos gegaan moet worden. "Er liggen geen buizen" is het enige argument dat ik hier zie. So what? Dat heeft mij nooit tegengehouden, vandaar dat ik me afvraag waarom je het per se zo wilt doen.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• salsa
                          • Jan 2007
                          • 1315

Dit betreft een installatie voor een winkelcentrum waarbij men gewoon weg niet de bestrating kan lichtten om buizen en kabels te leggen vandaar....
                          Er is een budget, dus wireless is dan een mooie oplossing!

Ik houdt jullie op de hoogte!

Dave

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Aha, ook ik was nu vergeten om het op z'n Arubaans te bekijken: Als een winkelcentrum in NL poorten heeft -het waren toch poorten waar de extra speakers kwamen te staan?- Dan gaat het om een overdekt complex.., waar langs luifels en andere constructies altijd wel een kabeltje weg te werken is...

Maarja, daar is zoiets natuurlijk niet overdekt haha.

Maareh, Sennheiser Evolution IEM-setjes, met de antennes van zowel zender als ontvanger op een meter of 3 hoog, daar heb ik goede ervaringen mee tot een meter of 70, zorg wel dat de antennes vrij staan en er geen obstakels tussen staan.
                            Last edited by sparky; 15-04-08, 19:02.

Comment

Working...