Of indien mogelijk op automatisch zetten. Een goede! losse antenne wil ook nog wel eens helpen. Let er dan wel op wat voor een kabel je er tussen steekt, want met goedkope kabel maak je de ontvangst alleen maar erger!
Wireless ethernet voor systeemcontrol en dergelijke. Wie doet er mee?
Collapse
X
-
Helaas zijn er door overlapping van kanalen maar een aantal kanalen redelijk storingsvrij te gebruiken: kanaal 1, 6 en 11.
Op een locatie met veel draadloze netwerken kan dat dus problemen veroorzaken doordat meerdere mensen op hetzelfde kanaal uitzenden.
Met een scanner kun je zien welke kanalen er in gebruik zijn (met de Iphone/Ipad met bv wififofum) Je kunt dan zien welke AP's er op welk kanaal zitten en wellicht je eigen kanaal daarop aanpassen.
Wat ook kan: op 5 ghz (A-Range) gaan zitten indien je AP en Ipad dit ondersteunen.
Helaas zit de radar ook in deze band, waardoor een AP eerst gaat luisteren of die een 5 Ghz signaal ontvangt. Als dat het geval is zal de AP niet gaan uitzenden.
Ook is het bereik van de A-Range wat beperkter dan de B,G,N ranges.
Ook kun je verschil merken met een volle/lege zaal al die liters water (mensen) die tussen jou en je AP instaan..Comment
-
Ik zelf heb de volgende config draaien:
Amp rack L+R. In het linker rack zit een 3com wireless router. Van L naar R maak ik gebruik van ethernet over power (powerlan) en ook bij de FOH heb ik een powerlan kastje welke met een switch op de M7CL en de laptop hangt. Omdat alle audio apparatuur aan dezelfde 32A hangt is dit (voor mij dan) de perfecte oplossing.
Voor het lopen door de zaal gebruik ik de Ipad voor de M7 en met remote VNC kan ik de laptop bij de FOH bedienen waarop de software van de processors op draait. De Ipad connect weer met de router welke in het rack zit.
Tegenwoordig hoeft zo'n powerlan setje niet meer op dezelfde fase van het net te zitten. Als de 0 maar hetzelfde is.
Snelheid is volgens opgaaf fabrikant 200mbps maar dat haalt het niet. Toch is het snel genoeg voor het systeem.Comment
-
Even een losse kanttekening:
Tussen aankomst en show zit vaak niet langer dan 45 minuten, en ik heb dan ook bijna nooit een laptop bij. Dus de optie om elke show het kanaal te veranderen zit er helaas niet in aangezien dit met de laptop moet.
Ik las zojuist ook iets via Google over eventuele sterkere routers (600mw 150 euro) Dit is niet geheel volgens de wettelijke regels daar ben ik me van bewust.
Dus tot zover heb ik de opties of om een dikkere router te kopen, of m'n antennekabel te verlengen, een ander kanaal dan het standaard ingestelde kanaal te kiezen en dan eventueel een richtantenne aan m'n IEM vlag vast te maken denk ik.Last edited by WesleyVDH; 05-06-11, 13:38.Comment
-
Ipad is ook een network device, krijgt dus ook een IP en kan dus zonder problemen met de browser naar het IP van de router surfen.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
En tot zover gaat mijn netwerkkennis dan weer niet haha! Maar dat zou inderdaad een oplossing zijn dan.
Ik laat m'n collega dit topic maar even lezen, kijken of hij weet hoe dit werkt.
Heb op het moment ook pas 2 keer meegemaakt dat dit nodig zou zijn, dus het klinkt erg hoopvol..Comment
-
Even een losse kanttekening:
Tussen aankomst en show zit vaak niet langer dan 45 minuten, en ik heb dan ook bijna nooit een laptop bij. Dus de optie om elke show het kanaal te veranderen zit er helaas niet in aangezien dit met de laptop moet.
Ik las zojuist ook iets via Google over eventuele sterkere routers (600mw 150 euro) Dit is niet geheel volgens de wettelijke regels daar ben ik me van bewust.
Dus tot zover heb ik de opties of om een dikkere router te kopen, of m'n antennekabel te verlengen, een ander kanaal dan het standaard ingestelde kanaal te kiezen en dan eventueel een richtantenne aan m'n IEM vlag vast te maken denk ik.Comment
-
Kick.
Heren,
Ik zoek een VNC achtige app voor de iPhone om de systeemlaptop in te kunnen duiken. Belangrijk is dat je ook sleepbewegingen kunt maken (fadertje op en neer) zonder dat je het scherm versleept. Ik heb het onlangs gezien bij een collega en dat werkte erg goed. Ben alleen vergeten te vragen welke app dat was.
VNC heeft inderdaad een app (kost een paar euro) en ik heb goede ervaring met die firma. Gebruiken jullie ook VNC of iets soortgelijks voor deze toepassing?
Dank,
GertComment
-
Met VNC server van www.realvnc.com voor op de laptop en ezDesktop client uit de appstore voor op de ipad/phone.Comment
-
Ik doe hetvolgende: (EV setup)
1. EV Dx46 processor rechtstreeks op router (standaard IP adres)
2. laptop 1 rechtstreeks op router (DHCP IP adres)
2a. USB op laptop 1 --> EV UCC canbus converter tbv TG-5 RCM en TG-7 RCM
2b. USB op laptop 1 --> EV DC-one
3. laptop 2 via WIFI op router met DHCP IP adres
4. laptop 2 met Remote Desktop verbinden met laptop 1
Laptop 1 draait met de software (IRIS-net en DC-one software). Laptop 2 doet niets, behalve verbinding faciliteren tussen laptop 1 en 2.
klinkt wellicht ingewikkeld, maar werkt supersimpel en storingsvrij. De WIFI router ligt achterin het versterkerrack. Laatst in een theater op 40 meter afstand, feilloze verbinding. De router is van TP-link (TL-WR1043ND)Het beste uit je equipment halen.......altijd en overalComment
Comment